Toon posts:

wat is wma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een mp3 player kopen en daar kan je mp3 en wma op afspelen.
en wat is nou het verschil tussen mp3 en wma ik weet dat wma kleiner is maar verder weet ik het niet wie kan me ff wat meer vertellen?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Windows Media Audio.
In principe hetzelfde als MP3, alleen een andere compressiemethode.

Je kan met WMP (Windows Media Player) je CD's makkelijk naar WMA omzetten, is meestal nog kleiner dan MP3 ook.

't Is dus van Microsoft :P

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

WMA is de standaard formaat wat staat voor Windows Media Audio...

het maakt gebruik van een iets andere compressietechniek waardoor files nog kleiner kunnen worden dan mp3.

Verder had het een betere beveiliging, maar dat is inmiddels ook alweer gekraakt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

maar als je nog een beetje kwaliteit wil hebben ...zeker geen WMA gebruiken....

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 27 oktober 2001 15:05 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
maar als je nog een beetje kwaliteit wil hebben ...zeker geen WMA gebruiken....
waarom niet? WMA kan net zo goed zijn als MP3 vind ik... ik gebruik voor mn MP3 speler ook gewoon WMA, en ik vind het even goed klinken.

Je moet gewoon een beetje klooien met bitrates. 64 kbit WMA zou net zo goed moeten klinken als 128 kbit MP3. Velen zijn het er niet mee eens, maar ik vind het goed (genoeg) klinken. En anders kun je altijd nog een hogere bitrate nemen, zodat ie wel naar wens is, en dan is ie nog steeds kleiner dan MP3.

WMA zal MP3 als standaard nooit verslaan, maar voor persoonlijk gebruik is het perfect (zal ook wel weer weggaan als MP3Pro aan gaat slaan).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik vind WMA ook niet erg best klinken, maar gezien de grootte van zo'n bestandje is het dat voor je mp3 player best waard. Het klinkt op een lagere bitrate beter dan een mp3 op die bitrate

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1