Toon posts:

Splitter op AUX-in schadelijk? (RETRY)

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn stereo-installatie slechts één Video-In (Aux-in) audio ingang over in de vorm van zon rode en zon zwarte tulp-stekker (beetje uitvoerige beschrijving, maar toe maar). Nu heb ik met behulp van een splitter op dit ene kanaal zowel mn videorecorder en mn PC aangesloten.

Dit gaat best naar behoren alleen zodra ik ze beide aan heb staan duikt het geluidsniveau dat ik uit mn speakers hoor opeens helemaal in elkaar. Dan moet ik mn versterker bijna helemaal opendraaien wil ik nog en acceptabel geluid produceren. (Dit doe ik dus maar niet lijkt me niet zo best)

Maar is dit schadelijk? En hoe komt het, is dit een soort ingebouwde beveiliging in mn amplifier?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Is op zich niet schadelijk, maar niet echt handig, als je je PC perongeluk ineens uitzet, knalt de video over je speakers. Je kan beter een stereoschakelaartje kopen, ik neem aan dat je ze toch niet tegelijk hoeft te horen.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 10:05
Schadelijk zal het wel niet zijn ..

Hoewel ik me kan voorstellen dat een apparaat het niet leuk vindt om signaal op z'n uitgang te krijgen

Idd omschakelen of video op de line in van je puter aansluiten (moet je natuurlijk wel je pc aan hebben staan als je een videotje wilt kijken)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op Saturday 27 October 2001 13:39 schreef NioXX het volgende:

Dit gaat best naar behoren alleen zodra ik ze beide aan heb staan duikt het geluidsniveau dat ik uit mn speakers hoor opeens helemaal in elkaar. Dan moet ik mn versterker bijna helemaal opendraaien wil ik nog en acceptabel geluid produceren. (Dit doe ik dus maar niet lijkt me niet zo best)

Maar is dit schadelijk? En hoe komt het, is dit een soort ingebouwde beveiliging in mn amplifier?
De aux-ingang is hoogohmig. De uitgangen die je erop aansluit zijn laagohmig. Ze kunnen maar heel weinig vermogen leveren. Als je ze nu beide aansluit op dezelfde ingang leveren ze hun vermogen voornamelijk aan elkaar en bijna niet aan de AUX.

Heb je niet een ongebruikte tape-ingang (monitor) op je versterker? Daar zou je dan n van beide op kunnen aansluiten. Anders wordt het toch een stereo-schakelaar.

Verwijderd

Topicstarter
OK dat wordt dus een stereoschakelaar die heel je gewoon bij de electrohandel op de hoek? (in dit geval de CompuService :r :r )

Thnx for replys

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 12:47
Ik heb nog zo'n ding liggen wat ik niet meer gebruik (om 3 apparaten te schakelen). Ik weet dat het hier geen vraag&aanbod is, maar misschien kan ik je ermee helpen.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Pagina: 1