Toon posts:

Verven of spuiten. ?? en hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag wat meer info willen over hoe je het beste je kast kan "kleuren" moet ik hem eerst opschuren en met grondlaag... en dan spuiten .. of maar ge woon met de kwast :-))
en met welke verf/spuitbus ?

alvast bedank..

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:20
zijn al veel topics over,
kijk eens in de search

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Schuren, primer erop, aantal verflagen (spuiten kan veel mooier worden mits je goed kan) dan lakken met blanke lak.
Ik heb van een aantal mensen hier al gehoord dat ze parketlak hadden gebruikt, erg krasvast. Zelf heb ik een spuitbus blanke lak gekocht bij Karwei, werkt prima hier B-)

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Aantal posts: 1

(Ingehouden woede)

Gelieve de FAQ te lezen en de Search te gebruiken.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Ik heb een vage metallic verf met hamer-slag gebruikt. 1 maal opbrengen, 24 uur laten drogen. En je krijgt het er niet meer af! Geweldig makkelijk spul. Ik zal maandag es kijken wat het precies voor spul is.
Het ziet er wel zeer mooi uit! Fototje komt misschien ook maandag :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dhuuu, maar ik heb mijn kast helemall gestrikp.. dus alleen frame over, moet ik die dan ook schuren of niet.. ?

• Rappie
  • Laatst online: 12-08 21:15
[topic=100269/1/75]

slot :D

• AMDFreak
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

n00biez ook altijd :r

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 11:34 schreef InterFreak het volgende:
n00biez ook altijd :r
Wannabee n00bkillers ook altijd..

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 11:43 schreef mbitnl het volgende:

[..]

Wannabee n00bkillers ook altijd..
wannebee n00bkillers-killers ook altijd... :r :P

• Whuzz
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

gezeik :r
Gewoon on-topic blijven. Als een vraag je niet interesseerd, reageer dan gewoon niet. :(

Aantal tips:
Gebruik dure lak. Klinkt vaag, normaal probeert een tweaker alles zo goedkoop mogelijk te doen, maar met lak staat de kwaliteit in direct verband met de prijs. En je ziet het. Dure lak wordt mooier en is makkelijker aan te brengen dan goedkope lak. Mijn advies: Motip. Werkt heel lekker. Te verkrijgen bij elke goede auto-shop en verfzaak.

De volgorde:
Schuren. Hierbij gaat het om het opruwen van het oppervlak zodat je primer goed houd. Neem niet te grof schuurpapier, dan krijg je groeven die je door lak heen gaat zien.
Vooral kunststof goed opschuren. Dit was ik vergeten (d8 dat de primer zo ook wel zou houden) met als gevolg dat mijn kunststof delen extreem krasgevoelig zijn :(
Daarna primer er op. Neem voor kunststof een andere primer dan voor metaal! Hier bestaan verschillende primers voor, wat wel degelijk uitmaakt. Ook hier zou ik Motip nemen. Neem het liefst het zelfde merk als je lak, want dan zijn ze op elkaar afgestemd.

Na het schuren komt de primer. Zorg voor een goede dekkende laag primer, het liefst in twee of meer keer opbrengen.

Laat de primer helemaal drogen voor je de lak gaat aanbrengen. Laat je niet verleiden om te proberen in 1 keer een dekkende laag lak te spuiten. Dat lukt gewoon niet en als het lukt wordt het niet mooi. Minstens 3 keer spuiten met tussen elke spuitbeurt minimaal 5 minuten (Motip droogt snel) en liefst niet meer dan 30 minuten. Anders is de lak al zo ver uitgedroogd dat het niet meer goed mengt en dan krijg je kleurverschillen.
Als er veel stof in je lak is terechtgekomen (kun je niet altijd voorkomen) heel leicht opschuren met een zeer fijn schuurpapier. Daarna goed stoefvrij maken en weer spuiten.

Als de lak naar wens is, goed laten drogen. Minstens een halve dag.
Daarna met blanke lak afwerken, vooral bij metallic lak heel belangrijk!
Ook dit het liefst een aantal lagen, ook 3 ofzo. Goed laten drogen voor je weer iets met je kast gaat doen...

Suc6! :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Pagina: 1