Toon posts:

Processor Temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een AMD 1.4, als het systeem idle is loopt de temp op naar zo'n 60 graden, na een half uurtje Max Payne spelen is de temp opgelopen naar zo'n 70 graden.

Nou heb ik geen idee hoe hoog die temperaturen zijn, maar kan iemand mij vertellen of dit normaal is en of ik hier iets zelf aan kan doen.

BTW, er zit een EKL cooler in het systeem, maar vraag me niet wat voor type het verder is.
De rest van mijn config staat als het goed is in mijn signature.

TNX

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit zijn wel erg hoge temperaturen. Als je niet overclocked en je systeem loopt niet vast is er niets aan de hand.
Loopt het wel af en toe vast moet je wat aan je cooling doen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
dat is idd wel aan de hoge kant, ik zou maar een andere koeler er op zetten.

De TB's gaan pas bij 95'C dood dus het is niet zo dat ie nu gelijk doorvikt, maar toch...

Verwijderd

paar case fans, en een leuke cooler , is jou probleem ook weer van de wereld..

/me ziet et probleem niet

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de info. Ik vind eht alleen raar, want ik heb dit systeem zo compleet samengesteld gekocht, dus ik mag toch aannemen dat de PC zaak bij het samen stellen van deze PC ook wel ff de moeite heeft genomen om naar de temperaturen te kijken.

Wat zijn een beetje normale temperaturen voor een niet ge-oc'de AMD 1400?

• I_stealth_I
  • Laatst online: 23-08 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Welke processor heb je? De XP serie van AMD heeft netals Intel nu een Thermische diode, die de processorsnelheid terugschakeld als de temp te hoog gaat worden.

/dev/null

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

aaa daar zit het hem in.
Veel pc zaken doen het zo goedkoop mogenlijk.
Ik denk dat er onder jou koeler nog van die roze zooi zit.
Alles even schoonmaken en vervangen door AS2 en de temp wordt zomaar 10 graden koeler.

Specs

Verwijderd

Ik denk dat het effect van AS2 wel een beetje overschat wordt hiero, ik gebruik het zlef ook maar de temp winst is volgens mij zleden meer dan 3-5 gr. :)

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 20:44

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Op Sunday 28 October 2001 10:47 schreef AlChemist26 het volgende:
Bedankt allemaal voor de info. Ik vind eht alleen raar, want ik heb dit systeem zo compleet samengesteld gekocht, dus ik mag toch aannemen dat de PC zaak bij het samen stellen van deze PC ook wel ff de moeite heeft genomen om naar de temperaturen te kijken.

Bij mij altijd 54 graden idle, stressed 57 graden. Standaard 1400 Mhz Nadat ik stop met stressen zakt de temp weer naar 54 graden :)

Ik denk dat standaars temp afhankelijk is van de cooler die je gebruikt :)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op Sunday 28 October 2001 11:48 schreef Mister16v het volgende:
Ik denk dat het effect van AS2 wel een beetje overschat wordt hiero, ik gebruik het zlef ook maar de temp winst is volgens mij zleden meer dan 3-5 gr. :)
Het wordt zeer zwaar overschat...
Het kan zeker helpen als je helemaal geen warmtegeleidende pasta gebruik maat in vergelijking met het spul dat standaard onder mijn coolermaster zat scheelde het precies niks dus weg 25,-.
Het kan iederdaad aan je cooler liggen als je het cooler wil hebben dan zou ik contact opnemen met de leverancier van de pc en vragen of ze een andere erin willen zetten en niet zelf gaan klote dit ivm eventuele garantie...

suc6
Mighty

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 10:47 schreef AlChemist26 het volgende:

Bij mij 45 C als ik de casefan aan heb en anders 52 C. Bij zware belasting zo'n 6 C hoger. Dit alles voor een TB 1400 met een spire full-copper cooler.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor soort cooler zou er dan op moeten? Ik wil deze er dan wel door de winkel oplaten zetten ivm. mijn garantie. Dus het zal een niet al te exotische moeten zijn.

