Ik kan geen bestanden verzenden met msn

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Hee lui, ik ga jullie weer ff vragen om hulp.

Het probleem is al in de titel beschreven en het rare is dat ik wel bestanden kan ontvangen.

Ik zit overigens met m'n pc achter een router die win98 draait met winroute pro.

Het zal wel weer een simpele instelling zijn maar ik weet niet hoe. dus jullie hulp is van harte welkom :7

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Nee het kan niet, omdat MSN het nat protocol niet ondersteund, uitgaande van dat je achter een router zit?

Als je direct op internet zit aangesloten moet het zonder meer kunnen tenzij je firewall het blockt.

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 11:57
ik zit achter een server met winproxy ik kan 't ook niet

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
hmm, het gaat dus niet??

maar betekend dat niet ook dat ik geen spellen online kan spelen?

Verwijderd

Dat zou wel moeten kunnen

Heb zel een vigor2200E router hier staan, en kan dus ook geen files versturen via MSN.
Probeer de search, daar staat het ook al een aantal keer genoemd en waarom het precies niet kan, omdat msn geen NAT ondersteund.

Echter het kan ook je firewall zijn die de zaak blokkeert, of misschien je winproxy?

Ik kan wel gewoon CounterStrike e.d. spelen hoor!

Enjoy

Verwijderd

Gebruik het zoekknopje "search" boven aan je scherm en type in:
msn nat

tig topics over:
msn werkt niet met winroute
msn werkt niet met winproxy
kan geen files versturen
help firewall blockt msn

etc

Enjoy

• T.I.M
  • Niet online
Je zoekactie naar 'msn bestanden' leverde 213 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

hier moet toch wel een antwoord zijn denk ik :Z :Z

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Ik heb net zoiets dergelijks. Ik heb een internet connectie via ICS lopen en op mijn 2e pc kan ik ook geen bestanden versturen.

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Nog leuker |:( : Ik zit gewoon met een LAN verbinding op internet (Chello) en ik kan geen bestanden zenden naar iemand (uit dezelfde stad als ik) die ook bij chello zit. :'(

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

OK ik help iedereen ff uit de droom!

MSN MESSENGER GEBRUIKT HET LOKALE IP ADRES! Lees aub de handleiding en het firewall stukje. Daarom kan je lokaal in je netwerk wel versturen en ontvangen. (Vang maar is met netwerk monitor de pakketjes af). MSN zet dus bij jou de server op bij het verzenden. De andere computer kan dan 192.168.x.x niet vinden. Je kunt helaas niet zoals bij ICQ een geldig IP nummer opgeven (niet in 3.6 gezien en ook niet in 4.5). Als MSN ook een optie had gehad wie zou moeten serveren... waren alle problemen de wereld uit.

Suc6 met het bouwens van een werkende versie M$

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 18:11 schreef Revertix het volgende:
Nog leuker |:( : Ik zit gewoon met een LAN verbinding op internet (Chello) en ik kan geen bestanden zenden naar iemand (uit dezelfde stad als ik) die ook bij chello zit. :'(
zoiets had ik ook met @homo, kweet niet of t tzelfde is maar je zou dit es kunnen doen:
bij start uitvoeren type je:
route add <die_gast's_ip> <standaardgateway>
en hij doet:
route add <jouw_ip> <standaardgateway>

Pagina: 1