Grammafoon -> Cd

Pagina: 1
Acties:

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik las in de consumentengids een artikeltje over het opnemen van een grammafoonplaat op een cd. Ik heb meteen de Pc naar beneden gehaalt, een aangesloten op de versterker.
Line-out van versterker naar de Line-in van de Pc, en als edit programma Goldwave geinstalleerd.

Nu hoor ik wel dat er signaal doorkomt (koptelefoon aangesloten op de line-out van de Pc), maar als ik iets op wil nemen, gebeurt er niks. Ik kan het dus wel horen, maar het niet opnemen.

Mijn vraag is nu dus: Heb ik iets verkeerd ingesteld, is de aansluiting van kabels misschien verkeerd of moet ik gewoon andere software gebruiken?

Alvast bedankt,

Koen Roumen
(Mocht dit eigenlijk op SA oid horen, excuses dan, ik was niet helemaal zeker waar ik het moest posten.)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Misschien moet je hier ff kijken
[topic=293267/1/25]

suc6

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Interesante tutorial, maar dat kan me helaas niet helpen.. Ik heb bij de record opties onder volumecontrol Linein aangevinkt staan, geluidssterkte is goed.

En nog steeds kan ik de muziek prima horen, maar neemt ie 'm gewoon niet op. Zou het helpen als ik soundforge eens probeer ipv Goldwave? Of zou dat niet veel uit moeten maken? (Pc staat nu beneden, daar ligt geen netwerk dus dan moet ik 'm weer naar boven slepen om die file te downloaden ;))

Verwijderd

laat maar niet goed gelezen :(

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Sorry kan je niet verder helpen. Moet ook nog steeds uitvogelen waarom ik met mijn Live platinum (via drive II) geen optische signalen (MD, CD) kan "opnemen" op de PC

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Er bestaat een setje van Terratec van ongeveer Fl. 150, het bestaat uit een voorversterker speciaal gemaakt voor het koppelen van je platenspeler aan je PC, en software waarmee je het voor elkaar krijgt, en nog mooier, die effectief spetters, krassen ed. van de plaat "wegwerkt", wel mee uitkijken trouwens, als je dat te zwaar doet ben je ook een stuk van het goede geluid kwijt.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:42

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

1. dubbelklik op het luidsprekertje naast je klokje
2. Opties => Eigenschappen
3. Volume aanpassen voor: OPNEMEN
4. Klik Line In aan
5. Klik op OK
:7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1