Toon posts:

Geforce Ti500 die 300 piek extra waard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al tweakers die deze kaart hebben en is het het waard om er 300 piek extra aan uit te geven :?

Ga nieuwe systeem kopen AMD XP 1800+
maar vraag me zwaar af of het waard is om meer als 1000 piek uit te geven aan een videokaart?

Nog een vraag, er is vaak ook een Deluxe uit voering te krijgen, maar de kaart is in prenciepe dan toch nog altijd het zelde, alleen krijg je er meer zooi bij geleverd? :?

Zat te denken om een Asus te kopen, maar maakt dat nog veel uit behalve een mooiere doos en meer naams bekendheid??

Verwijderd

lijkt mij niet..maargoed.
Ik heb zowiezo al geen geld om een GF3 te kopen..

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De GeForce 3 TI500 is zo'n 10% sneller dan de GeForce 3, ik vind dat echt geen 300 piek meer waard.

Deluxe edities hebben vaak een video-in/out (bij Asus krijg je gelijk een bril mee dacht ik).

Voor de rest: zoek een round-up op.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Je kunt misschien wel een Ti 200 kopen die kosten de helft van de Ti 500 en zijn maar een klein beetje langzamer dan de default Geforce 3. :9~ Beetje overclocken en ze zijn evensnel >:)
Scheelt je toch 500 pieke ;)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
Is de Gewone Geforce 3 ook makkelijk te oc tot gelijke prestaties van de Ti500

En maakt het nog uit van wie de kaart is:
Asus goed merk maar meestal duurder, maar zijn MSI Leadtek evengoed/snel?

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op Sunday 28 October 2001 16:09 schreef Beest144 het volgende:
Is de Gewone Geforce 3 ook makkelijk te oc tot gelijke prestaties van de Ti500

En maakt het nog uit van wie de kaart is:
Asus goed merk maar meestal duurder, maar zijn MSI Leadtek evengoed/snel?
Maar die ti 500 kan je nog veder krijgen en zo geforce 3 krijg je weer niet zo ver.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Als je puur naar prijs/prestatie kijkt is het nooit slim om het huidige topmodel te kiezen. Daarentegen als je toch al een Athlon 1800+ wil kopen geef je al aan dat je het gewoon cool vind om het snelste van het snelste te hebben. Zo ben ik ook :)

Met andere woorden: als je het geld hebt is het wel de moeite waard, simpelweg omdat het cool is. Als je het geld niet hebt is het ook geen ramp, want voor een berg minder geld heb je maar een klein stukje minder performance.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op Sunday 28 October 2001 12:46 schreef Beest144 het volgende:
Zijn er al tweakers die deze kaart hebben en is het het waard om er 300 piek extra aan uit te geven :?

Ga nieuwe systeem kopen AMD XP 1800+
maar vraag me zwaar af of het waard is om meer als 1000 piek uit te geven aan een videokaart?
meer als duizend? iets meer dan 900!
Hercules 3D Prophet III Ti500 TV-out
919,-
http://213.239.154.16/pricewatch/21385

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 18:00 schreef JeroenB het volgende:
Als je puur naar prijs/prestatie kijkt is het nooit slim om het huidige topmodel te kiezen. Daarentegen als je toch al een Athlon 1800+ wil kopen geef je al aan dat je het gewoon cool vind om het snelste van het snelste te hebben. Zo ben ik ook :)

Met andere woorden: als je het geld hebt is het wel de moeite waard, simpelweg omdat het cool is. Als je het geld niet hebt is het ook geen ramp, want voor een berg minder geld heb je maar een klein stukje minder performance.
tuurlijk kick ik er op om het snelste van het snelste te hebben, maar bij de CPU is de stap niet zo groot en is de prijs/prestatie verhouding wel een stuk beter! maar het verschil tussen een Ti500 en Ti200 is bijna 2x zo veel!!

moet is zeggen dat die Hercules 3D Prophet III Ti500 TV-out me ff voorbij was gegaan en dat al een stuk dichter(de prijs dan) bij de gewone zit :9 dus daar moet ik dan ff goed naar kijken.

Was eigenlijk aan het kijken naar Asus, maar denk dat dat niet veel uit maakt!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Ik heb de 3D Prophet III Ti500, goed kaartje

Kennis heeft de V8200T5 Deluxe, ook goed kaartje. Maar kost best veel meer.

(re)booten, BIOS init duurt op hercules ongeveer 1,5sec voordat 'ie beeld geeft.

Op de V8200 duurt 't 4sec ongeveer (scherm weer naar standby :{, daarna weer beeld)

Stereoscopic (3D bril) op de V8200 is net zo beperkt als op m'n V7700deluxe (niet boven 1024x768@16bit o.i.d.) Dus dat is effe leuk, maar geen extra geld waard. Gebruik je toch nooit meer.

S-VHS/Composite IN zal wel werken natuurlijk, gebruik ik niet.

Hercules heeft ook DVI aansluiting, asus niet.

Ow jah, 3DMark2001 score 7303... lekker belangrijk... V8200 zal ongeveer hetzelfde zijn.

My 2 cents
Pagina: 1