Vette bug in MSN

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Dag Allemaal,

Ik deed gisteren een bestwel merkwaardige ontdekking. Toen ik mijn MSN opstarte kreeg ik een message van iemand die ik niet op mijn lijst had staan voor het gemak noemen we deze persoon ff pietjuh@hotmail.com . Hij vroeg me wie ik was en waarom ik op zijn lijst stond. Ik vroeg me dat zelf ook af. Na enig doorvragen bleek dat pietjuh@hotmail.com gisteren zijn account had aangemaakt en dat hij alle buddy's van pietjuh85@hotmail.com automatisch op zijn lijst gekregen had.

De naam pietjuh moet in het echt veranderd worden in een andere naam en het getal is ook ietsie anders, maar dat ff voor de privacy van de desbetreffende persoon.

Het komt er dus op neer dat de beste meneer alle buddy's van pietjuh85@hotmail.com op zijn lijst heeft gekregen en dat alle buddy's die op die lijst staan ook nog eens pietjuh@hotmail.com op de lijst hebben.

Dit lijkt me dus eigelijk niet normaal. Inbreuk op privacy? Wat te doen Microsoft mailen en vertellen dat ze weer eens een lek hebben?

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
Huh, hoe kan dat met MSN, das toch een website? Waarom zegt iedereen op school: Wie heeft er MSN? Microsoft toch? :+

• joostdiepenmaat
msn messenger, duhh :(

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Op Sunday 28 October 2001 10:57 schreef Piepeltjes het volgende:
Huh, hoe kan dat met MSN, das toch een website? Waarom zegt iedereen op school: Wie heeft er MSN? Microsoft toch? :+
NEW BIE ALERT!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 11:28

Twhomp

Stayin' Alive

hahaha, wat een vaag probleem. Enniewee, je kan het proberen om MicroSoft te overtuigen van dit probleem, maar ze zullen zeer waarschijnlijk zeggen dat het per ongeluk was gegaan, uitzondering of freak accident ofzo. En misschien was het ook wel zo ;)

Als je het nou nog een keer krijgt, wil ik het weer weten :+ :+ :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 19:06
Op Sunday 28 October 2001 11:40 schreef speedener het volgende:

[..]

NEW BIE ALERT!
Yea right!
Ik snap ook niet echt waarom iedereen msn zegt.. Dat programma heet gewoon messenger. |:(

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:01
Volgens de about heet het
MSN messenger
(screenshot is teveel werk)

• markvt
  • Laatst online: 16:29

markvt

Peppi Cola

Op Sunday 28 October 2001 10:55 schreef deepman het volgende:
Dag Allemaal,

Ik deed gisteren een bestwel merkwaardige ontdekking. Toen ik mijn MSN opstarte kreeg ik een message van iemand die ik niet op mijn lijst had staan voor het gemak noemen we deze persoon ff pietjuh@hotmail.com . Hij vroeg me wie ik was en waarom ik op zijn lijst stond. Ik vroeg me dat zelf ook af. Na enig doorvragen bleek dat pietjuh@hotmail.com gisteren zijn account had aangemaakt en dat hij alle buddy's van pietjuh85@hotmail.com automatisch op zijn lijst gekregen had.

De naam pietjuh moet in het echt veranderd worden in een andere naam en het getal is ook ietsie anders, maar dat ff voor de privacy van de desbetreffende persoon.

Het komt er dus op neer dat de beste meneer alle buddy's van pietjuh85@hotmail.com op zijn lijst heeft gekregen en dat alle buddy's die op die lijst staan ook nog eens pietjuh@hotmail.com op de lijst hebben.

Dit lijkt me dus eigelijk niet normaal. Inbreuk op privacy? Wat te doen Microsoft mailen en vertellen dat ze weer eens een lek hebben?
dan is pietje niet meer in de dbase van hotmail, dus verwijdert en als je dan een account met pietje als adres neemt krijg je die adressen erbij, had ik ook met pcbenee@hotmail.com

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Op Sunday 28 October 2001 12:00 schreef Jasper het volgende:

[..]

Yea right!
Ik snap ook niet echt waarom iedereen msn zegt.. Dat programma heet gewoon messenger. |:(
Ja maar als je messenger zegt dan heeft iedereen zoiets van: welke? msn messenger, icq of aol of wat?

dus zegt men maar msn omdat het over chatten gaat dan weten ze dat wel en dan weet je dat het over msn messenger gaat

Wèh zedde gij??

• leon1e
  • Laatst online: 21:57
waarom ben je een newbe als je msn gebruikt, het is gewoon een super overzichtelijk progie (beter als ICQ)

maar toen ik gisteren de nieuwe msn.net instaleerde en daarna de msn plus, kreeg ik ook gekke problems!!

• Havocnl
Op Sunday 28 October 2001 12:06 schreef leon1 het volgende:
waarom ben je een newbe als je msn gebruikt, het is gewoon een super overzichtelijk progie (beter als ICQ)

maar toen ik gisteren de nieuwe msn.net instaleerde en daarna de msn plus, kreeg ik ook gekke problems!!
Ze hebben het over iemand die niet eens weet dat msn niet over de site van microsoft gaat.

Msn zelf aanpassen en gebruiken is ook niet echt voor newbies, dus ik beschouw mezelf dus niet als een newbie :Y)

Wèh zedde gij??

