Wie heeft er allemaal z'n Intel 440lx overclockt en wat was je maximum. Ik haal met softfsb 76,7 x 8 = 613,8 mhz met m'n celeron 533. Op 80mhz fsb chrasht het zooitje
Verwijderd
ja daar zit de max van je celly!
Helaas...of je moet betere koeling hebben...en misschien meeer voltage toepassen, dan zou 8x 83=664Mhz de max kunnen zijn.
Helaas...of je moet betere koeling hebben...en misschien meeer voltage toepassen, dan zou 8x 83=664Mhz de max kunnen zijn.
Mijn LX mobo (chaintech 6LTM) haalde de 83MHz wel zonder probs... maar het probleem zou best aan je Celeron kunnen liggen.. is het een PPGA of FCPGA? Bij een PPGA celery zal je echt niet hoger komen...
Verwijderd
p2 233@ 291 , dus fsb is 83 mhz, hij is ook wel es geboot op 313, maar dan was ie in de bios ingesteld op 100hmz fsb, en kreeg ik in werkelijkheid dus 90 mhz ofzo
Verwijderd
Ik denk dat het probleem eerder bij de ChipSet zit dan bij de CPU, de lx-chipset heeft nu eenmaal een snelheid 66 Mhz, en 80 Mhz is al een redelijke overclock..Op Sunday 28 October 2001 10:55 schreef NoStra het volgende:
ja daar zit de max van je celly!
heeft dat moederbord active chipset cooling?
ik heb nog ergens een oude abit lx6 en die doet het prima op 83mhz.
er zit zelfs in de bios een optie voor 100mhz maar dat heb ik nog nooit zien werken, ook niet met een normale p2 die 100mhz fsb standaard heeft.
er zit zelfs in de bios een optie voor 100mhz maar dat heb ik nog nooit zien werken, ook niet met een normale p2 die 100mhz fsb standaard heeft.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Pagina: 1