Toon posts:

ASUS A7V266 en USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb een ASUS A7V266 bord, windows XP home edition alles goed geinstallerd met uitzondering van mijn USB poorten (de 2 standaard poorten op het bord zelf) Windows geeft aan dat er geen problemen zijn met mijn USB aansluitingen edoch ik krijg ze niet aan de praat. Kunnen jullie mij helpen/adviseren wat ik verkeerd heb gedaan, niet heb gedaan of wat ik nog moet doen om mijn poortjes aan het werk te krijgen ?

Alvast bedankt,

Veerle ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op Sunday 28 October 2001 08:40 schreef Veerle het volgende:
Heren,

Ik heb een ASUS A7V266 bord, windows XP home edition alles goed geinstallerd met uitzondering van mijn USB poorten (de 2 standaard poorten op het bord zelf) Windows geeft aan dat er geen problemen zijn met mijn USB aansluitingen edoch ik krijg ze niet aan de praat. Kunnen jullie mij helpen/adviseren wat ik verkeerd heb gedaan, niet heb gedaan of wat ik nog moet doen om mijn poortjes aan het werk te krijgen ?

Alvast bedankt,

Veerle ...
Wil je hier dieper op ingaan? Heb je drivers succesvol geinstalleerd en worden de apparaten desondanks niet herkend als je ze op de USB poort insteekt? Krijg je een of ander foutmelding?

Hebben de USB poorten een eigen IRQ toegewezen? Dat kan via de BIOS. Heb je eerder een ander OS (Win2K, WinMe, etc) gehad en werkten de poorten naar behoren?

Verwijderd

Topicstarter
alles goed geinstalleerd, geen foutmeldingen en volgend device manager ook geen fouten. De apparaten worden niet herkend als ik ze insteek. Wel staan in device manager totaal 6 usb devices opgesomt ? ik ga nu de bios bekijken. Kan ik zomaar een IRQ toekennen aan USB ? ... stomme vraag ik ga het gewoon proberen ... bedankt alvast.

Veerle

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oja, heb je ook de laatste VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd? Dat wil weleens helpen bij vage problemen met een plankje met een VIA chipset..