Toon posts:

klok loopt achter met samsung hd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn tante heeft een pc waarvan de klok achter loopt
en dan bedoel ik dat de klok al na een half uurtje
een 10 tot 15 minuten achter loopt
als ik de hd eruit haal loopt de klok wel gewoon goed??

system config:
eagletec mobo a17+
amd duron 900
128 mb sdram pc133 mtec
samsung 15 gig hd
creative dvd
hp brander

baterij zit er al een nieuwe op

alvast bedankt voor jullie reacties.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Misschien is de schijf te langzaam :+

Ken het probleem niet en ik zou het echt niet weten ;(

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Had het probleem vroeger met win95/98 ook altijd op P200 ben er nooit achtergekomen hoe het kwam. er zijn wel van die programma's die je windows klok automatisch gelijk zet aan de atoomtijd als je online gaat/bent. Misschien is dat een oplossing.

Overigens heb ik het nooit in deze mate gehad. en al helemaal niet met zoon snelle computer. Het probleem ligt niet bij je windows volgens mij, tijd word aangestuurd vanuit bios..

Gaat de tijd in het bios ook erg achter lopen? of blijft die gewoon normaal?

Verwijderd

Het kan een conflict met bepaalde hardware zijn waardoor het BIOS van slag raakt... Ik zou als ik jouw was even op de site van de mobo of computerfabrikant kijken of er iets staat over dit probleem... Mischien dat een BIOS- update beschikbaar is die hier korte metten mee maakt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

staat er wel continu stroom op die computer, dat kan namelijk het verschil zijn.
Anders flash de bios eens. Ik ken moederborden waarbij dit moet gebeuren omdat anders de tijd niet goed is.
maar wat die hdd er mee te maken heeft weet ik dan niet meer :?

Verwijderd

Voltage drop? vermogen van de schijf te hoog? voeding te zwak, maar neit zwak genoeg voor grote problmen?

Verwijderd

Volgens mij slaat een pc zijn tijd niet op op de harde schijf. Dat houdt hij bij in zijn bios. Misschien zit er een batterijtje in dat het niet goed doet (aangezien het een redelijk jong moederbord betreft).

Het is vandaag wel de 28 ste dus denk wel even na of dat het is ;)

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor de reacties zal vandaag even kijken naar de voeding en naar de bios
Pagina: 1