Toon posts:

vervanger creative live!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb een creative live geluidskaart, maar in combinatie met mijn via chipset is dit pure ellende ik ben het zelfs zo zat dat ik momenteel het onboard geluid van mijn moederboard gebruik.
Nu ben ik op zoek naar een fatsoenlijk kaartje waarop ik mijn 4 speakers + sub kan aansluiten en waarmee ik lekker kan mp3 luisteren en gamen.

oh ja en niet al te duur :)

iemand een goeie tip?

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ga voor de opvolger, de audigy. De player versie komt op ongeveer 250 piek. Maar dan heb je ook wat.

[copy-paste] uit ander topic
geen problemen met je southbridge en beter geluid, betere drivers, meer mogelijkheden en vooral lagere processor belasting

Verwijderd

Je hebt wel wat. alleen beetje jammer dat ze adverteren met 24/96. de output is misschien wel 24 bit en 96 khz. maar daar voor zitten gewoon 16/48 DAC's en ADC's......... |:(

Voor de echte 24/96 of hoger liefhebbers. : zie terratec of beter....!

Verwijderd

Ik wil mijn SB Live eigenlijk ook wel de deur uit schoppen, maar no way dat ik ooit nog een geluidskaart van Creative koop. Denk dat ik voor zo'n Philips Edge kaartje ga, hoor ik veel goeds over.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ach, de Audigy is een fantastische kaart. Probeer het eerst eens en ga daarna oordelen.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik koop ook liever geen creative meer na al die ellende.
zijn er ook nog andere verglijkbare kaarten zonder al die problemen?

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 16:35 schreef ErectionJackson het volgende:
Ach, de Audigy is een fantastische kaart. Probeer het eerst eens en ga daarna oordelen.
Ik hou niet van fabrikanten die beveiligingen op hun producten gooien:

http://www.tweakers.net/nieuws/16076
Bij HardOPC heeft men wat gegevens online gezet over de roadmap van Creative. De belangrijkste gebeurtenis is de introductie van de SoundBlaster Audigy lijn, die de huidige Live! serie gaat vervangen. Voor deze nieuwe kaarten wordt de nieuwe EMU10K2 processor gebruikt, deze is een stuk krachtiger en kan twee keer zoveel effecten laten horen. Verder is er ondersteuning voor een tweetal FireWire poorten en het laatste belangrijke punt is het gevreesde Secure Content Support

Verwijderd

Op Saturday 27 October 2001 14:44 schreef Derranged het volgende:
hoi ik heb een creative live geluidskaart, maar in combinatie met mijn via chipset is dit pure ellende ik ben het zelfs zo zat dat ik momenteel het onboard geluid van mijn moederboard gebruik.
Nu ben ik op zoek naar een fatsoenlijk kaartje waarop ik mijn 4 speakers + sub kan aansluiten en waarmee ik lekker kan mp3 luisteren en gamen.

oh ja en niet al te duur :)

iemand een goeie tip?
Ten eerste zeg ofwel moederbord ofwel motherboard maar niet moederboard (leest vreselijk slecht eigenlijk ;))

Ten tweede welk OS heb je? Want anders ga je ook misschien problemen krijgen... met de 4 speakers dus... Als je in Win98 werkt ga dan maar voor de terratec DMX Fire (want er zijn nog geen xp drivers of wel?)
Want van het gezeik met surround heb ik wel genoeg dus spaar het jezelf :7

Verwijderd

Topicstarter
moederbord :P
beter zo? ;)

Ik draai op het moment win98 se dualboot met win 2000 prof

Verwijderd

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Echt veel storingen in het geluid enzo. Als je een effect maar ook een klein beetje aanzet stoort mijn muis op het geluid :?
En volgens mij is het ook nog slecht voor je installatie ook omdat, mijn speakers vaak gewoon van die schokgolven te verwerken krijgt.

• kilgates
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06-2012
Tja, ik heb mijn sblive vervangen door een Midiman audiophile 2496. Maar die heeft maar een paar stereo analoog uit. Heeft wel spdif in uit, en kan die in raw mode uitvoeren, hetgeen handig is voor een dolby digital versterker. Mijn overweging om deze te kopen was om dat hij asio/easi/gsif drivers had, werkt onder windows (98, NT, 2000, xp), MacOS (OS9, OS X) en Linux (ALSA). Maar voor jouw toepassingen misschien een beetje overkill... kijk ook eens naar de Terratec kaarten, zoals de EWX 2496.

• kilgates
Op maandag 29 oktober 2001 00:00 schreef Paashaas het volgende:
Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Echt veel storingen in het geluid enzo. Als je een effect maar ook een klein beetje aanzet stoort mijn muis op het geluid :?
En volgens mij is het ook nog slecht voor je installatie ook omdat, mijn speakers vaak gewoon van die schokgolven te verwerken krijgt.
Met mijn sblive had ik ook erg veel problemen (Abit KA7 mobo). TOen ik die kaart verving door een midiman, waren de problemen over, en werd mijn systeem ook nog eens stukken stabieler...

• kilgates
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:48 schreef Bram het volgende:
Ga voor de opvolger, de audigy. De player versie komt op ongeveer 250 piek. Maar dan heb je ook wat.

[copy-paste] uit ander topic
geen problemen met je southbridge en beter geluid, betere drivers, meer mogelijkheden en vooral lagere processor belasting
Hmm, ik lees in de Duitse C't dat ook de Audigy hetzelfde probleem vertoont met de southbridge (hetgeen wel verholpen wordt door de nieuwe via 4in1 drivers). Voor mij een reden om geen audigy te nemen. Ze kunnen het blijkbaar niet bij Creative. EN oh, omdat hij alleen 16 bits/48 KHz kan samplen, en in de goedkoopste versie geen spdif in heeft, terwijl je voor de duurdere versie veel betere kaarten kan kopen.
Pagina: 1