Toon posts:

Winroute pro met Casema??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opzetten van een routertje, liever gezegd een P75 met iets daarop. Voor het delen van internet bij de Casema met het PPPoE protocol.

Nu heb ik Clarkconnect geprobeerd, werkt niet wegens vage foutmelding. Dan maar Winroute Pro! Kan dat? Ik lees namelijk verschillende meningen op GOT (heb search dus al gebruikt). Volgens de een kan het, volgens de ander niet? :?

Wie o wie kan mij helderheid verschaffen door eigen ervaring. Graag bedankt..

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Winroute werkt volgens mij gewoon, waarom zou het niet werken :? Ik zou zeggen probeer het gewoon.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
Mijn ervaring met proxy's en routers is slecht,

Reden ze laten niet alles door dus je krijgt problemen met Games of programa's IIS server enz

Wil je een Goede Internet server opzeten doe het dan door er w2k er op te zeten en de internet sharing van M$ te gebruiken die laat tenminsten alles door

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest, na installatie wil ik de enige starten geeft die de volgende foutmelding:

Winroute pro engine could not be Function WRInit()failed, code 2.

Wat is dat nu weer? Het mag blijkbaar niet baten op mijn PC ;( (zowel clarkconnect als winroute). :(

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Lijkt mij dat het er iets verkeerd is gegaan met install. Had het ook een keer volgens mij en reinstall werkte bij mij. Ik vindt winroute alleen wat minder. Internet delen via proxy deed die perfect maar hij gooit automatisch alle poorten dicht. Met portmapping is het mij ook nog nooit lekker gelukt. Dus bij mij werkte FTP niet, sommige spellen deden het niet met online spelen etc. Behoorlijk lastig. Ik gebruik nu gewoon internet sharing van winXP. Dat gaat wel goed. Maar veel geluk ermee.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook winroute en ik heb het voor verscheidene vrienden van mij ook geinstalleerd. Werkt allemaal perfect. Het programma is zo simpel (in ieder geval de basisinstellingen, de extra instellingen zijn wel ingewikkeld). Ik heb op mijn homepage (www.juansi.com) een handleiding staan en die wijst voor zich. Misschien heb je daar iets aan?

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Op Sunday 28 October 2001 02:16 schreef Forno het volgende:
Ik ben bezig geweest, na installatie wil ik de enige starten geeft die de volgende foutmelding:

Winroute pro engine could not be Function WRInit()failed, code 2.

Wat is dat nu weer? Het mag blijkbaar niet baten op mijn PC ;( (zowel clarkconnect als winroute). :(
Winroute gaat niet met Casema samen! Ik heb het zelf ook geprobeerd maar het is geen optie. Op de winroute staat we een registry oplossing voor de bovenstaande foutmelding maar die verhelpt nog niet alle probleem. WinRoute kan nog niet goed overweg met het PPoe, (of hoe die ook heet) protocol. Gevolg is dat sommige site gewoon totaal onbereikbaar blijven.

Ik deel alles met Sygate Home Edition, gaat prima. Alleen bestanden versturen via MSN en Netmeeting gaat niet goed. Dit komt omdat deze programma's niet goed overweg kunnen met het NAT protocol. Oplossing hiervoor? ICQ gebruiken voor bestanden versturen en CUseeMe gebruiken voor de cam, dat gaat allemaal prima.

Suc6 ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus winroute opnieuw geinstalleerd en nu start de engine wel op gelukkig. Ik Casema verbinding opgestart en vervolgens winroute, verbreekt mijn internet verbinding spontaan na 5 minuten (kan ik 20 minuten wachten :( ) En Lavapies, je handleiding voor Kabelaansluitingen is niet compleet, mist de PPPoE protocol.

Volgens mij werkt het gewoon niet!! Dan maar Sygate proberen. Iemand daar ervaring mee, ism met Casema en het PPPoE protocol. (Heb search al gebruikt).

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Als je nu gewoon ff naar de site van winroute zelf gaat, daar staat een hele pagina over PPPoE.

(Trouwens, gebruikt casema PPPoE?? Dat is toch gewoon een kabelboer? Of is dit iets nieuws van ze?)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Casema de kabelboer heeft PPPoE!
Helaas kan ik clarkconnect niet installeren vanwege een vage foutmelding dat die de Clarkconnect CDrom niet kan vinden, en moet ik wel iets anders gebruiken. Winroute+Casema :r

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Ik gebruik Casema met Sygate, doe dat nou ook werkt gewoon perfect!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Je kan met Winroute pro op een paar manieren internet delen.

Manier 1 is NAT.
Op de clients de default gateway (jou NAT server) invullen en de DNS servers van de ISP invullen.

manier 2 Proxy
Proxy aanzetten. Op de clients het proxy adres en poort invullen.
Met manier 2 kunnen een heleboel dingen niet. NAT werkt een stuk beter.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

tip van iemand met zelfde abo en die het met Winroute geprobeerd heeft :

Als de zodeflikker Sygate downloaden ... werkte bij mij 4.5 minuut nadat ik het gedownload had feiloos! En toen was ik al 4.5 uur met Winroute aan't kloten geweest.. (ik heb het iq niet voor dat programma ofzo :( )

Verwijderd

Topicstarter
Met Com21 van Casema! Just checking ;)

Verwijderd

nou ik heb hier casema op mijn PII server zitten en ik maak gebruik van edimax netwerkspullen, ik heb alleen winroute pro draaien en dat gaat erg goed, let er even op waar je wel en niet NAT aan moet zetten, plus zet een packetfilter op je interne netwerkkaart
Pagina: 1