707mb DivX branden

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12
Ik wil een DivXje branden van 707mb op een 700mb Arita schijfje, dit zou volgens mij makkelijk moeten lukken met overburning. Ik gebruik hiervoor Nero 5.0.3 en een Lite-On 24x brander. Bij overburning heb ik 82 minuten als max opgegeven (die stond op 74.30) maar als ik nu dus een cdtje erin doe en dan die file erop wil branden dan spuugt ie 'm weer uit met de melding dat de CD te klein is :(

Volgens mij ziet Nero 'm niet als een 700Mb CD ofzo, hoe ga ik dit doen?
in 2en splitsen is geen optie.. vind ik nogal overbodig voor 707mb en het moet gewoon kunnen met overburning als ik hier een beetje de search doorkijk is dat ook altijd de oplossing, maar hier werkt het dus niet... :'(

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 21:25
Je hebt enable overburn ofzo aan staan?
edit:
Dat moet wel anders kan je ook die 82 minuten niet instellen, anders probeer je ff nero 5.5.5.1, misschien werkt die beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:14
Disk at once oversize optie aan gooien in de opties. En dan de cd met uiteraard disk at once fikken.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 19:25

ElemenTAL

Tweaking the elements

je hebt 2 opties, knip die laatste 7 mb er af. Is toch waarschijnlijk maar 1 minuut ofzo van de aftiteling. Of overburn je cd ff en dan moet ie er ook wel op passen.

Nuff Said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:31 schreef Terror het volgende:
Disk at once oversize optie aan gooien in de opties. En dan de cd met uiteraard disk at once fikken.
Ok dat ga ik ff proberen, maar volgens mij stond dat al aan.

Tnx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
Mijn ervaring is dat er op een Mmore cd van 80 minuten nog net iets meer ruimte beschikbaar is dan op een 80 minuten cd van Arita. Probeer het daar eens mee! (en nee, Mmore cd's zijn niet meer zo lelijk als een paar jaar geleden zag ik :) )

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:36 schreef 0siris het volgende:
Mijn ervaring is dat er op een Mmore cd van 80 minuten nog net iets meer ruimte beschikbaar is dan op een 80 minuten cd van Arita. Probeer het daar eens mee! (en nee, Mmore cd's zijn niet meer zo lelijk als een paar jaar geleden zag ik :) )
'k heb net 30 Arita 80min. Cd's gekocht en ik zal 't erop krijgen ook :P

maar 't probleem is dus gewoon dat nero 'm eruit gooit.. hij wil nie beginnen met branden.
Naja ik ga zo nog ff wat van de bovenstaande dingen proberen, hopenlijk lukt 't dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:31 schreef Terror het volgende:
Ik kan deze optie nergens vinden!! :D
Bij Beeld » Opties.. staat het niet volgens mij.
Waar wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 21:25
file > preferences > expert features > enable overburn 'disc at once' burning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
hm.. die stond al aan dus, werkt nog niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

en als je nu 90 minuten cds koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-07 20:58
een standaard 80 minuten cd= 702 Mb en je mag in nero maar maximaal een paar % overburnen maar 707 moet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Niet online

LAN

Zit met etzelfde probleem, alleen dan een divx van 724mb. Heb al geprobeerd met avichop em te verkleinen, maar dat programma functioneert voor geen meter. Welk programma wel te gebruiken?

edit:

maar even gezocht, schijnt dus dat avichop een te gek programma schijnt te zijn /: o well, we gaan et weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:34

Paladin

Play Ball!

als je dvd wilt hakken nandub gebruiken
is zelfde proggie als waar divxen mee gamaakt worden maar avishop wil je film no wel is beschadigen nandub heeft die niet je selecteerd begin en het einde van je film
zet bij video en audio directstream copy aan en je saved hem als avi it's so simple :)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oudere Nero pakken. Met 5.0.4.4 kan ik als ik wil ook 730 mb fikken. Alleen pikken m'n CD's dat niet. 717 zonder errors, en 720/725 met een hangende brander, maar na harde reboot wel een leesbare CD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero 5.5+ doet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Nieuwste Nero doet het hier zonder probs op die Arita's waar jij het over hebt. (Brander is btw een yamaha 4416e). Snap niet wat er mis is. Als je die expert features van overburning aan hebt staan (Tijd ver boven wat je echt nodig hebt zetten misschien? ) en nero ziet dat het niet past dan krijg ik vanzelf de vraag of ik disk at once overburning wil gebruiken. Als ik dit bevestig dan gaat het feest vrolijk door.

