Toon posts:

[Newbie]Netwerkkaart niet meer te configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P 200 met 64 MB ram + vga kaart + realtek 8029(10 Mbit) NIC. Deze wil ik dus gaan inrichten als server. Na de aanschaf van SUSE 7.1(het hele pretpakket) een tijd geleden ben ik er een tijd mee gestopt. Nu ben ik sinds 2 dagen omdat ik de tijd had verder gegaan. Heb dus alles opnieuw gepartitioneerd en heb een minimale install gedaan(zonder X). Hierna heb ik via yast een aantal packages toegevoegd. Inmiddels heb ik ook een ADSL aansluiting en ik wou dus de server mede als router inzetten. Dus ik een nieuwe NIC erbij aangeschaft, een realtek 8139(100 Mbit). Ik heb die via wat omwegen volgens mij wel aan de praat gekregen maar die realtek 8029 krijg ik niet meer aan de praat. Bij het bestand /etc/modules.conf (ja, psies andersom als bij RH) heb ik de aliassen toegevoegd en met het commando insmod "desbetreffende module" heb ik eth0 wel aan de praat gekregen. Alleen was rtl8029.o (module voor realtek 8029 niet aanwezig, ook niet op de cd). Ook lukt het niet om em als ne2000 op te geven wat onder windows wel werkt.
Iemand misschien de oplossing voor mijn probleem??

BTW, is het wel duidelijk.

Bij voorbaat dank,
linux newbie

Verwijderd

ne2k-pci heet de module voor de rtl8029(as).

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:44
Klopt.

Als je slim bent (ben je vast wel, toch?) dan bak je 'n keer een kernel met alle drivers build-in voor je server. Dit heeft als voordeel dat 't geheel net iets sneller loopt. Gezien het hier 'n server betreft, zal de hardware niet vaak gewisseld of uitgebreid worden.

Als je je server ook als desktop gebruikt, dan is het natuurlijk 'n ander verhaal.

Voor meer info over hoe je 'n kernel compiled, zie de Kernel-HOWTO op www.linuxdoc.org

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor de reactie's, moet ik dan in /etc/modules.conf dus ook eth1 aan ne2kpci koppelen of kan ik de naam rtl8029 behouden?? Ik vraag het maar, ik kijk morgen nog wel op internet en dan ga ik daarna weer achter me linux bak. Ik ben wel slim hoor *D maar ik heb al een hoop problemen gehoord over het compileren van je kernel waardoor ik het liever uitstel zolang het kan :). Deze server zal beheert worden via remote control via ssh.

Nogmaals bedankt!!!

Verwijderd

De naam van de module die je wilt laden zet je in je modules.conf, in dit geval dus ne2k-pci (letterlijk, dus met streepje overnemen)

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik het geprobeerd heb schijnt het nu allemaal feiloos te werken. Lang leve het forum van GoT!!!!
Pagina: 1