Toon posts:

Verschil tussen Shure M 44 7 en Stanton 500

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand het verschil tussen deze twee?
Ik heb al wel wat winkels afgestruind en gebeld, maar ze konden mij niet uitleggen wat het verschil tussen deze twee naalden :(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Elementen :)

Die Shure ken ik niet... maar ik vind een Stanton 500 geen mooie hoge tonen hebben, het spettert en sputtert aan alle kanten

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 oktober 2001 15:20 schreef dreeke het volgende:
Elementen :)

Die Shure ken ik niet... maar ik vind een Stanton 500 geen mooie hoge tonen hebben, het spettert en sputtert aan alle kanten
Ok element dan :)

Het gaat me eigenlijk wel om die hoge tonen (passen ook goed bij de versterker en boxen die ik heb) en die wil ik niet graag verliezen.

Het vorige element dat ik had (wat nu dus kapot is :( ) was een element van technics zelf (epc-270c) klonk naar mijn idee errug goed. Kan 'm alleen nergens meer krijgen omdat het al een oud beestje is, en van technics zelf heb ik ook geen reactie gekregen of dit element nog ergens te krijgen is....

Verder niemand die ervaring heeft met een van deze twee?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Shure en Stanton maken (maakten?) allebei elementen van de lagere prijsklasse tot de sub-top klasse (topklasse is moving coil >> f500)

Ortofon maakt ook nog steeds goede elementen (in een breede prijsklasse 100 - 2000)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
Heej, daar kan ik wat mee, thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Verder nog iemad die me advies hierover kan geven?

^kick^

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 15:31

Thorne

Forrester

http://www.ortofon.dk/

Ik doe het met de "Concorde S" (wel een scratch proof dingetje). Maar ze hebben echt mooie elementjes daar.

Bestellen doe je in Duitsland lekker goedkoop!

http://www.musicstorekoeln.de/

Snel, goedkoop en betrouwbare winkel.

>specs<

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik neem aan dat het wilt gebruiken voor DJ achtig werk, gezien het soort elementen. Die Shure heeft trouwens een vrij hoge uitgangspanning (9 mV). Dat betekent aan de ene kant weinig ruis, maar je kan een goedkope voorversterker misschien ook oversturen.

Een normaal MD element ligt meestal tussen de 2 - 4 mV. Een beetje goede HIFI phono voorversterker kan 150 - 200 mV hebben.

Ik weet niet wat de maximale snijsnelheid van een LP is (zo heette dat geloof ik).

Als je het voor HIFI wilt gebruiken kan je beter een ander soort element kopen (afhankelijk van o.a. je pickup arm).

PS. De "naalden" zijn zo te zien identiek (sferisch 0.7 mm doorsnede?)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1