Thanx

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb ze zo ook ongeveer en alles loopt stabiel :) Onder de 50 kan ik ze echt niet krijgen (pc staat wel onder bureau tussen twee houten planken dus, scheelt dat veel :? )

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat' ie ook onder een buro. Vandaag was het systeem idle trouwens nog wat warmer, ca. 64 graden. Tijdens het branden van een CD werd de temp niet echt hoger.

Kan het trouwens ernstig kwaad als de temperatuur zo hoog is als in mijn systeem?

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Echt kwaad kan het niet, maar het zijn niet de meest ideale temperaturen.
Als je een 1,4 GHz TB idle op 40 of minder kan houden, doe je het goed, maar als die stressed 65 graden is, is er ook nog geen man overboord. Zoals al eerder vermeld, mag dat ding 95 graden worden (maar dat wil je niet). Jou vermelde temperaturen zijn wel aan de hoge kant, maar als je geen last heb van vastlopers en spontane boots (naast de gebruikelijke van Windows natuurlijk >:) ) is er eigenlijk wat mij betreft weinig aan de hand

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
OK! Bedankt allemaal voor de reacties! *D Ik zal die PC-toko maar eens bellen en vragen wat ze er aan kunnen doen! Maar ik durf hem in ieder geval vanavond wel gewoon weer aan te zetten! :P

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:17
Op Sunday 28 October 2001 16:15 schreef ubermaestro het volgende:
Ik heb ze zo ook ongeveer en alles loopt stabiel :) Onder de 50 kan ik ze echt niet krijgen (pc staat wel onder bureau tussen twee houten planken dus, scheelt dat veel :? )
He dat vroeg ik me ook al af :)
Dit is m'n temp:

Afbeeldingslocatie: http://www.nvplaza.f2s.com/alert.gif

en hier staat de kast (brak webcam plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://www.nvplaza.f2s.com/kast.jpg

Wil binnenkort wel ff aan de gang gaan met casefan(s).
Temp in de kast zit op 35 graden nu en 't voelt wel een beetje warm onder m'n buro.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf de kleinere uitvoering van deze kast (HQ45a, midi, 300W) en mijn mobo-temp is ongeveer 30 graden, proc. 60-65.
Ga ook maar eens kijken of er ergens nog een case-fannetje in te plaatsen valt.

Heeft iemand enig idee of dat kan? En zo ja, waar dan precies en wat voor fan kan daarin dan? :D Ben namelijk een verschrikkelijke newbie hierin :o

Verwijderd

Mijn proc. is idle 53 graden en stressed 57.
Kan je met deze temp. nog fatsoenlijk OC'en?
Zonder risico op beschadiging? Sorry maar ben n00b. :)

Verwijderd

Je temp. is voor deze tijd van het jaar wel erg hoog, ga inderdaad eens gewoon terug naar je computerboer waar je deze pc heb gekocht. Als hij je niet kan helpen, ja dan wordt het tijd voor het zlef "tweaken" van je kast :P

Verwijderd

Topicstarter
Yihooeee!! B-) Kan nog leuk worden dan. Is dat een lastig werkje zo'n cooler vervangen en opnieuw plaatsen? Zelfde geldt trouwens voor een case-fan.

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

Geplaatst door Narf - Sunday 28 October 2001 04:24

dat is idd wel aan de hoge kant, ik zou maar een andere koeler er op zetten.
De TB's gaan pas bij 95'C dood dus het is niet zo dat ie nu gelijk doorvikt, maar toch...
Bij een vriend van me is ie 114 geworden doordat de cooler het begeven had (een 1200 birdy). Hij draait nu nog steeds relaxed.

De inlaat temp van de lucht bij mijn kast is ongeveer 22/23 graden. De temp bij de achterkant ligt tegen de 36 graden. De temp van de CPU is stressed ongeveer 50. Idle ligt ie soms onder de 45 graden.

Dit alles in een 3-jaar-oude fulltower van Highscreen (vobis eigen merk). Met 2 casefans (2*80mm) voorin die naar binnen blazen en 1 (1*80mm) achterin ter hoogte van de cpu, die samen met de voedingsfan naar buiten blaast.

