Gaat deze monitor dood? (nog 2 dagen garantie)

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Het gaat om een bijna 3 jaar oude Daewoo 710 B (nog 2 dagen garantie bij Teleplan :().
Dat tikken is een soort knisperen, het lijkt alsof het in het hoogspanningsgedeelte zit. Hij doet het (sinds een week of zo) altijd bij het aan- en uitzetten, maar zo nu en dan daartussenin ook. Het beeld verspringt dan ook even (krimpt in en zet weer uit).
Verder komt er soms een tijdje een hoge toon uit de monitor, als hij ongeveer 5 minuten aanstaat.

Iemand een idee? Is dit iets om op de valreep on site garantie voor te claimen?

Systeem

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 11:31

Twhomp

Stayin' Alive

Klinkt niet al te ernstig: dat knisperen en tikken is vast stof in je monitor. Dat gezoem zijn je spoelen. Doe zelf of laat je monitor schoonmaken en je spoelen behandelen (jat je zus heur haarlak ;)). Maar dat scherm inkrimpen en uitzetten kan inderdaad wel ouderdom zijn.

Hey, als je het lukt, gewoon nieuwe monitor cheffen: superklaar dan toch?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Het ziet er naar uit dat hij moeite heeft met synchroniseren. Ik raad je aan enige creatieve grappen uit te halen met een soldeerbout, zodat je zeker weet dat 'ie naar z'n moer is. >:)
Zorg wel dat e.e.a. niet te opvallend is! Ze zullen namelijk wel hl goed kijken, gezien je op de vervaltermijn van je garantie zit. :D

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Dat heb ik ook bij mijn monitor af en toe. Dan hoor ik een tik, dan krimpt het beeld een beetje en dan zet het weer uit. Erg vaag.
Bij mij doet ie dit al zolang ik mijn monitor heb, ongeveer 1,5 jaar en hij doet het nog perfect.
Ik heb trouwens een CTX PR711F.
Ik wil eigenlijk ook wel weten of dit normaal is.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21
Jahaha! :)
Altijd opsturen als ik jou was, wel opletten dat je die data goed weergeeft: kopie van het garantiebewijs en kopie van de bon voor (aangetekend) versturen!

Ik had op de uni een Iiyama gekocht die na een jaar een klein probleempje kreeg, af en toe kwam hij niet terug uit stand-by. Gewoon terug gegaan en lekker een nieuwe gekregen, no questions asked.

Met die garanties zijn ze volgens mij altijd redelijk soepel. Die monitor van jou heeft duidelijk een probleem, je bent gek als je hem dan niet binnen de garantie terugstuurd! :9

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Snel ermee terug gaan nu je nog een beroep op de garantie kan doen.
Zolang je klacht uit de garantieperiode stamt valt die nog onder de garantie en heb je de tijd om hem na te laten kijken. Teleplan moet dus wel binnen de garantietermijn op de hoogte zijn gesteld van je klacht.

Verwijderd

Als ik JOU was zou ik 'm snel na laten kijken inderdaad...

Bij mijn inmiddels RIP 15'' CTX monitor was dat het begin van het einde.
Begon met tikken, wat later inderdaad inkrimpen van het beeld. Daarna al snel einde verhaal, was niet meer rendabel om te maken. :'(
Alleen zat ik WEL net buiten de garantie toen. :(

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je kunt het ook schriftelijk en aangetekend melden en vragen om advies van hun. Je hebt dan de klacht gemeld en als het erger wordt buiten de garantie termijn, moeten ze het dan nog gewoon maken!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Waarom zou je 't niet doen. Als je een nieuwe krijgt is het mooi meegenomen!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
OPSTUREN!!!!!!!

tikken is niet goed heb je gehoord, dus opsturen
niet met een soldeerbout gaan rommelen, hoe dom kun je zijn |:(

dan ben je zeker je garantie kwijt
en proberen kan altijd natuurlijk!

zeggen dat je het al langer had, maar dat je niet wist dat ie 3 jaar garantie hebt :)
gewoon een mooi verhaal omheen bakken, zorgen dat je zeker goed zit, want de laatste 2 dagen van de garantie, vooral van 3! jaar garantie zullen ze niet te makkelijk zijn :)

• vandenberg
Bedankt iedereen voor de zeer snelle reacties en tips. Ik ga morgen iig Teleplan bellen en het probleem bij ze neerleggen. Het lijkt me idd het belangrijkst dat ze daar binnen de garantietermijn officieel van op de hoogte zijn.

