Toon posts:

[$$$] Hoe sponsor laten betalen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik weet niet helemaal zeker of het hier moet/mag/kan maar waarschijnlijk zitten hier wel mensen die het weten :)
Ik heb een site. Hiervoor wou ik best wat geld hebben. Toen kwam er een sponsor. Hij wil mij $$$ betalen :) MAAR HOE???
Ik heb hier verder geen ervaring mee en kan dus wel wat hulp gebruiken. Ik heb geen creditcard ofzo en m'n sponsor komt uit het buitenland. ik laat hem (waarschijnlijk) in dollars betalen, OF NIET??

edit:

Het gaat hier om een klein bedrag, ik ben/heb geen bedrijf, ik ben minderjarig en heb alleen een giro-rekening!

Alle hulp=welkom 8-)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 12:33

Tim Schuhmacher

abasios

Is dit een vorm van spam?

Okay als je echt seriues bent, kun je beter bij jouw bank vragen hoe betalen met iemand in het buitenland gaat.
En er voor zorgen dat je alles wat je met die gast regelt zwart op wit hebt. (niet email)

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 12:16 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Is dit een vorm van spam?
Huh? Wat zie jij hier als spam in dan??

Maargoed, het is dus echt serieus ;)
Hijzelf had het over Paypal.com, maar volgens mij werkt dat dmv creditcards toch... Zijn er nog andere oplossingen voor?? Kan het ook gewoon overgeschreven worden ofzo??

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Geef je rekening nummer. Laat hem het geld overmaken. Klaar. Sim-pel.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 13:11 schreef OzBoz het volgende:
Geef je rekening nummer. Laat hem het geld overmaken. Klaar. Sim-pel.
Is het zo simpel dan?
Zeg dat dan gewoon...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op Sunday 28 October 2001 13:16 schreef WebMasterMike het volgende:

[..]

Is het zo simpel dan?
Zeg dat dan gewoon...
Doe ik toch :? Neem aan dat jij ook een rekeningnummer hebt. Weet niet om wat voor een bedrag het zal gaan.. maar op het moment dat je zwart-geld op zo'n manier laat passeren ben je niet handig bezig. Maar zwart geld is zowiezo niet handig. Kortom, hou er wel rekening mee dat je die inkomsten mee neemt op je T-biljetje. En anders gewoon contant aangetekend op laten sturen, hoewel dat volgens mij officieel niet mag.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

[dubbelpost]

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Geld overmaken vanuit het buitenland kost je wel een sloot geld. Als het om een klein bedrag gaat (bijvoorbeeld 50 gulden per keer} hou je helemaal niets meer over: de bank zal alleen al 50 gulden aan kosten in rekening brengen.

Ze kunnen ook een checque sturen: kost je ook geld.

Probeer een andere oplossing dat hij je hosting kosten direct betaald of zo. Laat hem een software pakket kopen dat hij afrekent met zijn creditcard.

Verwijderd

dubbelpost!

maarre:
je kan toch ook zeggen tegen die sponsor dat ie elke keer n x bedrag uitkeert en dat overmaakt...
bijvoorbeeld als jij 250 ballen bij elkaar heb gespaard dat ie dat dan overmaakt, elke keer dat je weer bij de 250 ballen komt...

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Op deze manier verdient geld is minder snel zwart dan je zelf misschien denkt. Als je f10000,- krijgt en daarvan f8000,- uitgeeft aan spullen die in verband staat met wat je hebt verkocht (dus je koopt bijvoorbeeld Dreamweaver), dan mg je van de belasting niet eens iets betalen. Het gaat namelijk allemaal om:
netto inkomen=bruto-kosten.
Ik weet niet om wat voor bedragen het gaat, maar het leuke is dat je niet snel belasting hoeft te betalen en je er dus ook niks voor hoeft op te geven. Ik weet niet meer precies hoe het werkte, maar waarschijnlijk is het dus niet zwart, want belasting betaal je pas vanaf een bepaald bedrag.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Als je het hebt over het pas betalen van belasting boven een bepaald bedrag, heb je het over omzetbelasting.

Dan moet je dus actief zijn als een bedrijf. Dan heb je voor "kleine ondernemers" de "Kleine Ondernemersregeling." (KOR). Dan betaal je pas belasting als je na aftrek van voorbelasting minder dan fl. 4150,- ( 1883,-) omzetbelasting per jaar moet betalen. De regeling geldt echter niet als je een bv, stichting of vereniging bent.

Wellicht heb je wat aan deze link: Omzetbelasting

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, het gaat maar om een klein bedrag, ik heb/ben geen bedrijf en ik ben minderjarig.. Veranderd dit de zaak misschien??

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 14:42
Bel even met de vriendelijke vrienden van de belastingdienst (afdeling particulieren, aangezien je geen bedrijf hebt) en leg het hele verhaal aan ze voor.
Vanuit de huiskamer de Belastingdienst bereiken
De Belastingdienst kiest dan ook bewust voor 'contact op afstand'. Bij voorkeur moet iemand vanuit zijn huiskamer de Belastingdienst kunnen bereiken. Surfen naar www.belastingdienst.nl of even bellen met de BelastingTelefoon.

Telefoonnummer
BelastingTelefoon voor particulieren: 0800 - 0543

Openingstijden
Maandag tot en met donderdag: 8.00 - 22.00 uur
Vrijdag: 8.00 - 17.00 uur

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op maandag 29 oktober 2001 09:21 schreef WebMasterMike het volgende:
Hmmz, het gaat maar om een klein bedrag, ik heb/ben geen bedrijf en ik ben minderjarig.. Veranderd dit de zaak misschien??
Nee hoor, dat je minderjarig bent doet er niet toe. De inkomsten die je genereert uit je website zet je gewoon onder het kopje inkomsten uit overige werkzaamheden. En aangezien het om een klein bedrag gaat hoef je er waarschijnlijk geen cent belasting over af te dragen.

Hoe klein is het bedrag??

Cash laten opsturen of hem hardware laten kopen voor je met een creditcard lijkt mij in dit geval het beste.

Verwijderd

Cash laten opsturen met UPS oid.

Verwijderd

Omdat je minderjarig bent, en Sinterklaas binnen kort toch aan komt, vraag geen geld, maar een "relatie geschenk" naar jou keuze. In the states zijn de playstations niet zo duur !!! Zijn zorg hoe die het naar Holland krijgt.

Leuk ideetje he ? 20 flessen Jhonny Walker is ook niet mis !!
Pagina: 1