Ik heb een P 200 met 64 MB ram + vga kaart + realtek 8029(10 Mbit) NIC. Deze wil ik dus gaan inrichten als server. Na de aanschaf van SUSE 7.1(het hele pretpakket) een tijd geleden ben ik er een tijd mee gestopt. Nu ben ik sinds 2 dagen omdat ik de tijd had verder gegaan. Heb dus alles opnieuw gepartitioneerd en heb een minimale install gedaan(zonder X). Hierna heb ik via yast een aantal packages toegevoegd. Inmiddels heb ik ook een ADSL aansluiting en ik wou dus de server mede als router inzetten. Dus ik een nieuwe NIC erbij aangeschaft, een realtek 8139(100 Mbit). Ik heb die via wat omwegen volgens mij wel aan de praat gekregen maar die realtek 8029 krijg ik niet meer aan de praat. Bij het bestand /etc/modules.conf (ja, psies andersom als bij RH) heb ik de aliassen toegevoegd en met het commando insmod "desbetreffende module" heb ik eth0 wel aan de praat gekregen. Alleen was rtl8029.o (module voor realtek 8029 niet aanwezig, ook niet op de cd). Ook lukt het niet om em als ne2000 op te geven wat onder windows wel werkt.
Iemand misschien de oplossing voor mijn probleem??
BTW, is het wel duidelijk.
Bij voorbaat dank,
linux newbie
Iemand misschien de oplossing voor mijn probleem??
BTW, is het wel duidelijk.
Bij voorbaat dank,
linux newbie