zit ik even dik in de problemen.
In April een 60 GXP gekocht...werkt prima.
9 partities (zou ook 10 kunnen zijn) op HD gezet en een multiboot met win2k, win98 en debain linux.
XOSL als boot manager....perfecto.
Wat gebeurt er de laatste tijd ?
onder windows 2000 werd alles zooooo traaaaag.
Ik denk...hmmm, mijn HD zit te vol (edonkey
)
dus ik heb een beetje data verplaatst zodat iedere partitie op die 40 Gb wel een paar GB over heeft (minimaal 1 Gb)
Wat doe ik laatst?
filmpje gedowned... 's ochtends kijk ik op m'n compu,
ik dubbelklik het avi-tje....
traaaaaaaaag.
Dus wat doe ik? Reboot!
Win2k heeft nooit meer op kunnen starten. Mijn schijf doet er gewoon te lang over. Geen foutmelding niks.
Gelukkig vereist linux niet zo'n snelheid, dus ik Linux opstarten. Nou ben ik niet zo'n Linux-kenner, maar dankzij een vriend van me kan ik nu wel bij al mijn partities.
Transfersnelheid getest (110 Mb linux kernel)
0,5 mb/s !!! Supertraaag dus.
Wat kan ik doen?
Er staat veel data op die schijf en die wil ik graag redden!
Maar de snelheid is zo belabberd dat er niet mee te werken valt.
Ik heb nog wel garantie op de schijf, maar eerst wil ik alles wat erop staat op CDtjes knallen.
(schrijven met mijn pleztor op 8-speed gaat niet, daarvoor is de transfersnelheid te laag!)
Mensen. help!
In April een 60 GXP gekocht...werkt prima.
9 partities (zou ook 10 kunnen zijn) op HD gezet en een multiboot met win2k, win98 en debain linux.
XOSL als boot manager....perfecto.
Wat gebeurt er de laatste tijd ?
onder windows 2000 werd alles zooooo traaaaag.
Ik denk...hmmm, mijn HD zit te vol (edonkey
dus ik heb een beetje data verplaatst zodat iedere partitie op die 40 Gb wel een paar GB over heeft (minimaal 1 Gb)
Wat doe ik laatst?
filmpje gedowned... 's ochtends kijk ik op m'n compu,
ik dubbelklik het avi-tje....
traaaaaaaaag.
Dus wat doe ik? Reboot!
Win2k heeft nooit meer op kunnen starten. Mijn schijf doet er gewoon te lang over. Geen foutmelding niks.
Gelukkig vereist linux niet zo'n snelheid, dus ik Linux opstarten. Nou ben ik niet zo'n Linux-kenner, maar dankzij een vriend van me kan ik nu wel bij al mijn partities.
Transfersnelheid getest (110 Mb linux kernel)
0,5 mb/s !!! Supertraaag dus.
Wat kan ik doen?
Er staat veel data op die schijf en die wil ik graag redden!
Maar de snelheid is zo belabberd dat er niet mee te werken valt.
Ik heb nog wel garantie op de schijf, maar eerst wil ik alles wat erop staat op CDtjes knallen.
(schrijven met mijn pleztor op 8-speed gaat niet, daarvoor is de transfersnelheid te laag!)
Mensen. help!