Toon posts:

raid...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey lui,

FF een simpel vraagje: kan ik een raid 0 config maken met een 40 gb seagate 5400 rpm en een (nog aan te schaffen) 40 gb 7200 rpm van IBM?

thx

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, dat kan, maar het is niet bepaald ideaal.

Je kan beter 2 identieke (liefst zelfde merk ook) harddisks gebruiken, nu zal die Seagate de boel ophouden vanwege zijn lagere toerental. Maar het KAN dus wel ja.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
je raad deze arme scholier die leeft van backup van cd's dus aan 2* 40 gb IBM 7200 rpm te kopen..... :'(
ik zal kijken hoe diep mijn beurs is ...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op Sunday 28 October 2001 10:59 schreef ByMeS_Dy het volgende:
je raad deze arme scholier die leeft van backup van cd's dus aan 2* 40 gb IBM 7200 rpm te kopen..... :'(
ik zal kijken hoe diep mijn beurs is ...
Ja.

Maar als je budget beperkt is, kan je ook voor 2x een 20 GB IBM gaan h? Bij RAID0 heb je dan tch 40 GB :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
jah... Ik heb natuurlijk die 40 gb 5400 ook al :) dan gooi ik daar wel vid's mp3's en andere onnodige stuff op :)
Is het prijsverschil tussen een 20 gb en een 40 gb eigenlijk groot?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op Sunday 28 October 2001 11:07 schreef ByMeS_Dy het volgende:
jah... Ik heb natuurlijk die 40 gb 5400 ook al :) dan gooi ik daar wel vid's mp3's en andere onnodige stuff op :)
Prijsverschil tussen die 2 IBM's is 7 tientjes volgens de pricewatch. Maal 2 dus 140 piek bespaar je.

Die Seagate kan je idd gewoon als losse HD buiten de RAID hangen en gebruiken voor datastorage.

Heb je toch 80 GB (40 in RAID en 40 los), lijkt me wel aardig :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 11:07 schreef ByMeS_Dy het volgende:
Die arme scholier is goedkoper af met een 2de 40 Gb van 5400 toeren. Heb je optimaal gebruik van beide schijven.
(Gelijke stijl shijven is het beste dus waarom niet een 5400 toeren schijf zoals je nu heb? Zijn zeer goedkoop en nog goed te vinden).

Als je wilt uitpakken zou je voor 2 x 40 Gb 7200 moeten gaan...

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik niet nog een keer een 5400 rpm schijf koop :Z :r En het verschil tussen de 20 en 40 gb is ook niet zo groot, 40 gb extra voor 140 piek :) dus ik w8 wel totdat ik geld heb :)
thx voor de reacties he :)
Pagina: 1