Toon posts:

Router vraagje.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,
Ik wil graag wat meer weten over routers. Ik krijg bijvoorbeeld ADSL FAST en ik kan daarmee met 100 kb/s downlaoden. Ik heb vier computers. Die sluit ik allemaal aan op ADSL FAST met een router. Is het dan zo als ik met al die vier pc's download per PC een snelheid haal van 25 kb/s? En als ik maar met 1 pc download dat ik dan 100 kb/s haal? Graag antwoord hierop. Alvast bedankt.

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, je 100kb/s wordt verdeelt over al de computers. Je kunt instellen of je ze als 25kb/s elk verdeelt maar je kunt ook geen limiet instellen. Als de ene bijvoorbeeld uit staat zal de andere met 50kb.s kunnen downloaden of als de ene computer maar 10kb.s gebruikt dan gaat de rest naar de andere computers toe. :) dit is allemaal in te stellen.

succes igg :)

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb @home en als ik een 10Mbit Router koop, is het dan zo dat ik ook een Intern NEtwerk heb ?!?! of kan ik die computers die daar ook op aangesloten staan niet zien ? en zal die 10Mbit mn download snelheid beinvloeden ?

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

Verwijderd

Volgens mij is de verdeling van de bandbreedte router-afhankelijk. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar vraag 12 op de volgende pagina: http://www.draytek.nl/vigor.php?show=faq

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan met adsl niet zomaar iedere router gebruiken, let daar op !
hij moet vpn ondersteunen (ofzo ik weet het niet precies, ik heb geen adsl)
wat ik wel weet is dat dus niet alle routers het kunnen.
de us robotics broadband router schijnt na een firmware update adsl capabel te zijn. vraag anders eens in network troubleshooting.

Verwijderd

moved HA >> NT

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 13:38 schreef smvs het volgende:
je kan met adsl niet zomaar iedere router gebruiken, let daar op !
hij moet vpn ondersteunen (ofzo ik weet het niet precies, ik heb geen adsl)
Hij moet voor MX-stream PPTP ondersteunen.
Zelf gebruik ik een Vigor 2200E. Die is bovendien een 4-poorts switch. Dat werkt probleemloos.

Niekos zitten er vaak 4 mensen tegelijk te downloaden? Anders is die verdeling van de bandbreedte toch niet zo'n probleem?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 14:54

Nicap

Tsssk....

Op Sunday 28 October 2001 12:45 schreef T.I.M het volgende:
Ja, je 100kb/s wordt verdeelt over al de computers. Je kunt instellen of je ze als 25kb/s elk verdeelt maar je kunt ook geen limiet instellen. Als de ene bijvoorbeeld uit staat zal de andere met 50kb.s kunnen downloaden of als de ene computer maar 10kb.s gebruikt dan gaat de rest naar de andere computers toe. :) dit is allemaal in te stellen.

succes igg :)
Waarmee kun je dat instellen dan? Ik zoek ook zoiets namelijk, dat ik het verkeer kan regelen.
Pagina: 1