Toms Hardware liegt bij hun AMD VS Intel HEAD !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Ik kwam net deze link tegen:
http://www.vanshardware.com/

Waar je via deze link:
http://66.26.27.33/files/amdburn.zip

Een vergelijkbare review van een AMD Athlon zonder koeler kan zien net zoals bij oome tom laatst... maar bij deze review brand de AMD cpu helemaal niet uit!

Aangezien ik nu niet op t.net frontpage kan komen kan ik dit artikel niet submitten... maar ik denk dat dit toch zeker een nieuws posting waard is!!!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Denk toch ook dat het afhankelijk is van type/revisie/biosversie van de mobo en hoe deze voledig de palomino ondersteund.

Ik heb zo'n vermoeden dat de thermische dioden in emergemcy gevallen een puls geven aan het mobo want die moet de powerkraan dichtdraaien of de clock naar beneden trothelen.

Of Tom's test is erg onvoledig moet zeker op verschillende Nieuwe typen moederborden gedaan worden met fabriekaf palomino support.

En in het mobo zijn ook emergency instellingen te enablen. zoals geen boot up bij Fan defect & CPUmobo sensor .

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 12:19 schreef Wild pigeon het volgende:
Aangezien ik nu niet op t.net frontpage kan komen kan ik dit artikel niet submitten... maar ik denk dat dit toch zeker een nieuws posting waard is!!!
athena.tweakers.net :)

They made me do it.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Lekker belangrijk :?

Wat boeit dat nu of die nu niet doorbrand en bij Tom wel ?

..

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Zal idd wel een kwestie zijn van al/niet een ge-update BIOS. Dus support voor die thermal diode in een XP zal van lieverlee wel in steeds meer BIOS-en komen te zitten. Maar ik vermoed dat dat in het geval van Tom's test nog niet het geval was. In dat geval is zijn test conform de realiteit van dat moment, zoals users die ook hebben die op dat moment een MP setje out-of-the-box hebben draaien.

Net zoiets als dat Athlon XP SSE-verhaal. Het zit er wel in, maar als je CPU niet goed herkent wordt of met SSE ge-associeerd wordt, heb je wel pech. Maar dat is helaas wel de realiteit van dat moment, zoals die ook users in de praktijk ten deel valt.

Dit lijkt o.a. het gevolg van het feit dat AMD traditioneel gezien wat minder sterke connecties heeft in de markt, tot dusver.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Ik vond het meteen al een dubieuze test, zonder praktisch doel. Net zo iets als "we trappen bij een auto die in zijn vrij staat het gaspedaal diep in en gaan kijken wanneer de motor het begeeft".

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:21
Tom's test is gewoon een ontzettende flaimbait die nergens op slaat. wie trekt de koeler nou van zijn proc af :?

Wat boeit het dat je 1800 piek kostende P4 2 GHz door blijft draaien op 50Mhz. die koeler valt er echt niet af hoor!

* Ronald blaast wat stoom af ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Kan zomaar gebeuren hoor. Bedenk dat wel koelers met een aardige druk op de CPU geperst zit, en dat een houp koelers slechts 2 van de plastic palletjes van de socket daarvoor gebruiken. Een gietfout in de socket en je koeler ligt onderin je kast...

Het zou me overigens niet verbazen als voor het gebruik van die diode extra hardware (traces/aansluitingen bepaalde pinnetjes) nodig is, waardoor je er dus niet met een BIOS upgrade bent. Dat was destijds met de Intels chips die dat als feature hadden ook het geval.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

En je moet een beetje oppassen met Van Smith. Hij is bij Tom's HWG de laan uitgestuurd en trapt nog graag wat na! Hij is een beetje te fanatiek (ja, dat kan ;) ) pro AMD/anti iNtel. Wat inhoud dat hij zelf ook niet altijd de meest nette methoden op nahoud.

Wat niet wegneemt dat het beruchte filmpje van THG een complete and utter flame is.

Valt onder de categorie: "wat gebeurt er als ik perongeluk met een hamer op mijn cpu sla?"

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op Sunday 28 October 2001 14:00 schreef nitenite het volgende:
Tom's test is gewoon een ontzettende flaimbait die nergens op slaat. wie trekt de koeler nou van zijn proc af :?

Wat boeit het dat je 1800 piek kostende P4 2 GHz door blijft draaien op 50Mhz. die koeler valt er echt niet af hoor!

* Amd RuLuzzz blaast wat stoom af ;)
Als de fan op een of andre manier stopt dan is je ding niet doorgebrandt.

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 15:49 schreef ijdod het volgende:
Kan zomaar gebeuren hoor. Bedenk dat wel koelers met een aardige druk op de CPU geperst zit, en dat een houp koelers slechts 2 van de plastic palletjes van de socket daarvoor gebruiken. Een gietfout in de socket en je koeler ligt onderin je kast...
Bollocks!

Ik heb op de R&D afdeling van een kunststoffabriek gewerkt. En wat jij zegt is dikke onzin. Vloeinaden komen bij dergelijk productieproces niet voor (alleen bij lage druk/temp en nauwe doorgangen).

Die "palletjes" zijn trouwens met zijn zessen, en behoorlijk dik. Als je die eraf wilt breken ben je behoorlijk lomp bezig (3 hoog door het raam ofzo; "He? Hij is kapot. Hoe kan dat nou?" |:( )

edit: grrr de "" en de "" doen het niet :+

Verwijderd

Tsjah dan zit dr maar een ding op heh...
Ruk je koeler eraf! >:)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

De aller zwaarte performance koeler worden op het mobo geschroefd zoals bij de p4 alleen bij de zwaardere koelers die nog aan die palletjes hangen bestaat de kans bij 'n verplaatsing schok dat ze afbreken. Dus koop 'n goede kwaliteits koeler en let ook op het gewicht van die koeler.

Socket A is ontwikkeld met de eerste socket athlon in gedachte niet geOC'de Thunderbird's

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1