Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Als je background toch wit is, dan maak je je scrollbar toch wit? Of wil je het echt transparant en dan op een plaatje ofzo?
Greetz, Skizz
Greetz, Skizz
yep....
er is geen witte achtergrond...
en ook geen roof, zwart geel of blauw... maar inderdaad een plaatje...
ik loop me helemaal de &*^&^$(* te zoeken naar dat voorbeeldje wat ik ooit had gezien, maar ik vind het niet meer terug....
er is geen witte achtergrond...
en ook geen roof, zwart geel of blauw... maar inderdaad een plaatje...
ik loop me helemaal de &*^&^$(* te zoeken naar dat voorbeeldje wat ik ooit had gezien, maar ik vind het niet meer terug....
Bij mijn wete is dat met standaard css niet mogelijk. Maar correct me if I'm wrong. Dat voorbeeld waarnaar je referreert zal wel een truuk zijn. Transparante layer in IE die als scrollbar dienst doet. Dat is nog wel te doen...
Om een layer in IE transparant te krijgen moet je een filter toevoegen, zo bv.:
opacity kan je aanpassen... Ook met js-code, zodat je 'm kan laten faden en dat soort (on)gein.
Om een layer in IE transparant te krijgen moet je een filter toevoegen, zo bv.:
code:
1
| filter:alpha(opacity=80); |
opacity kan je aanpassen... Ook met js-code, zodat je 'm kan laten faden en dat soort (on)gein.
[ specs ] [ Tweaker gallery ]
Maar ik kan in CSS ook zeggen bijv.Op zaterdag 27 oktober 2001 15:44 schreef Explore het volgende:
Bij mijn wete is dat met standaard css niet mogelijk.
code:
1
2
| input
{ background: transparent; } |
en
code:
1
| filter: alpha(opacity=50); |
dan moet dat toch ook op een scrollbalk werken?
Kleur en dergelijke kun je ook allemaal aanpassen... de ocapicity dan toch ook?
dat zou logisch zijn geweest als het zo was:Op zaterdag 27 oktober 2001 16:00 schreef paQ het volgende:
[..]
Maar ik kan in CSS ook zeggen bijv.
code:
1 2input { background: transparent; }
en
code:
1 filter: alpha(opacity=50);
dan moet dat toch ook op een scrollbalk werken?
Kleur en dergelijke kun je ook allemaal aanpassen... de ocapicity dan toch ook?
code:
1
2
3
4
5
| CSS:
scrollbar {
color: #0123456;
filter: blah;
} |
maar het is zo:
code:
1
2
3
| body {
scrollbar-background-color: #0123456;
} |
scrollbar is natuurlijk geen HTML-tag, dus de eerste optie kan niet
bovendien zou het dan lastig toe te passen zijn op 1 textarea ofzo
(het zou misschien handig zijn als het zo kon: body:scrollbars en textarea#area1:scrollbars, ala a:hover dus)
background-color: transparant is geen alpha-transparantie maar gewoon geen achtergrond-kleur, dit is de default van ongeveer elk element (behalve body en bv input, button)
filter: alpha(opacity=XX) is wel alpha-transparantie, hiermee kun dus gradaties aangeven.
enkel is dit geen standaard (mozilla kent iets als moz-transparancy: xx;, hebben ze de moz- prefix gegeven omdat ze wachten op een goede w3c standaard ervoor)
filters zullen naar alle waarschijnlijkheid nooit in de CSS standaard vervat worden vanwege conflicten met de SMIL en SVG recomendations
als je een transparante scrollbar wilt moet je dus scrolling="no" in je frameset definieren (maar denk niet dat je dat bedoelt)
scrollbars zijn verder page-eigen elementen, enkel in de CSS-3 working draft is daaraan aandacht besteed (onder 3D GUI elements, nooit direct gerelateerd aan scrollbars)
de enige oplossing is om een eigen dhtml scrollbar te bouwen en hieraan dmv filter:alpha en moz-transparancy alpha-gradaties toe te kennen
filter: alpha(opacity=XX) is wel alpha-transparantie, hiermee kun dus gradaties aangeven.
enkel is dit geen standaard (mozilla kent iets als moz-transparancy: xx;, hebben ze de moz- prefix gegeven omdat ze wachten op een goede w3c standaard ervoor)
filters zullen naar alle waarschijnlijkheid nooit in de CSS standaard vervat worden vanwege conflicten met de SMIL en SVG recomendations
als je een transparante scrollbar wilt moet je dus scrolling="no" in je frameset definieren (maar denk niet dat je dat bedoelt)
scrollbars zijn verder page-eigen elementen, enkel in de CSS-3 working draft is daaraan aandacht besteed (onder 3D GUI elements, nooit direct gerelateerd aan scrollbars)
de enige oplossing is om een eigen dhtml scrollbar te bouwen en hieraan dmv filter:alpha en moz-transparancy alpha-gradaties toe te kennen
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Pagina: 1