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
MSN = voor newbie!
ICQ = voor super intelligent persoon

Trillian = voor twaeker met normale PC
ICQ, MSN & ICQ = voor tweaker met snelle PC

GET TRILLIAN!!!

www.trillian.cc >:)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 12:04 schreef Steven_NL het volgende:
Volgens de about heet het
code:
1
MSN messenger

(screenshot is teveel werk)
Was maar ff werk, maar iig staat er wat anders ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fernh036/GoT_Pics/messenger.gif

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Twee dingen:

1) ik heb hetzelfde gehad. Ik heb mijn messneger passport aangemaakt met een yahoo account. Een dude met dezelfde nickname had deze nick via hotmail en maakte een half jaar later ook een messengeraccount aan. Plots was hij met mijn broer aan het chatten. Mijn broer dacht dus dat IK hem in de maling zat te nemen. (openingszin van die dude aan mijn broer: "who the fuck ben jij nu dan weer?" Fijn, heel fijn.)
Gelukkig is het na twee keer niet meer voorgekomen. :)

2) Voor mij is MSN: MicroSoft Network
MSM is: MicroSoft Messenger of MethylSulfonylMethaan

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op Sunday 28 October 2001 12:11 schreef Victorio het volgende:
MSN = voor newbie!

GET TRILLIAN!!!

Troll & Spam

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Havocnl
Op Sunday 28 October 2001 12:12 schreef Jake het volgende:

[..]

[afbeelding]
ja ok, dit is de ingebouwde versie van MSN messenger bij win xp. Het heet daar gewoon windows messenger maar is toch precies hetzelde als MSN messenger

Wèh zedde gij??

• Jake
  • Niet online
Een wannabee is toch iemand die een ander een newbie noemt :?

Voor alle messengers geldt: gebruik wat je wil en haal al je vrienden over >:)

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 12:18 schreef Jake het volgende:
Een wannabee is toch iemand die een ander een newbie noemt :?

Voor alle messengers geldt: gebruik wat je wil en haal al je vrienden over >:)
idd !
maar de meeste standaard pc users hebben hotmail, dus dan is die msn messenger toch wel handig. Ik gebruik msn ook alleen maar voor vrienden en kennissen. De echte die-hards hebben ze allemaal ! >:)
AIM is mn favo

• joostdiepenmaat
het gaat er nu ff niet om of je nou wel of niet MSN/ICQ of wat dan ook gebruikt, maar wat jullie van deze bug vinden. We dwalen een beetje af geloof ik.

Verwijderd

MSN = voor newbie!

GET TRILLIAN!!!

waar slaat het op??? ik gebruik msn en icq, maar er zijn niet veel mensen die ik ken die icq gebruiken en msn vin ik niet beter maar er zijn wel veel meer mensen die msn gebruiken......

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

MSN = voor newbie!

GET TRILLIAN!!!

Ik moet zeggen trilian werkt lekker, VOOR 1 GEBRUIKER! Ze hebben nog nooit van multie user gehoord. Als je 2 verbindingen met MSN in wilt stellen (1 voor mij 1 voor mijn broertje) krijg je gelijk dat hij de buddylist van elkaar bij elkaar gooit.

• Jake
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 12:31 schreef deepman het volgende:
het gaat er nu ff niet om of je nou wel of niet MSN/ICQ of wat dan ook gebruikt, maar wat jullie van deze bug vinden. We dwalen een beetje af geloof ik.
Ik vind die bug eigenlijk niet kunnen, maar 1 voorbeeld is meestal een beetje weinig (kan incidenteel zijn bedoel ik).

Als dit structureel is moet MS dit natuurlijk fixen, het is gelukkig alleen maar de contact-list en niet de messages ofzo... Maar hetblijft 'een beetje dom'.

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb dit redelijk vaak zelfs. Of ik wordt in een gesprek toegevoegd van met mensen die ik helemaal niet in mijn lijst heb en zo (en zij mij ook niet)

Dit had ik gisteren ook, gebeurt wel vaker.

Zo'n tekort aan vrienden heb ik ook weer niet. (daar heb ik cu2 voor

• Steven
  • Laatst online: 25-08 14:01
Op Sunday 28 October 2001 12:12 schreef Jake het volgende:

[..]

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fernh036/GoT_Pics/messenger.gif
ehh ja... Is dus versie afhankelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heijtel/tweakers/msn.jpg

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:15
Op Sunday 28 October 2001 14:34 schreef Steven_NL het volgende:

[..]

ehh ja... Is dus versie afhankelijk:

[afbeelding]
De XP versie heet Windows Messenger. Je hebt trouwens een oude build >:)

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 12:00 schreef Jasper het volgende:

[..]

Yea right!
nope het heet msn messenger en msn is gewoon het eerste woord hoor jouw ook nie zeggen HEy! heb jij ook microsoft msn messenger versie 4.5? leuk he!

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op zondag 28 oktober 2001 12:11 schreef Victorio het volgende:
MSN = voor newbie!

GET TRILLIAN!!!

Bla..bla...bla...Windows Messenger zier er simpelweg 10x beter uit dan dat ICQ flowerpower pakket....en daarbij maken we dat zelf nog wel uit ja!! :)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53
Op zondag 28 oktober 2001 12:11 schreef Victorio het volgende:
MSN = voor newbie!

GET TRILLIAN!!!

Je vergeet IRC :P
das pas voor de echte old skool bikkels :D :P

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 23:04
zit ook in trillian toch 8-)

-

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 11:20
Eindelijk! Iemand die hetzelfde probleem heeft.
Mijn situatie:
Ik gebruik trillian en heb al jaren dezelfde account, maar sinds vandaag wordt ik steeds ge-add door mensen die ik niet ken en mij niet kennen.

• Br@m
  • Niet online
Je hebt ook de datum gezien? maandag 29 oktober 2001 23:40 8)7

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

't was even zoeken zeker ;) Kan de schopper even een nieuw topic openen waarin hij/zij duidelijk aangeeft wat er al geprobeerd is? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.