Toon posts:

wrom past een standaard voeding niet in een compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ging vandaag naar een winkel, ik zeg past er een standaard voeding in een pc en hij zegt nee. :(
En ik ben zo dom geweest om niet te vragen waarom het niet past |:( dus vraag ik aan jullie, waarom past een standaard voeding niet in een compaq? B-)

voeding die ik heb heeft 6 aansluitingen en er zijn 3 aangesloten op mijn moederbord
code:
1
2
3
4
|    |--|--|          |--|               |
|     p2 p1         p3                |
|                    Mobo            |
|______________________________________________________|

Zo ziet ie er dus uit *D
er gaat 1 aansluiting naar mijn harddisk, 1 naar cd-speler en vandaar een kleine naar mijn diskdive en 1 aansluiting is aangesloten op mijn rewriter.

Waarom pas hier geen standaard voeding in?? :'(

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49

Killjoy

Klingon lawn products

Omdat Compaq dan niet meer zeker is van de hoge winstmarges op hun producten. Kunnen ze hun spullen niet meer voor 2x de waarde verkopen. :(

Ik weet het.... 't is een flame.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:32 schreef superwhimpy het volgende:
Omdat Compaq dan niet meer zeker is van de hoge winstmarges op hun producten. Kunnen ze hun spullen niet meer voor 2x de waarde verkopen. :(

Ik weet het.... 't is een flame.
maar, waarom past het niet erop? heeft een compaq voeding een aansluiting meer ofzo?

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Voor zover ik weet kan de volgorde van de draden in de stekker anders zijn. Hierdoor kan je je moederbord bakken.

Heb het zelf nooit geprobeerd. Ik hou me trouwens ook verre van compaq e.d.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik dan doen om een standaard voeding te kunnen gebruiken? alleen een moderbord veranderen?

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

Je kan proberen om een gewone voeding te gebruiken. Zoek dan wel eerst even een bedradingsschema van een gewone voeding en een bedradingsschema van de compaq voeding die in je pc thuishoort.

Als de schema's niet overeenkomen, zal je de draadvolgorde bij je gewone voeding moeten wijzigen. Een hoop gekloot is dat wel. Probeer die stekker maar eens heel te houden.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, kijk, wat moet ik doen als er een standaard voeding niet erin past? Moet ik dan alleen mijn mobo veranderen?

Verwijderd

Al die commerciele bedrijven zoals compac en bv packerd bell die maken hun eigen (of beter gezegd ze passen ze wat aan) zodat de koper er eers mee naar de winkel heen moet ( en veel geld uit geeft) en daar zetten ze hetgene erop wat je wild hebben....... Dus veelste duur voor jou en een veete winst voor de verkoper!! :`(

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Op Sunday 28 October 2001 13:17 schreef scipot het volgende:
hmm, kijk, wat moet ik doen als er een standaard voeding niet erin past? Moet ik dan alleen mijn mobo veranderen?
k heb dat wel eens gedaan met een dell

die hebben nl op hun oude bakken wel een atx connector zitten , maar prik er maar geen standaatd voeding in !

ik heb toen alle draden die vanuit de voeding naar de connector liepen losgesoldeerd en op de weer aangesloten zoals het bij de dell voeding zat .

en dat ding werkt nu nog (als mijn router :P)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
damn! :(
Pagina: 1