[Delphi] Plaatjes in je text

Pagina: 1
Acties:

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Ome Gerben gaat ook een messenger bouwen voor het msn-protocol. Vraagje: Hoe krijg je plaatjes (smilez enzo) in je tekst? Kan dat met een TRichEdit??

En dan vraag ik me btw nog iets af: Je eigen messenger maken voor msn is 100% legaal?

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:31
Legaal?? Goeie vraag.. ik weet wel dat bv. AOL 'n tijd lang niet-AOL clients geblockt heeft.

Maar ik zou niet weten waarom dat niet legaal is?? Net alsof je op 'n stuk snelweg alleen met 'n Mercedes mag rijden, en niet met andere auto's.. beetje krom lijkt me.

't is wel zo dat je niet 'n hele netwerk moet overloaden met vage requests etc. (ICQ Bv. heeft 'n block op mensen die te vaak achter elkaar in loggen, moet je dus 10 minuten wachten voordat je weer kunt inloggen.)

Verder lijkt me er niet zo veel mis mee.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op Sunday 28 October 2001 02:09 schreef GerbenW het volgende:
Ome Gerben gaat ook een messenger bouwen voor het msn-protocol.
Origineel :Z
Vraagje: Hoe krijg je plaatjes (smilez enzo) in je tekst? Kan dat met een TRichEdit??
Ik zou als ik jou was een custom control hiervoor schrijven. An sich kan een RichText control wel plaatjes tonen (alhoewel de VCL-implementatie van RichEdit knap kaal is tov de echte mogelijkheden) maar je zult snel tegen een hoop beperkingen aanlopen. Maak gewoon een eigen control afgeleid van TCustomControl... leuke oefening.
En dan vraag ik me btw nog iets af: Je eigen messenger maken voor msn is 100% legaal?
Moeten ze maar niet hun server aan internet hangen. Als je er met HUN client in mag mag je er met IEDERE client in zolang je het protocol maar volgt en geen dingen uithaalt om het netwerk te verkloten.

Zou net zoiets zijn als een website op je computer openzetten en dan mensen aanklagen die er per ongeluk op komen kijken.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Of dat legaal is.... ik ben zelf ook bezig met zo'n client maar dan onder java, en ik zou niet weten hoe ze bij microsoft kunnen controleren of je wel of niet een officiele MSN Messenger gebruikt. Maar bij Microsoft vinden ze het vast niet erg om te 'discrimineren' op client. Je kan nl. tegenwoordig ook al niet met Mozilla of Netscape naar MSN.com. Dat kan alleen emt M$ IE. Dus... maar veel suc6, en als ie af is moet je hem maar eens mailen (kan ik ff naar de concurrentie kijken) :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 11:27 schreef curry684 het volgende:

[..]

Origineel :Z
Dude het gaat natuurlijk niet om de originaliteit maar om de oefening en omdat 't me wel interessant lijkt.
[..]

Ik zou als ik jou was een custom control hiervoor schrijven. An sich kan een RichText control wel plaatjes tonen (alhoewel de VCL-implementatie van RichEdit knap kaal is tov de echte mogelijkheden) maar je zult snel tegen een hoop beperkingen aanlopen. Maak gewoon een eigen control afgeleid van TCustomControl... leuke oefening.
Daar heb ik me nog nooit in verdiept, dat zal idd een leuke oefening worden! Heb je nog tips van sites oid als startpunt?
[..]

Moeten ze maar niet hun server aan internet hangen. Als je er met HUN client in mag mag je er met IEDERE client in zolang je het protocol maar volgt en geen dingen uithaalt om het netwerk te verkloten.

Zou net zoiets zijn als een website op je computer openzetten en dan mensen aanklagen die er per ongeluk op komen kijken.
Da's waar... En anders horen we het wel :]