Toon posts:

[3dsmax] Render mat transparante achtergrond?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil graag een 3dsmax creatie in flash krijgen om hem dan te gebruiken voor een flash-programma.

Nu zit ik met dit probleem:
Als ik de animatie als plaatjes export en dan in flash import werkt dat allemaal perfect, alleen heb ik dan 500 keyframes met een Zwarte achtergrond. en aangezien er een foto als achtergrond moet komen in Flash is het erg onhandig dat die zwarte achtergrond steeds bij die plaatjes zit. Nu vroeg ik me dus af: Is het mogelijk om met 3dsmax een plaatje zo te renderen dat de achtergrond transparant is? waardoor je dus als plaatje ALLEEN het 3d object hebt?

Alvast bedankt, Groetjes Harry...

Verwijderd

Topicstarter
gvd =\

Ben ik net 2 uur vanalles aan het proberen en bedenken, nou ik kwam er niet uit, dus ik denk laat ik eens op GoT zoeken... niets kunnen vinden... dus ik post er een topic over... Nou dat topic staat er 10 minuten en ik lees in topic: [topic=302667/1/25]
iets over *.png files.

Dus ik dacht hey, die heeft 3dsmax toch ook? ik probeer het eens, en ik kan instellen alpha channel (aan / uit).
Als dat aan staat heb je dus een transparante achtergrond... *zucht*...

Nou ja, het antwoord op mijn vraag staat nu in ieder geval weer in de database van GoT, dus mocht iemand ooit nog met deze vraag zitten, dan heeft GoT het antwoord al klaar liggen ;)

Het spijt me dat dit topic een beetje loos is geworden...
En ik moet ook maar eens gaan slapen...

Groetjes Harry...

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
aangezien je vraag toch al beantwoord is (door jezelf notabene :) ) wou ik nog vragen of je het resultaat van je schoolopdracht ook nog gaat posten?

lijkt me wel interessant namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
uhm... ik kan denk ik wel een aantal plaatjes ofzo posten q= alleen het hele programma word ERG groot, we gaan namelijk de relativiteits theorie aan de hand van een computer programma uitleggen... In dat programma speelt Einstein dus de hoofdrol, en hij gaat dus eigenlijk alles uitleggen en begeleid je door het hele programma heen.

Je krijgt dus een hele boel animaties van einstein dat hij bijvoorbeeld iets aanwijst, of gewoon wat aan het vertellen is...

We gaan ook heel veel tekst inspreken waardoor het programma waarschijnlijk ERG groot gaat worden... Dus het zal lastig worden om het te uploaden ofzo... Maar wat kleine fragmenten uit het programma moet lukken q=

Eind volgende week moet de eerste versie een beetje af zijn... De uiteindelijke versie pas ergens in Maart...

Ik hou jullie op de hoogte =)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
volgens mij behoudt PNG goed zijn kwaliteit dus daar zit je wel goed mee. Je kunt ook als .TGA saven, want die saved een alpha channel mee. met een batch opdracht kun je in photoshop de achtergronden verwijderen.

Je moet wel leten op de kleur van de achtergrond ivm anti-aliasing fouten...

specs

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
Tiff kan het ook. werkt perfect.
he gladiool ik hobbel vandaag wel een beetje achter jouw posts aan :)
Pagina: 1