Hoi,
Heb mijn 10 Mbit netwerk vervangen met een 100 Mbit, maar de verwachtte snelheidswinst was er niet, alleen maar verlies
Configuratie:
Linux server met 10 Mbit naar @home en 10/100 Mbit intern
Windows 2000 met 10/100 Mbit
Windows ME met 100 Mbit
Alle interne computers vrbonden op een 10/100 Switch
De lampjes op de switch geven aan dat alle kaarten op 100 Mbit / full duplex draaien
Wat getallen:
Alle upstream vanaf de linux machine +/- 100 Kb/s
Downstream naar de Linux machine +/- 5 Mb/s ( eej snelheidswins
)
Up-en Downstream tussen de windowsmachines +/- 100 Kb/s
Opvallend is ook dat als je netwerk traffic monitored, dat de snelheid erg instabiel is. Regelmatig drops naar bijna 0. Trouwens ook instabiele stream als ik met 5Mb/s vanaf de windows machines naar de linux machine pomp
Als ik een 10 Mbit kaartje in een van de windows machines zet, dan loopt alles weer lekker stabiel. Maar dit wil ik natuurlijk niet
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn, heb nu al zoveel geprobeerd en wordt er beetje moedeloos. Eventueel ook nog tips voor netwerk diagnostic tools voor linux en windows.
Alvast bedankt iedereeen
mzzls,
Beer
Heb mijn 10 Mbit netwerk vervangen met een 100 Mbit, maar de verwachtte snelheidswinst was er niet, alleen maar verlies
Configuratie:
Linux server met 10 Mbit naar @home en 10/100 Mbit intern
Windows 2000 met 10/100 Mbit
Windows ME met 100 Mbit
Alle interne computers vrbonden op een 10/100 Switch
De lampjes op de switch geven aan dat alle kaarten op 100 Mbit / full duplex draaien
Wat getallen:
Alle upstream vanaf de linux machine +/- 100 Kb/s
Downstream naar de Linux machine +/- 5 Mb/s ( eej snelheidswins
Up-en Downstream tussen de windowsmachines +/- 100 Kb/s
Opvallend is ook dat als je netwerk traffic monitored, dat de snelheid erg instabiel is. Regelmatig drops naar bijna 0. Trouwens ook instabiele stream als ik met 5Mb/s vanaf de windows machines naar de linux machine pomp
Als ik een 10 Mbit kaartje in een van de windows machines zet, dan loopt alles weer lekker stabiel. Maar dit wil ik natuurlijk niet
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn, heb nu al zoveel geprobeerd en wordt er beetje moedeloos. Eventueel ook nog tips voor netwerk diagnostic tools voor linux en windows.
Alvast bedankt iedereeen
mzzls,
Beer