probleem met logitech muis onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
ik heb een logitech wheel mouse optical (die blauwe). nu ben recentelijk overgestapt op windows XP, maar nu scrollt de muis niet goed meer in IE 6.0. (als ik door een pagina scroll, scrollt 'ie afwisselend te veel, te weinig of helemaal niet).

hiervoor draaide ik op windows ME, met IE6.0, en daar gaf 'ie geen problemen. ik heb de nieuwe drivers al gedownload, maar nog steeds hetzelfde probleem.

iemand ideeen om dit op te lossen? alvast bedankt.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 12:02
Misschien heb je hier wat aan?

Logitech Mice and Trackball and Windows XP Compatibility

Logitech recently released a new version of MouseWare which is compatible with Windows XP.

http://www.logitech.com/cf/support/xp_mice_tb.cfm

[edit]:sorry niet goed gelezen

Misschien eerst de muis helemaal uninstallen uit device manager, daarna herstarten en xp drivers erin zetten?

(ps: zit de muis op ps/2 of usb?)
(Ikzelf heb m met verloopstekkertje op ps2 zitten)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:54

reiker

dan jij!

heb je hem op USB of PS2 aangesloten ?
ik heb dezelfde muis... in winxp eerst op usb (had ik altijd) en hetzelfde probleem, overgezet naar ps2 en toen poort op 200MHz en hij liep prima.

Zo gezegd, zo gedaan.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:39
em_exec.exe van deze Mouseware vervangen door de em_exec.exe uit een oude versie van Logitech Mouseware, bijvoorbeeld versie 9.01

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Waarom zou je MouseWare installeren? Muis werkt uitstekend zonder die drivers onder XP

/dev/null

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom zou je MouseWare installeren?
Omdat je met MouseWare gebruik kunt maken van de duimknop aan de zijkant van de muis. Met de standaard drivers werkt die niet.

• biobak
  • Laatst online: 14:39
Op Sunday 28 October 2001 11:10 schreef DAzN het volgende:

[..]

Omdat je met MouseWare gebruik kunt maken van de duimknop aan de zijkant van de muis. Met de standaard drivers werkt die niet.
Hij pakt standaard het terug-commando voor IE, dus de knop werkt wel, maar je kan waarschijnlijk niet instellen waar je 'm voor wilt gebruiken.

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 10:21 schreef biobak het volgende:
em_exec.exe van deze Mouseware vervangen door de em_exec.exe uit een oude versie van Logitech Mouseware, bijvoorbeeld versie 9.01
misschien een stomme vraag |:( ........maar hoe doe ik dat......

• Hartfield
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11-2024
op de logitech site www.logitech.com staan de laatste drivers voor XP! maar ik zou niet weten waarvoor je die nodig zou moeten hebben. veel suc6!

HTML / DHTML / JAVA / JS / PHP / FLASH / MYSQL / ORACLE / DWH / BUSINESS INTELLIGENCE / OWB

Verwijderd

Ik heb geen enkel probleem met mijn optical wheel mouse onder XP. Ik heb wel de Mouseware-software voor XP geinstalleerd. Werkt voortreffelijk.
:)
Op de site van Logitech kun je die downloaden.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 13:39 schreef Hartfield het volgende:
op de logitech site www.logitech.com staan de laatste drivers voor XP! maar ik zou niet weten waarvoor je die nodig zou moeten hebben. veel suc6!
Ik heb ze nodig voor de duimknop me scroll werkt wel maar me muis hapert....en dat is heel irritant :(

ik wil gewoon weten hoe ik die em_exec oid kan veranderen

• DaZZle
  • Laatst online: 29-06 08:14
ik had dit in 2k ook al dat hij gewoon niet 'lekker' scrollt.

in mouseware moet je dan office compatible scroll only/scroll in active window only inschakelen.

Nadeel:
- je moet eerst een venster aanklikken voor je kan scrollen
- iets minder dingen reageren op scrollen

voordelen:
- scroll reageert stukken beter
- spelletjes kunnen ook weer scrollen.

• Hartfield
dat kan ik begrijpen!

HTML / DHTML / JAVA / JS / PHP / FLASH / MYSQL / ORACLE / DWH / BUSINESS INTELLIGENCE / OWB

Verwijderd

jullie begrijpen me verkeerd........me scroll werkt goed alleen me muis hapert.....en dat ligt niet aan de batterijen kheb er net een uur geleden nieuwe ingezet

• Hartfield
Ik zou het ook anders niet weten, schrijf een mail naar de info of support van logitech, waarschijnlijk zullen er binnenkort nieuwe drivers uitkomen. suc6 :?

Verwijderd

dus niemand weet hoe ik die em_exec.exe kan veranderen naar een oudere versie :'(

Verwijderd

kan echt niemand mij helpen :'(

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:36

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb dat probleem ook :( zwaar irri!! die duimknop werkt JUIST relax.. scrolle lukt wel in xp :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Jedi Lord
  • Laatst online: 15-05 16:03
Ik heb precies hetzelfde probleem, en ben ook op zoek naar een oplossing.

Ik weet wel dat het in W2K ook zo was, behalve met Mouseware 9.1 die was perfect, maar die is weer niet geschikt voor XP, en nee ik heb het geprobeerd en werkte niet :(

Dus ik hoop er nog op terug te komen

May the Force be with You instead of Bill

• Jedi Lord
  • Laatst online: 15-05 16:03
Ik heb net de oude mouseware 9.1 voor windows 2000 er over heen gekeild, en dat werkt oke :):)

En ja ik weet dat die versies enorm KUT te krijgen zijn, dus alle geintreseerden, ik mail wel.

Let me know.

Tha Force

May the Force be with You instead of Bill

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
kreeg net je mailtje... dit was dus voor de verandering eens een zinnige kick. ;)

heb nogsteeds 't probleem, muis zit nog steeds op die verloopstekker, en nog steeds draai ik met de standaard drivers.

maar ja. reply is verstuurd ondertussen.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Verwijderd

Ik heb ook weleens een soortgelijk probleem gehad, dat het scrollen in IE niet meer soepel ging. Ik heb dit opgelost door te gaan naar Start -> Settings -> Control Panel -> Mouse -> Buttons -> en onderin het vinkje voor "Use MS Office Compatible Scroll Only" te zetten.

Je moet wel Mouseware geïnstalleerd hebben overigens.
Pagina: 1