90 min cd of meer zal niet zo heel veel uitmaken aangezien die toch meestal als 80 min herkent wordt. Levert je waarschijnlijk het zelfde probleem op.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon cdrwin gebuiken lukt meestal altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Als je die expert features van overburning aan hebt staan (Tijd ver boven wat je echt nodig hebt zetten misschien? ) en nero ziet dat het niet past dan krijg ik vanzelf de vraag of ik disk at once overburning wil gebruiken. Als ik dit bevestig dan gaat het feest vrolijk door.
dat vraagt ie alleen als je 'Disc-at-once' hebt geselecteerd nadat je 'File > Burn CD' gedaan hebt en voor je op 'Burn' klikt (optie zit wel in zelfde scherm als 'Burn'-knop (8>)
Uit ervaring is mij dat geleerd namelijk :)

Als er hier trouwens tever wordt overgeburned is hij vele malen langer dan normaal bezig met de zgn. 'lead out' waarna hij uiteindelijk de foutmelding 'No seek error' geeft en zegt dat het burnen is gefailed... als ik vervolgens gewoon die cd d'ruithaal en test in m'n cdrom leest ie em netjes en kan ik alle divx die d'r op staat afspelen tot het eind :)

Brander = Plextor 16/10/40a :7
CD-R = BASF/Emtec 80min/700mb :9

Brandsoftware = Nero 5.5.5.1 :o
Operating System = Windows 2000 + Service Pak 2 >:)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 23-09 10:45
Op Sunday 28 October 2001 01:48 schreef Death het volgende:
een standaard 80 minuten cd= 702 Mb en je mag in nero maar maximaal een paar % overburnen maar 707 moet lukken
een procent van 702 is al 7mb??? dus gaat heeel makkelijk?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heel makkelijk is een understatement denk ik. Een 80 min cd bevat 730 MB waarvan 30 MB is gereserveerd voor een index file. Op het moment dat je 1 divx erop gooit is die index file dus vrij klein en kan je met overburnen meestal wel een mb of 10 van die 30 MB index file afsnoepen.

ps; weet iemand eigen de exacte waarden voor de grote van de index (TOA) als je maar 1 file burnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 12:12
Heb nu het zelfde probleem. moet 708 mb op een 80min cd zetten maar hij blijft fucken door die brakken la steeds naar buiten te gooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

VirtualDUB gebruiken, en iets kleiner maken.

Of de zwarte "balken" boven de film er af knippen.
Vaak rippen mensen die gewoon mee, maar de overloop van zwart>film neemt heeeel veel data in beslag

Bij mij scheeld het afknippen van de balken soms wel 15 mb ofzo

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 15:40

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Nero 5.5+ pakken en een doos Philips (of andere Mitsui cd's) pakken.
Disc-at-once... past er met een Lite-on makkelijk 735 Mb op een cd >:)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu op een MMMMMORE cd 716 Mb aan het gooien :)
Lijkt goed te gaan.

Zo niet laat ik het even weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arita :r :r :r

Dat zijn echt de slechtste cd's die er zijn, heb van een vriend een paar gekregen en allemaal onleesbaar, slechts één hele oude 2 speed brander kan ze lezen, de rest wil ze niet slikken, zelfs niet de nieuwste cdbrander of dvdspeler die ik heb.

