ISDN modem als analoge modem gebruiken..?

Pagina: 1
Acties:

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik weet dat het een behoorlijke domme vraag is, maar het is mogelijk om een ISDN modem als analoge modem te gebruiken..?

Verwijderd

Ik geloof dat er wel software is dat dat probeert te simuleren. rvs-com uit m'n hoofd.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik zal dan eens ff RVS-COM proberen...

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Wil je bij Wanadoo home-time ?:)

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Uhhh Wanadoo Hometime kan je voor zover ik weet inbellen op BEIDE nummers... met ISDN dus :)

/me heeft ze tenminste gewoon als 'alternate' nummer ingesteld.

Maarre.... als je een Teles kaart hebt, dan kan dit - afhankelijk van de drivers die je insteld - wel.
Moet je als apparaat voor externe verbinding niet '1st B-Channel' ofzo opgeven, maar gewoon 'Teles Modem' o.i.d.

8-)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

gebruikt ISDN niet ~ 33 volt en analoog iets in de 70?

edit:

|:(

je kan natuurlijk ook met analogen bellen
ik dacht even niet na

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op Saturday 27 October 2001 14:07 schreef m-m het volgende:
gebruikt ISDN niet ~ 33 volt en analoog iets in de 70?
Nee lijnspanning is hetzelfde...
Het loopt allemaal immers over de zelfde kabels.
en het is eerder iets van 60volt als ik mijn ISDN cursus nog kan herineren... (lang geleden).

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Er zit dus echt wel verschil in het voltage van een analoge en een ISDN-lijn die je huis binnenkomt. Een analoge is +- 40 volt d8 ik en een ISDN 96 volt >:)

Had nl. zelf ooit problemen met m'n ISDN, KPN vroeg toen of ik ff met een multimeter de spanning kon meten. IK dat dus gedaan. 96V; KPN: Da's dus ISDN....

webOS all the way!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Op Sunday 28 October 2001 12:34 schreef Hermanvh het volgende:
Er zit dus echt wel verschil in het voltage van een analoge en een ISDN-lijn die je huis binnenkomt. Een analoge is +- 40 volt d8 ik en een ISDN 96 volt >:)

Had nl. zelf ooit problemen met m'n ISDN, KPN vroeg toen of ik ff met een multimeter de spanning kon meten. IK dat dus gedaan. 96V; KPN: Da's dus ISDN....
Die gasten zijn toch wel briljant ook, he? Geen wonder dat ze 50 mlrd schuld hebben >:)

You can't have everything. Where would you put it?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een modem dat alleen voor ISDN is toegerust zal nooit iets snappen van analoge signalen.
Er zijn wel redelijk wat modems op de markt die beide aankunnen. De later Couriers van U.S.Robotics waren dual-mode, en veel PCMCIA-kaartjes waren ook van beide markten thuis.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Je kunt op de beter isdn kaarten een v120 protocol installeren, deze emuleert dan een analoog modem, let op alleen de beter isdn modems kunnen dit, en inderdaad er schijnt ook een dergelijke optie in rvs com te zitten.

RGZ

MASH

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Goed na alle reacties even gelezen te hebben maken jullie alles wel een beetje moeilijker dan noodzakelijk. |:(

1. ISDN is een digitaal netwerk en komt uit de grond met std 90V. Hierna wordt een NT1 kastje geplaatst en daarachter de randapparatuur.
Een analoog modem snapt dit niet never nooit.

2. Analoog werkt op een 45V en komt rechtstreeks correct uit de grond. Dwz je kan meteen je telefoon hier op aansluiten.

Wil je met een ISDN lijn een analoog systeem benaderen dan moet je een protocol van je ISDN kaart gebruiken waarbij hij de signalen van een analoog modem in de KPN centrale kan interpreteren.

Meh ...

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41
Die Emulatieoptie is voor communicatie tussen ISDN-ADAPTER (geen modem), via het ISDN-plugje, kastje, kpn, naar een analoge ontvanger.
Je kan dus niet een ISDN-adapter in een analog gaatje in de muur prikken en dan analoog modem 'nadoen'

Verwijderd

moved HA >> I&T

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Op zaterdag 27 oktober 2001 13:37 schreef AK47 het volgende:
Ik weet dat het een behoorlijke domme vraag is, maar het is mogelijk om een ISDN modem als analoge modem te gebruiken..?
Jamaar, wat wil je nu eigenlijk? Een analoge netlijn aansluiten op een ISDN modem (<- je mag daar eigenlijk geeneens modem tegen zeggen, maar goed)? In dat geval is het antwoord nee, niet zonder hulpmiddelen.

Wil je, als je ISDN hebt, inbellen op een nummer wat analoge lijnen heeft? Dan is het antwoord ja, dan gebuik je gewoon een modem emulatie, zoals het eerder genoemde RVS-Com

Vandaag geen signature

Pagina: 1