Systeem

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn LG monitor heeft dat ook gehad.. af en toe een tik en bij het uitzetten zo'n knisperend geluid.. paar weken later was ie kapot (als je hem aan wilde zetten leek het een soort startmotor die niet aan wilde slaan). Toen via garantie een nieuwe gekregen en die vertoonde na een paar maanden dezelfde kuren en begaf het ook :( Nu de derde LG en die doet het al 1,5 jaar ofzo goed.

Maar als mijn monitor 2 dagen voor verstrijken garantie de door jouw genoemde geluiden veroorzaakt zou ik nog snel ff beroep maken op de garantie..als je pech hebt heeft ie hetzelfde probleem als die 2 LG's van mij..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 12:04 schreef ikbenveldmuis het volgende:
zeggen dat je het al langer had, maar dat je niet wist dat ie 3 jaar garantie hebt :)
gewoon een mooi verhaal omheen bakken, zorgen dat je zeker goed zit, want de laatste 2 dagen van de garantie, vooral van 3! jaar garantie zullen ze niet te makkelijk zijn :)
gewoon zeggen wat je gehoord hebt (bijv. hier op GoT).. als je van anderen gehoord hebt dat dergelijke verschijnselen erop wijzen dat je monitor aan het doodgaan is heb je volgens mij alle recht om nog snel die garantie te claimen.

• vandenberg
Goed punt. Zeker omdat het toch een enigszins vaag probleem is. Sinds ik mijn monitor vanochtend aanzette, heb ik weinig last gehad, maar gisteren begon hij zo hard te tikken dat ik 'm maar snel heb uitgezet.

Systeem

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, mocht je wat creative ideen nodig hebben om zeker van een garantie geval te zijn, dan heb ik nog een tip.

Schroef hem open, en zet ergens 220Volt op (wel na het hoogspanning gedeelte).
Wat je ook kunt doen, op 2 pinnen van je monitor stekker effe wat Power zetten, daar kunnen ze geheid niet tegen.

Na het uitvoeren, ben je zeker van een garantie geval.

Ps, ben niet verantwoordelijk, en doe het alleen als je weet wat je doet.
Valt wel op als d'r in eens dingen stuk zijn, waar normaal never nooit niet 220Volt op kan komen.

And The Only One

Verwijderd

Gewoon proberen garantie te claimen... Nee heb ja ken je krijgen.

• vandenberg
Vandaag Teleplan gebeld. Er werd me aangeraden eerst contact met Daewoo op te nemen en te vragen of omruil noodzakelijk was. Daewoo gebeld en jawel: 'Deze gaat het geen weken meer volhouden.' Opnieuw Teleplan gebeld en voor woensdag een afspraak gemaakt voor omruil :).

Systeem

Verwijderd

En nu ben jij natuurlijk heel erg blij dat het 2 dagen VOOR het aflopen van de garantie is.... :P

• vandenberg
Pfff... Anders wordt het moeilijker, maar ook (net) na het aflopen van de garantie is omruil nog wel mogelijk. Alleen heeft Teleplan dan expliciete toestemming van (in mijn geval) Daewoo nodig.

Systeem

• vandenberg
Wel snelle actie van Teleplan. Hoorde (zit op mijn werk) dat de monitor vanmorgen door Teleplan is omgeruild (ipv vanmiddag, zoals afgesproken). Het is precies dezelfde: Daewoo 710B, zelfs uit het zelfde jaar en maand. Ik ben benieuwd.

edit:

Hij ziet er netjes uit en de beeldkwaliteit is beter dan die van de vorige. Lijkt me in orde, zo.

Systeem

• vandenberg
To be continued...

Shit, beeld is vanmiddag ineens veel donkerder geworden. Ik vrees dat ook voor deze ruilmonitor binnenkort het doek gaat vallen. Tja, morgen maar weer Teleplan bellen. :(
Hopen dat ze weer zo snel zijn...

Systeem

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:08

Nessuno

io sono nessuno

knisperend geluid en beeld dat krimpt is een hoog spannings probleem ik had het ook een jaar of 3 geleden met mn noname 15"
alleen bij mij was het heel erg als inkrimpte dan was hij nog 1/4 van het scherm groot

ff gebabbeld met een vriend zijn vader en voor FL 1.15 was het weer gefixt toen deed hij het nog 3 maanden en toen was ie echt dood (paars beeld ) helenaare kleur trouwens
toen maar 17" gekocht en nu in middels 19"

17 ince is van dell en doet het nog steeds prima :)

Na rose e cient spin

Pagina: 1