WinXP probleem! NEED HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net WindowsXP Professional (Dutch) geinstalleerd. Daarvoor stond er Windows 2000 Professional op. Alles werkt perfect, op één ding na: Ik krijg geen toegang meer tot mij D:/ schijf. Er staat dan: Toegang geweigerd.
Ik ben een gebruiker met Administrator rechten en moet dus eigenlijk gewoon op de D:/ schijf kunnen komen. Toch lukt dit niet.
Wie heeft er suggesties?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Druk op de d schijf op je rechter muisknop en kijk even naar de security instellingen, of naar de permissions, misschien staat daar iets verkeerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je file and printer sharing aan staan ??

rechtermuis op netwerk.. eigenschappen.... rechtermuis op lan-verbinding... vinkje ff aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:51 schreef phemelrijk het volgende:
Druk op de d schijf op je rechter muisknop en kijk even naar de security instellingen, of naar de permissions, misschien staat daar iets verkeerd .
er staat nergens iets over security als ik met mijn rechtermuisknop op de D: schijf kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenscahppen, daarin een Tabblad met Beveiliging, ook te benaderen via Delen in je Rechter Muis knop (kwist niet dat er zo veel in die knop zat?!?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat tabblad staat er dus niet bij mij :) logisch omdat ik daarvoor geen rechten zou hebben, terwijl ik wel de admin ben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik denk dat het waarschijnlijk komt omdat je vorige OS Win2k was, de hd's in NTFS heb staan en beveiligd had. Nu bij format heb je WinXp erop gezet en kun je er dus niet meer op :( misschien die HD's dan maar met PQ ofzo formatteren naar FAT32 en dan kun je er weer wel op ;(

Nouja succes

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Saturday 27 October 2001 15:47 schreef Klingon het volgende:
Ik heb net WindowsXP Professional (Dutch) geinstalleerd. Daarvoor stond er Windows 2000 Professional op. Alles werkt perfect, op n ding na: Ik krijg geen toegang meer tot mij D:/ schijf. Er staat dan: Toegang geweigerd.
Ik ben een gebruiker met Administrator rechten en moet dus eigenlijk gewoon op de D:/ schijf kunnen komen. Toch lukt dit niet.
Wie heeft er suggesties?!?!?
NTFS gebruikt voor W2K?
Pagina: 1