Toon posts:

ADSL staat stil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig als ik op internet zit, dan valt de snelheid bijna of helemaal weg. Iemand vertelde mij dat ik de pakketgrootte op MAXIMUM moest zetten, weet iemand hoe je dat doet?

Of heeft iemand andere suggesties?

Alvast bedankt :P

Verwijderd

Geef 'ns wat meer informatie :
- Wat voor modem heb je ?
- Welke OS ?
- Krijg je vanzelf weer data binnen, of moet je de pc eerst herstarten ?
- Brandt het line-sync lampje continue ?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Dubbelpost, staat ook al hier in WOS.

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 08:33 schreef Sprits het volgende:
Geef 'ns wat meer informatie :
- Wat voor modem heb je ?
- Welke OS ?
-
Krijg je vanzelf weer data binnen, of moet je de pc eerst herstarten ?
- Brandt het line-sync lampje continue ?
Het is een P400 met Windows 98 (geen SE)
We hebben een ALCATEL Ethernet modem van KPN
En het line-sync lampje dat brandt inderdaad constant,
echter gaat de snelheid soms dan in 1x weer eens omhoog maar dat is zeer zelden.

|:( Help me please!

Verwijderd

[topic=303192/1/100]
of

[topic=302924/1/100]

een oplossing?

Verwijderd

Er zijn verschillende oorzaken mogelijk voor dit probleem :
Mogelijke oplossing :

Zorg dat je de meeste recente versie van de modemsoftware hebt (http://www.mxstream.nl/support) en zorg dat je een windows-cdrom bij de hand hebt.

Je externe toegang is verrot en moet opnieuw geinstalleerd worden:
Dit doe je als volgt :
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software > Windows Setup > Communnicatie selecteren (vinkje laten staan) > Details > Vinkje weghalen bij Externe toegang > Ja op evt. melding geven > Controleren of het vinkje bij Virtueel Particulier Netwerk ook weg is > Ok > Ok > PC Opnieuw opstarten.
Na het opnieuw opstarten doe je hetzelfde als hierboven, alleen plaats je de vinkje weer terug bij Externe Toegang en VPN. Weer twee keer OK en evt. nieuwere bestanden behouden. Vervolgens de pc opnieuw opstarten. Na het opstarten netwerkinstellingen controleren via start > instellingen > configuratiescherm > netwerk. Windows zet automatisch DHCP weer aan, deze schakel je uit onder > TCP/IP -> Externe toegangsadapter #2 (VPN-Ondersteuning) op het tabblad WINS-Configuratie door daar de optie WINS-Omzetting uitschakelen te kiezen. Controleer voor de zekerheid de instellingen van je netwerkkaart etc. Daarna moet je de pc nog een keer opnieuw opstarten. Maak dan voor de zekerheid even een nieuw inbelicoon in de externe toegang en gooi het oude weg.

Probeer het dan nog eens, om te kijken of het beter gaat.

Verwijderd

Of bij netwerk ff alles weg gooien opnieuw opstarten en opnieuw toevoegen. Daarna nieuw inbelicoon aanmaken wil ook nog wel is helpen.
Pagina: 1