Na de adsl tweak nu een probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik heb thuis adsl met een eternet modem. Ik had de tweak uitgevoerd. Alles was goed gegaan en ik draaide later ook onder nat. Maar later had ik iets geinstaleerd op mijn pc en alles ging raar doen. En toen alles eraf en alles er weer opnieuw op.

Netwerk kaart ingesteld, half duplex ip 10.0.0.150. Maar internet deed het niet. Pingen lukte wel met telnet kwam ik er ook op. Maar als ik in de browser 10.0.0.138 intikte toen kwam er niks. Bij internet explorer staat er bij lan instellingen; instellingen van internet explorer automatisch vinden en bij automatisch een script zoeken daar staat 10.0.0.138. en dat heeft altijd zo gestaan. Maar ik kom niet op de pagina van de modem.

Is er dan ook een manier dat je de modem met telnet terug naar de fabrieks instelingen te zetten? Zodat ik weer onder vpn kan draaien?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

ping eerst eens 10.0.0.138. Als je een reactie krijgt is het ok, dan moet je in IE extra>>internet-opties>>verbindingen>>instellingen>> instellen dat je via een LAN internet.

Indien niet, check of je als gateway 10.0.0.138 hebt ingetypt, en op de knop TOEVOEGEN hebt gedrukt. (als je win9x/ME hebt) Zo ook bij DNS-adressen.

Als dat niet werkt via het knopje aan de achterkant resetten en opnieuw je modem tweaken.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Bedank ik wist niet dat je dat zo kan doen. Maar jij kan nu op slot.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

foutje

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Heb zelf van tijd tot tijd ook dat probleem. Als er een telnet verbinding naar mn modem te lang open staat dan kan ik mn modem ook niet meer benaderen. pingen lukt dan wel, ook werkt mn internetverkeer nog gewoon, maar naar mn modem via de browser of via telnet doet t niet. Als ik mn modem even uit zet en weer aan werkt t wel. Weet niet precies waarom, maar dat boeit niet zo veel....t werkt verder wel allemaal :)

*D

iRacing Profiel