Ik heb een digital8 camcorder en nu wil ik graag filmpjes daarvan op de pc editen, wat voor kaart moet ik daarvoor kopen? geeft zo'n kaartje van rond de 150,- goede kwaliteit? Ik heb een pIII-550 met 320 mb ram. Oja kan ik dan het beste S-video of de dv-out gebruiken??
Als je camera een firewireaansluiting heeft kun je gewoon een firewire kaartje kopen, of heb ik het nou mis?
Nee, zie je goed, gewoon via firewire. Waarschijnlijk wil je het weer terugzetten naar VHS band ofzo. Hiervoor heb je een camera nodig die DV-in ondersteund. Ondersteunt jou camera dat niet, dan heb je twee mogelijkheden:Op Sunday 28 October 2001 12:11 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Als je camera een firewireaansluiting heeft kun je gewoon een firewire kaartje kopen, of heb ik het nou mis?
1- Widget (f 250,-)voor je camera, schakelt DV-in aan, zodat het wel werkt. (garantie vervalt)
2- firewirekaart met analoge uitgang (pinnacle studio DV-plus) f 500,- Digitaal opnemen en analoog naar de video.
ehmz.. srry maar ik heb geen idee wat een "firewire"uitgang is. Op mn camera zitten de volgende uit/ingangen:
S Video
Audio/video
LANC
DV OUT
zou iemand het nog iets verder uit kunnen leggen aub?
Heb ik niks aan een wintv GO kaartje?
S Video
Audio/video
LANC
DV OUT
S-video = analoog uitOp Sunday 28 October 2001 12:33 schreef draztic het volgende:
ehmz.. srry maar ik heb geen idee wat een "firewire"uitgang is. Op mn camera zitten de volgende uit/ingangen:
S Video
Audio/video
LANC
DV OUT
DV-OUT = Firewire /iEE1394 uitgang
Met een tv kaart kun je alleen maar analoog je beelden op je pc bewerken. Dus de tv kaart heeft alleen een ingang.
Videobewerkingskaarten hebben over het algemeen in- en uitgangen, zodat je dus ook weer terug kunt naar TAPE/VHS en je bewerkte beelden bewaren. Dit kan ook via je Camera, alleen dan heb je een INGANG nodig. Heb je die niet, dan moet je dus, zoals al eerder vermeld, een Pinnacle DV+ kopen, die heeft DIGITALE ingangen en uitgangen en ANALOGE uitgangen, zodat je digitaal kunt bewerken en ANALOOG kunt opslaan.
Zo'n kabel zal er uberhaupt wel wezen (SVideo-Scart ofzo)Op Sunday 28 October 2001 12:54 schreef draztic het volgende:
kan ik trouwens ook gewoon een kabeltje kopen dat de S-video uitgang van mijn videokaart met mijn VCR verbindt? En kan ik het dan dus af met zo'n wintv go kaart (is dat firewire??) nogmaals bedankt
Ligt eraan wat je wintv kaart voor analoog in heeft (composite en/of svideo).
Firewire(is DV (in/out)=Digital Video) is digitaal, dat heeft je tv kaart dus niet.
Pagina: 1