Toon posts:

Computer is traag naar formateren.

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

gisteren heb ik mijn computer(een AMD 1.2 265MB.)gefortmateerd. Ook heb ik nog extra partities gemaakt. (1 primaire-dos par. van 36 gb en 2 logische van elk 2 gb.) Naar windows weer te hebben geistalleerd bleek de computer erg traag te zijn (zowel spelletje als gewone software). De computers is zo traag dat hij het openen van een menutje schokkerig weergeeft (ik heb een Geforce2 MX 32mb videokaart en deze is geinstalleerd ook heb ik een TFT scherm van een ombekend merk. (gebruik standaard .inf file van windows) Weet iemand hoe ik mij computer weer sneller kan maken?

henk erik,

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 10:11
Heb je hem al gedefragmenteert ? Dat wil bij mij vaak wel eens helpen.

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:57 schreef Compacto het volgende:
|:(

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:57 schreef Compacto het volgende:
Yep, net geformatteerd en gelijk defragmenteren... ;)

Heb je de 4in1 drivers geinstalleerd :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Moon
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:54 schreef henkerik het volgende:
Hallo allemaal

gisteren heb ik mijn computer(een AMD 1.2 265MB.)gefortmateerd. Ook heb ik nog extra partities gemaakt. (1 primaire-dos par. van 36 gb en 2 logische van elk 2 gb.) Naar windows weer te hebben geistalleerd bleek de computer erg traag te zijn (zowel spelletje als gewone software). De computers is zo traag dat hij het openen van een menutje schokkerig weergeeft (ik heb een Geforce2 MX 32mb videokaart en deze is geinstalleerd ook heb ik een TFT scherm van een ombekend merk. (gebruik standaard .inf file van windows) Weet iemand hoe ik mij computer weer sneller kan maken?

henk erik,
Wat is er precies traag, je harde schijf of je videokaart?
Wat OS heb je, Win98? Moederbord? Detonator drivers?

• Compacto
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:58 schreef Moon het volgende:

[..]

|:(
Wat slaat jouw reactie op ? Ik probeer die gast te helpen en dan krijg ik dit ! :(

• Moon
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:01 schreef Compacto het volgende:

[..]

Wat slaat jouw reactie op ? Ik probeer die gast te helpen en dan krijg ik dit ! :(
Je gaat toch niet defragmenteren als je net geformateerd hebt?

• Compacto
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:02 schreef Moon het volgende:

[..]

Je gaat toch niet defragmenteren als je net geformateerd hebt?
Het kan heel goed zijn dat bij de installatie niet alle bestanden in een goede volgorde netjes op de schijf staan.
Een windows 2000/XP installatie is al snel 1 GB.
Je zou dan ook je reactie een beetje kunnen toelichten ipv alleen |:( te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat ik mijn computer heb geformateerd heb ik heb ook nog eens gedefragmenteerd, Schijfcontrole gedaan en gekeken of ie wel FAT32 had (was al gedaan). Wat er traag is? bijna alles (Je gaat me niet vertellen dat mijn hardware niet snel genoeg is voor windows.) Hij geeft menutje (als bestand en bewerken enzo) schokkerig weer. ook heb ik net het spelletje Commandos 2 geprobeerd en hier duurt het lang voordat er beeld is en wanneer er beeld is kan ik amper scrollen :(. Drivers updaten moet ik nog proberen (welke ben ik nodig (Geforce2 MX 32mb. Ben niet echt een hardware freak.)

al vast bedankt

henk erik

<edit>
ik heb windows 98. en de kleuren heb ik staan op 16 bits)
</edit>

• Moon
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:08 schreef henkerik het volgende:
Ondanks dat ik mijn computer heb geformateerd heb ik heb ook nog eens gedefragmenteerd, Schijfcontrole gedaan en gekeken of ie wel FAT32 had (was al gedaan). Wat er traag is? bijna alles (Je gaat me niet vertellen dat mijn hardware niet snel genoeg is voor windows.) Hij geeft menutje (als bestand en bewerken enzo) schokkerig weer. ook heb ik net het spelletje Commandos 2 geprobeerd en hier duurt het lang voordat er beeld is en wanneer er beeld is kan ik amper scrollen :(. Drivers updaten moet ik nog proberen (welke ben ik nodig (Geforce2 MX 32mb. Ben niet echt een hardware freak.)

al vast bedankt

henk erik

<edit>
ik heb windows 98. en de kleuren heb ik staan op 16 bits)
</edit>
Instelleer de nieuwste 4 in 1 drivers al je een via-based moederbord hebt.
En als display drivers zou ik de nieuwste detonator 4 drivers installeren., succes ermee.

http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:11 schreef Moon het volgende:

[..]

Instelleer de nieuwste 4 in 1 drivers al je een via-based moederbord hebt.
Dat vroeg ik dus al, 4in1 drivers geinstalleerd?. Maar ze luisteren niet naar me... ;( ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 20:44

LopeZ

Too much is never enough

Staat dma aan voor je hd ?

• Moon
Op zaterdag 27 oktober 2001 16:14 schreef MSIBord het volgende:

[..]

Dat vroeg ik dus al, 4in1 drivers geinstalleerd?. Maar ze luisteren niet naar me... ;( ;)
Ik zag het ;)

Vervelend he, ik ken het.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu proberen de drivers te updaten maar ik kan de drivers voor mijn videokaart(NVIDIA GeForce2 MX 100/200) niet vinden. Weet iemand welke ik nodig heb? DMA heb ik niet aanstaan, maar dat had ik voor het formateren ook al niet. Wordt de computer daar ook sneller van(moet wel stabiel blijven). Ik gebruik Windows 98 welke Direct X ik heb weet ik niet (kan ik dat ergens vinden?)

al vast bedankt.

henk erik
(4in1 drivers zijn gedownload snel proberen >:) )

<edit>
Mijn moederbord: MS-6330 lite3 ATX VA Mainbord Supports AMD Athlon / Duron processor. Met een VIA KT133A chipset.
Detonator drivers weet ik niet (heb ik die wel?)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 20:44

LopeZ

Too much is never enough

Dma scheelt zeker wel, soms wel 2x zoveel dus probeer het eens aan te zetten, je systeem wordt er niet onstabieler van ofzo.

Verwijderd

hey,
mm je computer is dus traag na het formateren hij zou juist sneller moeten wezen. naja maakt niet uit ik heb ongeveer zoiets ook gehad ik denk dat je als beste de computer nogmaals moet formarteren en weer opnieuw windows moet installeren. Het kan namelijk zijn dat hij soms windows gewoon slecht installeerd en daardoor de computer gewoon onstabiel is..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

harry123456,

Dit topic is bijna 2,5 jaar oud - ik hoop dat de topicstarter ondertussen al weer een snelle PC heeft - iig gaat dit niet meer de oplossing brengen. Ik sluit dit topic dan ook :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.