Toon posts:

linux redhat 7.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil linux radhat 7.2 en ik heb al een mirror ftp://ftp.thrijswijk.nl/pub/Linux/RedHat-7.2-ISO/

nu zijn er 5 iso's te downloaden

enigma-i386-disc1.iso} voor amd/intel
enigma-i386-disc2.iso} voor amd/intel
en nog 2 andere iso's voor andere CPU's
en dan nog een enigma-docs.iso}wat is dit een waar is het voor nodig moet ik het downloaden of niet?

thnx :P

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

Super_ik

haklust!

Op zaterdag 27 oktober 2001 16:04 schreef computerdude het volgende:
ik wil linux radhat 7.2 en ik heb al een mirror ftp://ftp.thrijswijk.nl/pub/Linux/RedHat-7.2-ISO/

nu zijn er 5 iso's te downloaden

enigma-i386-disc1.iso} voor amd/intel
en nog 2 andere iso's voor andere CPU's
en dan nog een enigma-docs.iso}wat is dit een waar is het voor nodig moet ik het downloaden of niet?

thnx :P
als je een intel/amd hebt moet je enigma-i386-disc1.iso} voor amd/intel
downloaden en als je een andere cpu hebt moet je en nog 2 andere iso's voor andere CPU's downloaden en als je docs wilt moet je en dan nog een enigma-docs.iso
en als je zelf je programmas wilt aanpasssen kun je ook nog de de srpms cd downloaden

in jouw geval heb je waarschijnlijk alleen enigma-i386-disc1.iso en enigma-i386-disc2.iso
nodig

suc6 met je linux!

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
erg bedankt voor je hulp!!

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:44
Psies. de i386 cd's 1 en 2 zijn genoeg.

CD 1 is trouwens gewoon bootable, dus daar kun je nog mee opstarten ook. Hiermee kun je je RH 7.2 installeren, upgraden en je kan 'n rescuesystem booten zo dat je bv. 'n niet opstartende installatie kunt repareren.

Happy Linuxin' :P

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Hij staat er bij mij sinds vandaag ook op... Ik heb (te) lang geen Linux gebruikt. Ik had ooit SuSE 6.2 gekocht, nu dus ff de RedHat 7.2 ISO's gedownload en geinstalled, er is aardig wat veranderd sinds SuSE 6.2... :)

Installen en configgen is zo'n eitje geworden, 20min. en alles werkte, icl. internet en mp3tjes afspelen enzo. Ik ga me er maar weer eens in verdiepen!

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Ariejan
Kheb hier nog RedHat 5.1 liggen... keertje die proberen??

edit:

Of erger: SlackWare 3.0

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Ik wil ook linux wel eens uitproberen maar ik heb maar 3 partities, 1 met win2K (gaat er strax af maar laat ik nog ff staan) 1 met winXP en nog een zonder OS maar met mijn MP3 en gedownloade dingen. Kan ik linux gewoon naast mijn mp3's etc installeren of moet ik daar gewoon een partitie voor vrijhebben? En ik heb ook iets gehoord over een swap partitie, hoe zit het daarmee?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:11

Beaves

Usque ad Finem

Kan ik linux gewoon naast mijn mp3's etc installeren of moet ik daar gewoon een partitie voor vrijhebben?
Je moet een partitie vrij hebben om Linux op te installeren, aangezien je geen Linux op FAT of op NTFS partities kan installeren zover ik weet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Ariejan
Je kan linux wel op FAT installeren!! UMSDOS heet dat!
Maar dat is niet aan te raden, omdat dat dan filepermissions niet, of niet goed werken.

Je zou partition magic kunnen gebruiken om alle partities 'n stukje kleiner te maken, en er 'n nieuwe partitie bij te maken. Ja, dit gebeurd zonder dat je je O/Sen opnieuw moet installeren, en zonder je MP3's kwijt te raken.

Om te beginnen heb je aan 1 gig wel zat, lijkt me. Tenzij je 'n Full Install wil doen van Suse 7.2 ofzo.

RedHat 7.2 heeft met alledefault ook bijna 1.5gig nodig, dus moet je even kijken.

Optioneel zou je 'n 2de harddisk kunnen kopen. Kun je daar ook nog 'n partij mp3's op kwijt ook nog ;-)

Verwijderd

Een standaard Linux installatie gebruikt meestal minstens 2 partities. De eerste voor de software die wordt gemount onder / (root) en een swap partitie die is te vergelijken met je swapfile in windows. Verschil is echter dat je swap in Linux een aparte partitie is. De grootte van de swap zou ik instellen op ongeveer 2 keer de hoeveelheid intern geheugen, tenzij je 512 Mb of zo, dan is 256 Mb wel zat.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Je kan linux wel op FAT installeren!! UMSDOS heet dat!
Maar dat is niet aan te raden, omdat dat dan filepermissions niet, of niet goed werken.
Geen goed idee dus, nieuwe partitie maken
RedHat 7.2 heeft met alledefault ook bijna 1.5gig nodig, dus moet je even kijken.
Ben nog behoorlijk newbie en wil een beetje mijn neus in alles steken. Dus wil zoveel mogelijk uitproberen.
Optioneel zou je 'n 2de harddisk kunnen kopen.
Staat nog hoog op het verlanglijstje, een barracuda IV 60gig :9~ . Maar die komt waarschijnlijk na mijn dual XP systeem (:9~ :9~ :9~ :9~)
De grootte van de swap zou ik instellen op ongeveer 2 keer de hoeveelheid intern geheugen, tenzij je 512 Mb of zo, dan is 256 Mb wel zat.
Heb 768MB aan ram dus dan is 265 wel zat, moet ik dus zelf 2 partities aanmaken van 2 gig en 300MB ofzo of doet linux dat zelf

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Dat is afhankelijk van welke distro je gebruikt maar met het handje werkt altijd :)

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
een part maken van 1 of 2 gig doet hij zelf bij install
je kan het ook zelf doen maar dan moet je zelf det lilo instellen anders doet de setup het
een ext 2 en een zwap drive
ext 2 van ongeveer 1 a 2 gig en een zwap 300 a 500 MB

is best wel simpel om het te instaleren volg de aanwijzingen en er staat oog gewoon hulp bij.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

een part maken van 1 of 2 gig doet hij zelf bij install
Kan je met setup gewoon ruimte van andere partities afhalen of moet je ongepartioneerder ruimte vrijgemaakt hebben met bijv. partition magic voordat je dit tijdens de setup kan gebruiken?

D3

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
Tijdens setup kan je van een gepartioneerder part ruimte ontnemen aan een partitie of van een ongepartioneerde ruimte

is alemaal goed te volgen met de setup

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Op Sunday 28 October 2001 02:46 schreef jordan2k het volgende:
Tijdens setup kan je van een gepartioneerder part ruimte ontnemen aan een partitie of van een ongepartioneerde ruimte

is alemaal goed te volgen met de setup
Owke, dan heb ik het allemaal denk ik wel gehad. Eerst ruimte vrijmaken voor die paar gig extra en aan de slag dan maar :)

Thanks voor de hulp allemaal

D3

Pagina: 1