Ik heb een Asus GeForce 2MX videokaart met tv-out en de laatste Detonator drivers van NVidia geinstalleerd (v.21.83). Alles werkt (bijna) perfect. Ik heb de Twinview aanstaan, dus ik kan tegelijkertijd op mijn monitor en op de tv kijken. Tot dusver geen problemen dus. Maar als ik op mijn tv het hele beeld wil zien moet ik de resolutie van mijn monitor op 800x600 zetten. Op 1024x768 krijg ik maar een deel van het beeld op mijn tv te zien. En dat wil ik dus niet. Is er een oplossing om mijn monitor op 1024x768 pixels te laten staan en ook het hele beeld op mijn tv te krijgen ? Ik kan wel steeds switchen tussen de resolutie op mijn monitor maar dan verspringen al mijn snelkoppelingen dus en dat is zeer irri. Is er misschien een proggie wat twee desktops maakt (eentje met 800x600 resolutie en eentje met 1024x768 resolutie waar ik tussen kan switchen met een bepaalde toetscombinatie) ?
Is dat echt zo?? Mijn Matrox g400 Dualhead MAX kan zelfs op 1152x864 op mijn TV.
Nu wilde een maat van mij een GeForce2 MX gaan kopen, maar als de res maar op 800x600 kan op je tv vink dat niet al te best.
Nu wilde een maat van mij een GeForce2 MX gaan kopen, maar als de res maar op 800x600 kan op je tv vink dat niet al te best.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
hoeft niet!! interpoleert, kan wel een lelijk effect geven bij sommige reso's, maar daarom heb ik ook een Matrox G450
en die kan dat heeeeeel goed
en die kan dat heeeeeel goed
Zo'n supercheap cheap GeForce MX is dus absoluut af te raden als je van TV-out gebruik wilt maken?
Ik bedoel, hoe mooi is een DivXje op je tv met de GF2MX?
Ik bedoel, hoe mooi is een DivXje op je tv met de GF2MX?
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Oops, foutje
Offtopic:
Waarom wordt een 'e' met accent-grave niet meer afgebeeld?
test: e
Offtopic:
Waarom wordt een 'e' met accent-grave niet meer afgebeeld?
test: e
Perfect, ik heb 't zelf...Ik bedoel, hoe mooi is een DivXje op je tv met de GF2MX?
Maarreehh commandante:
Ik heb 't zelde 'probleem' maar dan op 1024x768, is dus geen probleem meer.
Ik weet voor 90% zeker dat je het kunt fixen met jouw drivers:
Ik raad je aan om even in je display properties te klooien, laat displays detecteren, verander wat met resoluties enz. en waarschijnlijk kan je dan wl 1024x768 voor je TV-out kiezen...
Verwijderd
Had ook zoiets; opgelost door in de Twinview instellingen (Display Properties--Advanced) de resolutie van de TV (kies de tweede display, Change Resolution) gelijk te stellen aan die van m'n desktop.
Ik hoorde de kreten al langsvliegen: Twinview en Dualhead.
De Matrox met Dualhead kan inderdaad op andere resoluties werken dan 800x600 als de TV-out gebruikt wordt, maar omdat de GF2 geen Dualhead heeft, moet die op 800x600 werken...
Als je dat dus niet wil, dan moet je maar een andere kaart kopen, die wel Dualhead heeft...
De Matrox met Dualhead kan inderdaad op andere resoluties werken dan 800x600 als de TV-out gebruikt wordt, maar omdat de GF2 geen Dualhead heeft, moet die op 800x600 werken...
Als je dat dus niet wil, dan moet je maar een andere kaart kopen, die wel Dualhead heeft...
Gelul, osiris!
Sorry, osiris, beetje grof van me, trek het je niet persoonlijk aan, maar als je geen twinview kent/gebruikt moet niet gaan rondbazuinen wat er wel/niet mee kan...
Zoals ik in eerdere reply al zei (en psuryadi bevestigde) kunnen beide displays desgewenst op 1024x768 draaien.
Sorry, osiris, beetje grof van me, trek het je niet persoonlijk aan, maar als je geen twinview kent/gebruikt moet niet gaan rondbazuinen wat er wel/niet mee kan...
Zoals ik in eerdere reply al zei (en psuryadi bevestigde) kunnen beide displays desgewenst op 1024x768 draaien.
ik heb nog nooit tv-outs verder dan 800*600 zien gaan en volgens mij als je m verder weet te krijgen loopt hij toch stiekem op 800*600. denk dat de tv niet meer pixels kan laten zien..
volgens mij kan een tv al niet eens 800x600 pixels laten zien.. kdacht maar iets van 700+nogwat*500+nogwat.
Echt veel nu heeft het niet om je TV-out op hogere resoluties dan 800x600 te zetten. PAL is 768 x 576 (inclusief overscan lines), meer kan je er echt niet uit persen.
Verwijderd
Ahhh is het daarom dat je bij tvtool de rand rondom kwijt bent in full screen mode? Hetgeen trouwens net mooi is voor het afspelen van films.Op Sunday 28 October 2001 18:07 schreef sverzijl het volgende:
Echt veel nu heeft het niet om je TV-out op hogere resoluties dan 800x600 te zetten. PAL is 768 x 576 (inclusief overscan lines), meer kan je er echt niet uit persen.
Verwijderd
Ik ben gister een beetje gaan klooien met de GeForce 2 MX tv out... maar er is dus geen mogelijkheid om de tv in te stellen op 800x600 en de monitor hoger??>....
ok om het probleem ff op te lossen
matrox kan op hogere resoluties draaien... wat je dan op de tv alleen doet is de desktop kleiner maken de resolutie wordt niet hoger....!!!!
bij geforce mx afhankelijk van de tv encoder (asus v7700 bijvoorbeeld heeft chrontel encoder) kan hij op 800*600 daar zit de standaard overlap al bij (dus daarom zie je het beeld niet helemaal op de tv) je kan de overlap weghalen maar wat je dan doet is net zoals bij de matrox de desktop verkleinen.
http://come.to/tvout
vet handige tools voor geforce met tv-out zoals dual monitoring (gebruik je tv als 2de monitor) inzoomen, uitzoomen, refresh rate, pal, ntsc, kleur instellen, svhs en zelfs SCART das echt cool
matrox kan op hogere resoluties draaien... wat je dan op de tv alleen doet is de desktop kleiner maken de resolutie wordt niet hoger....!!!!
bij geforce mx afhankelijk van de tv encoder (asus v7700 bijvoorbeeld heeft chrontel encoder) kan hij op 800*600 daar zit de standaard overlap al bij (dus daarom zie je het beeld niet helemaal op de tv) je kan de overlap weghalen maar wat je dan doet is net zoals bij de matrox de desktop verkleinen.
http://come.to/tvout
vet handige tools voor geforce met tv-out zoals dual monitoring (gebruik je tv als 2de monitor) inzoomen, uitzoomen, refresh rate, pal, ntsc, kleur instellen, svhs en zelfs SCART das echt cool
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Pagina: 1