Toon posts:

Tip voor Coolermaster-gebruikers....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Hier een kleine tip voor Coolermaster-gebruikers. Let op hoe je de bevestigingsclip van de EP5-6I11 in het koelblok zet. Hij is namelijk a-symmetrisch. En als je het verkeerd om doet drukt de clip de koeler scheef op de (in mijn geval) Duron. En loopt de temp. zeer snel op...
Ik vond het raar dat ik een grotere koeler erop zette en de temp. hoger werd. Totdat ik dus ontdekte dat ik de clip verkeerd om erop gezet had. Toen bleek dat de koeler wel degelijk werkte...

Voor de goede orde: de helft waar je de schroevendraaier in kan steken om het bevestigen makkelijker te maken moet aan de waar de kleine verhoging van de socket zit.

Dus.

da-Groeten.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:46

chromeeh

the Gnome

Hmmmm heb je ooit wel eens naar de onderkant van de heatsink gekeken ;)
Zul je zien dat daar een inkeeping voor die riser zit :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Een hele goede tip. ;)

Het zou best kunnen verklaren waarom bij sommige mensen die koeler niet goed wil werken. En ik weet zeker dat hij het goed moet doen, mijn broer had eerst een TB800 met een Spire Orbje. Dat wordt 30 idle en 60 stressed.

(Die idle temp bleef heel laag, omdat tot en met met de 3C bios de idle loop voor een TBird aan staat op een Abit KT7 series mobo. Voor stabiliteit hebben ze dat er daana uitgelaten... )

Nu met een nieuwere (3R) bios en een TB1400 met die EP5-6I11 wordt zijn CPU 45 (idle) / 55 graden (stressed).. 8-)

Verwijderd

ik weet niet hoor maar....jij hebt zeker niet vaak een pc gemaakt :?

als je onder op de koeler kijkt zie je ook een uitsparing zitte :Z

dus hij kan er eigenlijk(mits je een beetje oplet en alles met zorg monteerd) niet verkeerd op..

Verwijderd

mja...ooit was ik ook n00b :)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

AMDFreak

Intel is zo..

Precies.. je moet toch ergens beginnen?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Hopelijk zit de mijne er verkeerd op. Wordt nog chiller als ik 'm omdraai. Een graadje of 24 stressed lijkt me wel wat.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Ik heb mijn cooler nu ook eens omgedraaid. In plaats van 48 graden nu 84 graden. Zat ie toch goed?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bedankt voor de tip! :) Maar mn volgende koeler wordt denk ik geen Coolermaster.

Verwijderd

HeheheHehEhe!!!
volgens mij zit die van mij goed! Want 94 graden zou wel iets te hoog zijn!

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 14:18 schreef prenobe het volgende:
Bedankt voor de tip! :) Maar mn volgende koeler wordt denk ik geen Coolermaster.
Zijn er ook merken die wel goed werken als je hem verkeerd om op de processor zet?

Verwijderd

Tuurlijk niet.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 14:23

Copyman

Dode muis

Kep TB1400 + CM EP5-6I11, idle 57, en stressed 60/62. Draai perfect, laat het mooi zo, binnenkort wel casecooling. ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 16:03 schreef Copyman het volgende:
Kep TB1400 + CM EP5-6I11, idle 57, en stressed 60/62. Draai perfect, laat het mooi zo, binnenkort wel casecooling. ;)
Scheelt zeker 5 graden

Verwijderd

Ik heb ook die EP5-6I11 en mijn TB1,0 wordt stressed maar 42c en idle weet ik niet, hij staat nooit stil vanwege de }:O. Ik had die koeler er in een keer op vanwege die inkeping. Het kan ook bijna niet anders, want dan zit dat blokje niet mooi boven de socket.

Verwijderd

Hmmz, ik was niet echt van plan dat ding er verkeerd om op te zetten, maar ja.

Die EP5-6i11 is trouwens best goed, en heel stil; een echte aanrader. Hij is een stuk stiller dan mijn oude SuperOrb, en koelt ongeveer even goed. Hij is ook nog een stuk goedkoper.

Met drie (herriemakende) casefans aan wordt mijn T-bird AXIA 1200@1200@1.75v vol stressed (heel lang CPU Stability test met CPU warming) 40 graden, niet slecht dus.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ben niet helemaal duidelijk geweest merk ik....
Ik heb dus niet de koeler er verkeerd om op gezet (dat kan volgens mij niet eens zonder extreem veel kracht) maar alleen de bevestigingsclip op de koeler.
Normaal gaat dat niet verkeerd, want de clip zit tussen de koeler en de fan in. Maar ik heb de fan eraf gehaald omdat er een dikkere op moest. En toen viel de clip er ook af.

En die heb ik er dus in eerste instantie verkeerd om opgezet. En daar wilde ik even op wijzen. That's all...

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 14:31 schreef da-Lynx het volgende:
*knip*
..... die heb ik er dus in eerste instantie verkeerd om opgezet. En daar wilde ik even op wijzen. That's all...
Euw,
dat is wel wat duidelijker ja. ;)
Pagina: 1