Ik ben nog van plan om een rond gat in de voorkant van de kast te maken en daar een 120mm fan achter te maken en de kas nog ff op te fraaien, maar moet ik 'm eerst ff binnen krijgen.

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net op http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6 dat de uitgelezen temperatuur door het mobo ongeveer 20 graden lager is dan de core temp. En dat je er dus voor moet zorgen dat je uitgelzen temp niet hoger wordt dan 60 - 70 graden. Dan zit ik er toch redelijk dicht bij dacht ik? Of is dit alweer achterhaalde info? :?

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mleen/temp.jpg

Achterhaald dus maar het ligt er maar net aan wat voor case je hebt wat voor coolers e.d ik heb 3 casefans en 1 lekkere Spire en als je me sig ziet valt het wel mee die warmte en dan heb ik ook nog een Midi die sit vool gepropt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb er nu een extra case fannetje ingezet, idle temp nu constant 58 graden, case temp 30. Processor bij druk gebruik (max Payne) 64 graden.

klinkt toch wel een stuk beter dacht ik zo! >:)

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Kijk kijk kijk...
Dat is al een stuk beter. :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• InZane
Van de week ook maar eens kijken of ik wat kan verbeteren met casefans..

• Copyman
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Ik heb een Coolermaster EP5-6I11, en de temperaturen van mijn processor zijn nu 57C idle en 62C stressed. Binnenkort ga ik casecooling aanbrengen in mijn case. Mijn pa is namelijk as. zondag jarig, en hij krijgt een Dremel. 8-) Fftjes flink modden. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Dit hele zaakje heb ik behoorlijk koel weten te krijgen:
Chenming Server Tower ATX-901A
Enermax EG365P-VE, 350 Watt PSU
1x Enermax 92mm Case-Cooler (Rear Out)
2x Enermax 80mm Case-Cooler (Rear Out)
3x Enermax 80mm Case-Cooler (Front In)
AMD Athlon Thunderbird 1333 @ 1400MHz + GlobalWin WBK-38 Cooler
Epox EP-8K7A+ Mainboard (AMD761/VIA686B-AGPSet/Highpoint 370T Raid)
2x 256MB PC2100 DDRAM Crucial/Micron (Total: 512MB)
Maxtor 20GB IDE HDD (ATA-100/7200rpm/2MB Cache)
Maxtor 60GB D740X IDE HDD (ATA-133/7200rpm/2MB Cache) +Raid 0
Maxtor 60GB D740X IDE HDD (ATA-133/7200rpm/2MB Cache) +Raid 0
IBM 75GB DTLA-307075 IDE HDD (ATA-100/7200rpm/2MB Cache)
Seagate 30GB Barracuda II IDE HDD (ATA-66/7200rpm/2MB Cache) +Raid 0
Seagate 30GB Barracuda II IDE HDD (ATA-66/7200rpm/2MB Cache) +Raid 0
Adaptec AVA-2903B PCI SCSI-Adapter
Plextor 40x SCSI CDROM
Teac 8x 32x SCSI CD-Writer
Hercules 3d Prophet II MX 32MB (5,5ns) Graphics Adapter AGP + Blue Orb Cooler
SoundBlaster Live! OEM
Compaq NC3123 10/100TX Fast Ethernet NIC
Dynalink 128K ISDN Adapter Intern
Temperaturen:

CPU Normal: 40 Graden
Stressed: 43 Graden
Mobo: 25 Graden
Kast: 23 Graden :P

Het maakt wel een teringherrie, en hij stijgt nu wel bijna op, maar ja ... 't blijft je hobby he ? :+

Verwijderd

Topicstarter
:o LOL, ja je moet er van houden, hij is bij mij nu idle zo rond de 58 graden, en stressed loopt ie op naar rond de 67 graden. Maar ik vind het best zo, heb drie jaar garantie van die toko waar ik hem heb gekocht, dus ik vind het echt heeeel best. Draait' ie in de soep dan haal ik wel een nieuwe!! :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een paar ventilatortjes toevoegen kan geen kwaad, het staat de HQ08 ook nog leuk:

Afbeeldingslocatie: http://213.46.22.12:8003/GOT/Case.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er idd wel kewl uit Balus! Ik vind het nadeel dat er bij de HQ45a nou niet echt een plekkie zit om een case-fan erin te zetten, ik heb hem nu vooin staan bij de aansluiting voor evt extra usb, die heb ik binnen in uitgesloopt, maar de fan zit nu toch nog steeds half verborgen achter de voorkant van de kast, niet echt optimaal dus.

