Toon posts:

TV OUT voor laptop aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Completer een Laptop gekocht van het merk Yong Sun (gelijk aan de Jewel Brilliance C 2700). Niet echt een bekend merk, maar hij werkt goed en is ECHT compleet.

Nu zit er ook een TV OUT aansluiting op, maar die krijg ik dus niet aan de praat. Ik weet niet of het aan de laptop, eventuele software of mijn tv ligt. Wie kan mij vertellen wat er allemaal nodig is om je laptop aan te sluiten op de tv? Ik heb een SVHS-kabeltje die ik aansluit op een SCART-adapter. Zo verbind ik m'n laptop met m'n tv, maar er gebeurt niets...

Oh ja, er zit een digitale TV OUT SVHS-aansluiting op mijn laptop. Ik hoorde van iemand al dat dit alleen werkt op nieuwere tv's, omdat er iets van synchonisatie zou plaatsvinden wat oudere tv's niet aankunnen. Daarentegen vertelde een vriend van me dat zijn computer ook een digitale tv-out heeft en die werkt zonder problemen op zijn oude tv. Alleen heeft het wel een andere aansluiting (PS2-achtige 6-pins stekker) dan ik heb (PS2-achtige 4-pins stekker) op mijn laptop, dus kon ik dat niet uitproberen.

HELP, wat is de oplossing??? :?

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Je meld nix over wat je geprobeerd hebt om het aan de praat te krijgen. Meestal kun je met een toetsencombinatie switchen tussen display devices. Anders kan het ook bij display properties.
Je moet idd een svhs compatible tv hebben om het te kunnen weergeven. Een tv kan dan wel een SCART aansluiting hebben, maar dat wil niet zeggen dat die het ondersteund. Zoek dat eerst eens op in de handleiding. Er zijn convertors in de handel, die van een svhs signaal een composite signaal maken, die de meeste tv's wel herkennen.
Ook zou het wel makkelijk zijn als je het type grafische kaart vermeld 8-)

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Dat het stekkertje anders is, zegt niets.

jouw laptop heeft er dus 4, zoiets waarschijnlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo_connector.gif

Dat is dus een SVIDEO stekkertje. (Geen SVHS, dat is voor videobanden, heeft geen fuck met tv signalen als in kabels te maken, wordt veel verwisseld.)

De 6-Polige zoals je vriend heeft, zal waarschijnlijk zoiets zijn:

Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/docs/systems/plav/pinouts8.jpg

Zo'n soort plugje zit oa op Dell en IBM.
Op dat plugje staat meestal SVIDEO, op de normale pennen, en worden overige pennen gebruikt voor andere signalen. (bij mijn ibm laptop oa ook voor composite output)

In jouw geval zul je t met SVIDEO moeten doen. SVIDEO kabel in laptop, in scart convertor, in TV.

TV zet je dan aan, en je selecteerd je SCART ingang.
DAN stel je de laptop in, zodat tv out aan staat. (meestal bij beeldscherminstellingen).
TVout kun je vaak pas activeren op 't moment dat er een actieve TV aan hangt.

Voorwaarde is wel dat je TV SVIDEO aankan, en, zoals al gemeld, niet elke tv kan dat.

In dat geval moet je idd een convertor hebben van SVIDEO naar composite (tulp) en dat op een scart-convertor aansluiten.

die convertors kan je kopen, of zelf bouwen. (de tweaker bouwt m natuurlijk dus zelf)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Y-ground------------------+
                  +---------- RCA/composite ground
C-ground------------------+

Y-------------------------+
                  +--------- RCA/composite video
C------------||-----------+
        470pF

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Hier moet het absoluut mee gaan lukken.

:)

Verwijderd

moved HA >> V&B