Toon posts:

internet delen met switch (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok
Ik heb net op de pc discountbeurs een safeway poorts switch gekocht
Nu had ik de volgende configuratie om internet te delen

Server met 2 nics (1 voor @home en 1 voor thuisnetwerk)

Client met 1 nic (thuisnetwerk en internet delen)
bijde zijn verbonden met een crossed utp kabel.

Nu wil ik straks een derde en eventueel een vierde client toevoegen en heb dus die switch gekocht .

ik heb net even mijn @home verbinding eruit getrokken en op de uplink van de switch aangesloten en tussen de switch (poort 1) en de nic op de server een straight utp kabel aangesloten .

toen heb ik even internet explorer opgestart maar dan ben ik
mn verbinding met @home kwijt en kan dus niet internetten .

Die kabel die ik tussen de switch en de server heb aangesloten is een oude kabel die ik nog ergens had liggen maar ik weet bijna zeker dat het een straight kabel is en geen crossed.

doe ik iets verkeerd
Ps ik heb de search gebruikt maar vind tegenstrijdige antwoorden op vragen (de een zegt dat het niet wil met een switch en de andere zegt dat het juist beter is met een switch.

Alvast bedankt

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

@home gebruikt een crossed cable voor Cable => PC (weet ik niet zeker ;) )
En dat zou dus een straight moeten zijn.

Ik denk dat dat het is. :P

Nu ook zonder stropdas

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Je kan je @Home verbinding niet rechtstreeks op de switch aansluiten... dan had je een router moeten kopen.

Stop dus gewoon je @home weer in je server en verbind de andere netwerkkaart + je client aan de switch.

Ik weet niet of @home met ICS werkt, anders heb je een routing proggie nodig...

Suc6

edit:
typo

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ICS is een NATterig software pakketje.
Is geloof ik een aangekochte versie van Ositis WinProxy...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Weet niet of het bij @home hetzelfde werkt als met Chello, maar ik heb dus:

Kabelmodem naar pc(in pc instellen dat je internet wil delen), van 2e netwerkkaart naar switch, andere pc's ook naar switch, werkt perfect.

Kabel niet in uplinkpoort stoppen deze is volgens mij voor als je een 2e switch aan wil sluiten die moet dan namelijk in de uplink poort.

Succes

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 02:41 schreef Damon het volgende:
Je kan je @Home verbinding niet rechtstreeks op de switch aansluiten... dan had je een router moeten kopen.

Stop dus gewoon je @home weer in je server en verbind de andere netwerkkaart + je client aan de switch.

Ik weet niet of @home met ICS werkt, anders heb je een routing proggie nodig...

Suc6

edit:
typo
Moet ik dan tussen de switch en de server straight, en tussen switch en client crossed ??
Of ook straight ??
Ik werk nu trouwens via ics met athome dus dat werkt wel.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op Sunday 28 October 2001 11:26 schreef js962 het volgende:

[..]

Moet ik dan tussen de switch en de server straight, en tussen switch en client crossed ??
Of ook straight ??
Ik werk nu trouwens via ics met athome dus dat werkt wel.
Ik vind dat je veelste moeilijk doet! :P Straight, cross UTP enzo. Heb je helemaal niet nodig. Gewoon je bestaande setup uitbreiden zonder wat te veranderen.

Enige wat je hoef te doen is die 3e, 4e PC in je switch steken. Klaar! ICS werkt als mini-DHCP dus die geeft die nieuwe PC's automatisch een IP nummer.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
@home werkt dus WEL via een switch (ik heb het hier zelf zo draaien, ook wat andere problemen, maar daar open ik wel een andere topic voor).

Ik zit via de switch te internetten, mijn pa ook, en nog andere pc's op de switch, die niet mogen internetten.

edit:

Oh ja, en overal (!!) gewoon straight kabels gebruiken. Zodra er een crossed tussen zit, loopt die pc in de soep. (Op HUB's en Switches ALTIJD straight UTP kabels gebruiken)

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed heb begrepen moet het op de onderstaande manier.
Nu heb ik de mogelijkheid om poort 5 om te zetten
naar uplink maar die moet ik dus op poort 5 configureren en niet als uplink (schakelaartje)
En gewoon zoals nu met twee pc,s ICS gebruiken
en heb ik geen extra ip adres nodig ?

PS let niet op mijn tekenstijl :)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EMTHMHRTHHE

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ??
Pagina: 1