Maar ja, open laten staan kan ook niet, want mijn kater en poes vinden de binnenkant van de PC erg interessant! Dus dat doen we maar niet :)

Hoe heb je dat mooie gat erin gekregen eigenlijk? Dat is wel wat voor mij. Roostertje ervoor en klaar! En die 5,25fans vinnik ook wel cool, heb ik nog net een plekkie voor over! Kost dat??

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:35 schreef AlChemist26 het volgende:
Hoe heb je dat mooie gat erin gekregen eigenlijk?
Gewoon uitzagen met dremel en een precies op maat gezaagd PVC buisje erachter (kostte me 1 uur en 2 mislukte pogingen). Trouwens het is een oude foto: er was toen nog karton gebruikt ipv een PVC buisje.
En die 5,25fans vinnik ook wel cool, heb ik nog net een plekkie voor over! Kost dat??
Dat is een HDD cooler van CoolerMaster, de DCD4001 :+

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op zondag 28 oktober 2001 22:16 schreef Mathizsias het volgende:
[afbeelding]

Achterhaald dus maar het ligt er maar net aan wat voor case je hebt wat voor coolers e.d ik heb 3 casefans en 1 lekkere Spire en als je me sig ziet valt het wel mee die warmte en dan heb ik ook nog een Midi die sit vool gepropt :)
Je vergelijkt appels met peren, mijn TB1400 wordt max 52 graden terwijl mijn P3 350 max 18 graden wordt. Er wordt hier gevraagd of de temps voor zijn 1400 normaal zijn dus dan heeft het weinig zin om jouw duron temps te vermelden :)

I'm not as think as you stoned I am

• InZane
Op dinsdag 30 oktober 2001 11:50 schreef BalusC het volgende:

[..]

Gewoon uitzagen met dremel en een precies op maat gezaagd PVC buisje erachter (kostte me 1 uur en 2 mislukte pogingen). Trouwens het is een oude foto: er was toen nog karton gebruikt ipv een PVC buisje.
[..]

Dat is een HDD cooler van CoolerMaster, de DCD4001 :+
Hmm mij heeft ook een HQ08 en een dremel is ook wel te regelen >:)

Verwijderd

dank jullie voor je reacties,

is deze cooler wat om die ik nu heb te vervangen ?

http://www.vantecusa.com/cck6027d.html

en is 46 dB hoog ??

Verwijderd

misschien beetje erg domme vraag, maar waar kan ik ergens zon progje downloaden die aangeeft hoe warm mn cpu is enzz?
alvast bedankt :)

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

SEARCH voor MAINBOARDMONITOR

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Of MotherBoardMonitor 5, of kijk eens op de CD van de mainboard.

Verwijderd

heb hier een thunderbird 1000@1000 en die draait op 30/28 graden net opogestart en na max payne 41/36 graden.

Weet iemand hoe ik hier btw een screen shot plaats

Verwijderd

Athlon 1333 hier max rond 60 graden.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Op dinsdag 30 oktober 2001 11:21 schreef Serum het volgende:
Dit hele zaakje heb ik behoorlijk koel weten te krijgen:
[..]

Temperaturen:

CPU Normal: 40 Graden
Stressed: 43 Graden
Kast: 23 Graden :P

Het maakt wel een teringherrie, en hij stijgt nu wel bijna op, maar ja ... 't blijft je hobby he ? :+
Even een kleine correctie:

Temperaturen:

CPU Normal: 35 Graden
Stressed: 40 Graden
PSU: 24 Graden

Ik heb 2 schijven en m'n PSU vervangen.
Pagina: 1