Maarja, gebruik virtualdub, 30 seconden ondertitel eraf moet meestal genoeg zijn voor die paar MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt niet cool! bij mij lukt t ook niet!

ik probeer 708 mb te branden en dat werkt niet.

overburn stond eerst op 86 en nu op 82.....

ik heb een Plextor 24x fikker met Philips Silverspeed 24x cds en Nero 5.5.4

andere versies van Nero werken niet want die herkennen mn brander niet

iemand een leuk idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Download de Nero 5.5.5.1 en installeer deze (als upgrade).
Instellen op 84min00sec00 (files->preferences->expert).
Creeer nieuwe sessie en bij 'Burn' selecteer Write en finalize. Kies 'Write method' Disc-at-once en zet Burn-proof uit. Ga met DIVX bestanden niet hoger dan Speed 8x (geen commentaar op de snelheid, we gaan hier even op zeker spelen).
Zie hier het werkt....

Gebruikt schijfjes: Traxdata/Nashua/That'sWrite

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet t!

maar soms geeft ie een error, dan heeft ie een invalid write-state of iets anders moeilijks....

maar de cd werkt dan wel! wie weet hoe ik dit kan oplossen of geeft ie bij iedereen dit soort meldingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn weten (is al wel een half jaar geleden dus # versies Nero terug :) ) gaf Nero problemen als je de maximale cappaciteit van je CD liet bepalen door het programma en dat kon je ergens uitzetten...

Maarja, wie weet laat mijn geheugen me wel in de steek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 23:12
Nero vraagt altijd om een bevestiging om overburn te gebruiken.
Bij mij is het altijd zo bij cd's > 700mb:

- nero slikt het niet spuugt hem uit en meldt dat je er een betere cd in moet stoppen waar het wel op past
- eigenwijs dat ik ben duw ik die lade weer terug (BELANGRIJK: die message moet je gewoon laten staan, niet weg klikken dus!)
- nero vraagt of ie dan toch maar overburn moet gebruiken
- je antwoord ja en hij gaat vrolijk aan de slag

Natuurlijk moet je bij dit alles niet te optimistisch zijn, 750mb gaat waarschijnlijk niet lukken de laatste data is dan echt onleesbaar, maargoed wie niet waagt, wie niet wint, dus proberen zou ik zeggen :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op woensdag 07 november 2001 21:01 schreef boeddha het volgende:
Hij doet t!

maar soms geeft ie een error, dan heeft ie een invalid write-state of iets anders moeilijks....

maar de cd werkt dan wel! wie weet hoe ik dit kan oplossen of geeft ie bij iedereen dit soort meldingen???
dat heb ik dus ook... ik heb tot nu toe een stuk of 3/4 cd's geoverburned (niet zo gek veel.. een mb of 5/6), de lead out duurt veels te lang (about 3/4 minuten, normaal 10 seconden ofzo) waarna hij de eerste 3 overburn cd's 'No seek error' gaf en de laatste overburn-cd gaf hij 'Invalid writestate'.. echter, na de cd's er uit te halen en in m'n cdrom speler te proppen is hij dus prima leesbaar... Zelfde wat jij dus hebt :)

iemand die hier verklaring voor heeft? (wordt maar geen antwoord op gegeven hé) :r

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net voor het eerst een hangende brander bij 7171 mb. Zal wel net een paar kb te veel geweest zijn en bijna 718 mb. 716 gaat zonder gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
Op donderdag 08 november 2001 03:25 schreef HlpDsK het volgende:
Net voor het eerst een hangende brander bij 7171 mb. Zal wel net een paar kb te veel geweest zijn en bijna 718 mb. 716 gaat zonder gezeik.
net een paar kb te veel? wel 6,5 gig teveel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik gewoon Platinums 80 minuten..
Hier gaat het zeker mee..
tot nu toe is het maar 1 keer mis gegaan en dat lag niet
aan het cd-tje maar aan de corrupte divx-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 03:34 schreef G1itch het volgende:

[..]

net een paar kb te veel? wel 6,5 gig teveel! :)
Typo heet dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon fikken in nero past makkelijk gewoon een 90 min cd kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 09:40
zoals al eerder gezegd is.......gewoon met virualdub die aftiteling weghalen en je bent klaar.....

90 min cd??? waar kan ik die kopen dan..... :P
Pagina: 1