gezeik

Gewoon on-topic blijven. Als een vraag je niet interesseerd, reageer dan gewoon niet.
Aantal tips:
Gebruik dure lak. Klinkt vaag, normaal probeert een tweaker alles zo goedkoop mogelijk te doen, maar met lak staat de kwaliteit in direct verband met de prijs. En je ziet het. Dure lak wordt mooier en is makkelijker aan te brengen dan goedkope lak. Mijn advies: Motip. Werkt heel lekker. Te verkrijgen bij elke goede auto-shop en verfzaak.
De volgorde:
Schuren. Hierbij gaat het om het opruwen van het oppervlak zodat je primer goed houd. Neem niet te grof schuurpapier, dan krijg je groeven die je door lak heen gaat zien.
Vooral kunststof goed opschuren. Dit was ik vergeten (d8 dat de primer zo ook wel zou houden) met als gevolg dat mijn kunststof delen extreem krasgevoelig zijn

Daarna primer er op. Neem voor kunststof een andere primer dan voor metaal! Hier bestaan verschillende primers voor, wat wel degelijk uitmaakt. Ook hier zou ik Motip nemen. Neem het liefst het zelfde merk als je lak, want dan zijn ze op elkaar afgestemd.
Na het schuren komt de primer. Zorg voor een goede dekkende laag primer, het liefst in twee of meer keer opbrengen.
Laat de primer helemaal drogen voor je de lak gaat aanbrengen. Laat je niet verleiden om te proberen in 1 keer een dekkende laag lak te spuiten. Dat lukt gewoon niet en als het lukt wordt het niet mooi. Minstens 3 keer spuiten met tussen elke spuitbeurt minimaal 5 minuten (Motip droogt snel) en liefst niet meer dan 30 minuten. Anders is de lak al zo ver uitgedroogd dat het niet meer goed mengt en dan krijg je kleurverschillen.
Als er veel stof in je lak is terechtgekomen (kun je niet altijd voorkomen) heel leicht opschuren met een zeer fijn schuurpapier. Daarna goed stoefvrij maken en weer spuiten.
Als de lak naar wens is, goed laten drogen. Minstens een halve dag.
Daarna met blanke lak afwerken, vooral bij metallic lak
heel belangrijk!
Ook dit het liefst een aantal lagen, ook 3 ofzo. Goed laten drogen voor je weer iets met je kast gaat doen...
Suc6!
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!