Um hij wordt wel erg snel warm na een kwartier speelen van CS of DoD of Daiblo 2, kan ik al reseten geluid enzo doet het wel maar het beeld niet meer, blijfd gewoon stilstaan kan iemand een util stuuren dat ik hem kan down cloken,of hoe ik een cooler er op zet nu zit er een heat sink op.
gewoon een 486fannetje zoeken en die erop schroeven. je kan de schroeven zo de heatsink in schroeven.
maar in de heat sink zit geen schroef gaten
Dan een 8cm fan ervoor hangen ofzow. Een banshee moet gekoeld worden (ik had ook telkens vastlopers, bleek de heatsink eraf gevallen te zijn)
BTW: Ik heb't anders opgelost: die rubber pootjes waar de heatsink mee vastzit weghalen en er schroeven doorhalen, past nog mooi een socket7 fan op die schroeven. O ja: wel ff van die ringetjes gebruiken die je ook wel tegenkomt bij sommige systemen op het moederbord (worden vaak gebruikt om het mobo niet te beschadigen bij het vastdraaien van de schroeven)
BTW: Ik heb't anders opgelost: die rubber pootjes waar de heatsink mee vastzit weghalen en er schroeven doorhalen, past nog mooi een socket7 fan op die schroeven. O ja: wel ff van die ringetjes gebruiken die je ook wel tegenkomt bij sommige systemen op het moederbord (worden vaak gebruikt om het mobo niet te beschadigen bij het vastdraaien van de schroeven)
wat dat betreft ik ben een N00B, in dat ik weet niet hou of wat, kan iemand een plaatje stuuren van een 8 cm fan ? ik kweet echt niet wat ik moet kopen, en hoe ik het moet vast maaken.
En kan me voeding het wel aan ik heb een 145 watt voeding met een cd-rom speler, 2 hd's, disk drive, en een pci netwerk kaart en dus die voodoo op de pci bus, en waar moet dat stroom kabeltje van de coeler heen ?
Ik vind het knap dat je cs kan spelen op dat systeem, ik heb eens gespeeld op een p450 met tnt 1 maar dat was 25 fps en drops naar 2fps
toen ik daar een geforce 2 in zetten had ik 50 fps en nu heb ik een nieuw systeem (wat onder staat) en constant 100 fps wil niks meer anders, (volgens mij is dit wel een beetje off topic)
jah duh maar ik haal in cs 50 fps
maar ik wil andtwoord want om het kwartier resten is ook geen lol meer.
486 cooler er op en de schroeven vastdraaien in de heatsink (schroef gaat als het een beetje meezit vastzitten in zo'n gleuf)
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
kan iemand een plaatje neer zeten hoe ik het doe, of een url en waar moet de voedings kabel van het koelertje op, op me VGA kaart of mobo ?
Een cooler voor een 486 heeft een aansluiting die je op je voeding aansluit.Op Sunday 28 October 2001 12:29 schreef RS_003 het volgende:
kan iemand een plaatje neer zeten hoe ik het doe, of een url en waar moet de voedings kabel van het koelertje op, op me VGA kaart of mobo ?
Als je nog geen cooler hebt draai dan gewoon eens een schroefje tussen de gleuven van de heatsink. Als dat lukt dan haal je ergens een cooler vandaan en draai je hem vast.
Powerstrip doet hetgene wat in de topictitel staat.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
hier een tweak util voor voodoo banchee, schopt zwaar kont 
http://www.hastec.nl/files/graphics/monster_fusion/3dfx_th3.zip
http://www.hastec.nl/files/graphics/monster_fusion/3dfx_th3.zip
Verwijderd
Daarvoor zou je naar www.tweakfiles.com moeten gaan.Op Sunday 28 October 2001 12:13 schreef RS_003 het volgende:
Kan iemand me een link geven naar 3dfx tools ? maar antwoord graag op hoe ik zon coelertje instal.
Um ik kan aleen me clok en Enigne speed zien, maar daar heb ik niks aan er staat CLOK:100 mhz Enigne:100 mhz hoe krijg ik dit omlaag of omhoog.
Verwijderd
Dat moet je wel aanzetten!Op Sunday 28 October 2001 12:51 schreef RS_003 het volgende:
Um ik kan aleen me clok en Enigne speed zien, maar daar heb ik niks aan er staat CLOK:100 mhz Enigne:100 mhz hoe krijg ik dit omlaag of omhoog.
Mag ik voorstellen dat je zelf even wat gaat proberen (tweaken). Wij zitten nu alles bijna voor te doen, terwijl het niet zo moeilijk is.
Ja hoor maar is er een link hoe ik koelers op een vga kaart bouw ?
je kan hem er gewoon in schroeven hoor. de schroeven klemmen in de heatsink zelf. je heb toch soort van finnen (hoe moet k anders noemen?) daar kan je een schroef tussen schroeven. blijft nog zitten ook. wel een beetje puntige schroef nemen, dan gaat het wel...Op Sunday 28 October 2001 11:58 schreef RS_003 het volgende:
maar in de heat sink zit geen schroef gaten
Ik had eerst een TNT2 M64 en daar had ik ook een 486 fan op geschroefd met twee lange dunne boutjes, en het werkte goed ik had hem gewoon met een connector tussen de connector en de harddisk, jongejonge het liep als een trein.
Je kunt natuurlijk ook een slotkoeler aan de achterkant proberen, als ik me goed herinner zijn die ongeveer 25 gulden en dan heb je een prima heteluchtafvoer, je kunt ze gewoon op de plaats van een PCI slot plaatsen.
Trouwens ik vind wel dat je een beetje moeilijk doet, iedereen weet toch wel hoe een 8cm fan eruitziet gewoon een fan van 8cm.
Je kunt natuurlijk ook een slotkoeler aan de achterkant proberen, als ik me goed herinner zijn die ongeveer 25 gulden en dan heb je een prima heteluchtafvoer, je kunt ze gewoon op de plaats van een PCI slot plaatsen.
Trouwens ik vind wel dat je een beetje moeilijk doet, iedereen weet toch wel hoe een 8cm fan eruitziet gewoon een fan van 8cm.
Pagina: 1