[WC]Athlon 1400 ruikt naar BBQ

Pagina: 1
Acties:

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 14:43

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Ik heb net een waterkoel systeempje gebouwd... alles lijkt perfect te werken, mijn koelblok is mooi koud, er is een goede circulatie, nieuw mobo ( MSI K7T266 Pro-2 ) maar nu heb ik wel een probleem, zo'n 15 seconden na boot begin ik een brandgeurtje te ruiken, en ja hoor, na inspectie een mooie bruine vlek aan de achterkant van de processor ( zit een stikkertje van de garantie :? die nu dus verbrand is .. ) en mijn mobo wijgert ook de booten ( na de eerste keer, toen leek alles prima te gaan, was al in bios aan het rondkijken e.d. ;( .... wat gaat hier mis, en het lijkt mij overbodig maar, dat gaat zeker wel een nieuwe proc. worden .. ?

Ad Astra Per Aspera

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oei...

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

tsja....
wat denk je er zelf van?

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

koelblok zat er niet goed op!
je TB is DOOD

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
R.I.P. ... ik leef met je mee .... :P :) ;) >:)

Verwijderd

Je hebt zojuist een mooie sleutelhanger gemaakt...

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
ja oke, dat zou ik ook zeggen, maar nu heeft MSI zo'n systeem met 4 diagnostische LEDS, die dus aangeven wat er mis is met een systeem dat niet boot. hij check eerst de processor, daar vind ie geen problemen ( :? zou ik eigenlijk wel verwachten, maar misschien is gewoon alleen het papier gaan schroeien, en heeft de core het overleefd... :z ) en daarna blijft ie hangen op de DDR modules, die zijn niet goed of niet aanwezig, maar die komen regelrecht uit mijn vorige systeem ( A7M266 ) en daar draaiden ze perfect..... :?

Ad Astra Per Aspera

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

mijn koelblok is mooi koud
Die van mij ook, als ik hem een centimeter boven mijn core houdt... ;)
alles lijkt perfect te werken
Dat dacht ik niet dus... :?
Kun je die CPU niet ff in een ander systeem hangen?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Als het alleen de garantiesticker is die verfikt is dan is de lucht een heeeel stuk vriendelijker voor de neus dan als de core an het frituren is geweest. verder kan je ff naar het contactoppervlak van je koelblok kijken. Als de core bakt dan laat dat nl ook een mooie vlek op je koelblok achter. (tenzij je je blok er zo verkeerd op had zittendat ie de core nieteens geraakt heeft)

Verwijderd

je cpu is DOOD

Verwijderd

hahaha lang leve amd :P

[edit] nu snap ik die lage prijzen ook, iedere amd gebruiker slijt minimaal 2 cpus, waar intel gebruikers er 1 gebruiken dus amd verkoopt er 2x zoveel dus ook de winst marge op een amd kan minder.............

2x een xp = een leuke p3a / p4

/me is nog goed wakker :P

Verwijderd

Achja, kan iedereen overkomen, zelf mij :(

Kopop, Amd niet meteen opgeven, dijk van een proc, moet alleen met zorg behandeld worden!

trusten!!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Helaas ik denk dat je nu voor jezelf een nieuwe sleutelhanger heb gemaakt of zoals iemand anders laatst deed een casebadge van maken.

Verwijderd

jammer voor je jongen. Ga er maar van uit dat die dood is.

Je moet echt verdomde goed opletten of je koelblok contact maakt met je cpu.
Helaas is dit erg moeilijk te zien.

prob. je proc. ff uit in een ander plankje.

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Owkee, ik heb em ff in mijn oude systeempje gedaan, en inderdaad --> hartstikke dood --> jammer dan :Y)

Nu heb ik mijn oude 1Ghz athlon er even ingedaan, ( en dit keer waterblok er wel goed opgezet ) en toen starte ie mooi op, en in de bios heb ik een tijdje mijn cpu temp in de gaten gehouden, en die bleef rond de 31 graden zitten... dat moet toch goed kunnen lijkt mij, maar toch is mijn systeem zo onstabiel als wat, want toen in hem daarna resette wou hij niet meer booten ( zwart scherm ) --> daarna boote ie alleen tot de VGA-aanmelding van mijn GF 2, en nu blijft ie hangen op 'initializing Real Time Clock' ( dit staat niet op het scherm, maar dat kan ik achterhalen a.d.h.v. die diagnostische LEDS. ( dit zegt ie trouwens nu ook terwijl er niet eens een cpu in zit :? )

Iemand suggesties ( (8> ) , want ik heb eigenlijk geen zin om een nieuwe Athlon ( XP ? ) te kopen, en daarna nog niet normaal te kunnen draaien ....

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Heb je (indien nodig) de bussnelheid teruggezet?
Als deze een bus van 100 wil hebben maar je mobo staat op 133 dan loopt ie een stukkie harder... Als het net ff te hard is (voltage te laag voor 1000@1330?) dan wordt ie instabiel.

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
hmmm... zou inderdaad kunnen, maar ik had volgens mij alles in de bios op auto staan, en ik heb ook de CMOS ff geleegd... en daar komt nog bij dat die 1400 op 1050 liep ( en das dus 100 ipv 133 ) dus volgens mij liep ie wel gewoon op 1000 ....

Zou het niet kunnen dat door het doorbranden van mijn TB het mobo ook is beschadigd ? en zo ja, zou dit zichtbaar moeten zijn ?

Ad Astra Per Aspera

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 11:30

schizofreen

ik & jij

ff een algemeen vraagje over dit onderwerp:
als je dus een (water)cooler verkeerd geinstalleerd hebt kan dus je CPU doorfikken (duh),
maar is de kans dan ook niet heel groot dat je MoBo naar de gort is, of blijven die meestal nog wel leven na zo'n BBQ stunt?

en wat heb je aan een Mobo die automatisch uitspringt boven een bepaalde temperatuur? Helpt dat voor zulke problemen of moet je daar geen hoop op vestigen?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:32
Op Sunday 28 October 2001 16:11 schreef schizofreen het volgende:
ff een algemeen vraagje over dit onderwerp:
als je dus een (water)cooler verkeerd geinstalleerd hebt kan dus je CPU doorfikken (duh),
maar is de kans dan ook niet heel groot dat je MoBo naar de gort is, of blijven die meestal nog wel leven na zo'n BBQ stunt?
Ik heb ook zoiets gehad, Cpu en gpu dood |:(
maarre men asus a7v heeft het wel overleeft

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Dude, dat is echt kut en die 1,4 is zo'n mooi dingetje! :'(

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Op zondag 28 oktober 2001 16:45 schreef -FLoRiaN- het volgende:
Dude, dat is echt kut en die 1,4 is zo'n mooi dingetje! :'(
Inderdaad, das zeker kut ... maar ja, dan koop ik nu maar een Athlon XP ... zijn ook mooie dingetjes :9

Ad Astra Per Aspera

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 20:56

Keida

dr.

yo, Kuijpmans, ik dacht net ff, dat moet je nou niet gaan doen met mijn Athlon 1500+ XP ! :P,

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 13:21 schreef Redkef het volgende:
yo, Kuijpmans, ik dacht net ff, dat moet je nou niet gaan doen met mijn Athlon 1500+ XP ! :P,
Haha we zullen zien Kef, we zullen zien .. nee hoor jongen, maak je maar niet druk, dat gaat wel lukken allemaal >:) :P

Ad Astra Per Aspera

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:05
Kuipmans, we gaan bier drinken om het allemaal te vergeten, en dan gaan we effe kijken wat we eraann moeten doen :) Vrolijk blijven kijken!
Pagina: 1