Ok
Ik heb net op de pc discountbeurs een safeway poorts switch gekocht
Nu had ik de volgende configuratie om internet te delen
Server met 2 nics (1 voor @home en 1 voor thuisnetwerk)
Client met 1 nic (thuisnetwerk en internet delen)
bijde zijn verbonden met een crossed utp kabel.
Nu wil ik straks een derde en eventueel een vierde client toevoegen en heb dus die switch gekocht .
ik heb net even mijn @home verbinding eruit getrokken en op de uplink van de switch aangesloten en tussen de switch (poort 1) en de nic op de server een straight utp kabel aangesloten .
toen heb ik even internet explorer opgestart maar dan ben ik
mn verbinding met @home kwijt en kan dus niet internetten .
Die kabel die ik tussen de switch en de server heb aangesloten is een oude kabel die ik nog ergens had liggen maar ik weet bijna zeker dat het een straight kabel is en geen crossed.
doe ik iets verkeerd
Ps ik heb de search gebruikt maar vind tegenstrijdige antwoorden op vragen (de een zegt dat het niet wil met een switch en de andere zegt dat het juist beter is met een switch.
Alvast bedankt
Ik heb net op de pc discountbeurs een safeway poorts switch gekocht
Nu had ik de volgende configuratie om internet te delen
Server met 2 nics (1 voor @home en 1 voor thuisnetwerk)
Client met 1 nic (thuisnetwerk en internet delen)
bijde zijn verbonden met een crossed utp kabel.
Nu wil ik straks een derde en eventueel een vierde client toevoegen en heb dus die switch gekocht .
ik heb net even mijn @home verbinding eruit getrokken en op de uplink van de switch aangesloten en tussen de switch (poort 1) en de nic op de server een straight utp kabel aangesloten .
toen heb ik even internet explorer opgestart maar dan ben ik
mn verbinding met @home kwijt en kan dus niet internetten .
Die kabel die ik tussen de switch en de server heb aangesloten is een oude kabel die ik nog ergens had liggen maar ik weet bijna zeker dat het een straight kabel is en geen crossed.
doe ik iets verkeerd
Ps ik heb de search gebruikt maar vind tegenstrijdige antwoorden op vragen (de een zegt dat het niet wil met een switch en de andere zegt dat het juist beter is met een switch.
Alvast bedankt