Firewall/ipmasq met ipchains.

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Ik ben bezig met een server (mandrake 7.2) die mijn @home verbinding deelt. Nu kan ik met het hele netwerk op internet en nu kom ik bij het hoofdstuk: Veiligheid.

Omdat ik graag wil dat men bij @home niet kan zien dat ik met meerdere computers de kabel deel, heb ik hetvolgende in mijn rc.local staan:
code:
1
2
3
4
5
6
   insmod ip_masq_ftp
   insmod ip_masq_irc
   insmod ip_masq_quake

ipchains -P forward DENY
   ipchains -A forward -s 192.168.1.0/24 -j MASQ

Nu wil ik graag het volgende bereiken:
Alle computers moeten hetvolgende kunnen draaien: msn/icq/edonkey/browser/ftp/email
(Voor de mensen die edonkey kennen: ik wil graag een hoog ID blijven houden)
Voor de rest wil ik het zo goed mogelijk dichtgooien.

Wat ik hierboven heb staan is voor zover ik hier vestand van heb alleen maar de IPmasquerading, toch lijkt het alsof mijn server bepaalde dingen blokt--> edonkey ID is laag. Hoe kan dit?

Waar kan ik (online) een firewall configureren waarbij ik deze opties kan instellen, en bepaalde poorten kan openlaten.
Of moet ik in dit geval de hele howto doorspitten om zelf een firewall in elkaar te knutselen?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik zou zeker de howto doorspitten.. dat is de moeite zeker waard.. weet je tenminste precies hoe je firewall in elkaar steekt..

En voor dat Edonkey verhaal... als je maar 1 machine met edonkey gebruikt kan je poorten die edonkey gebruikt forwarden naar die machine met iets ala
code:
1
usr/sbin/ipmasqadm autofw -A -r udp <hiero poort voor edonkey> -h <hiero ip van machine waar edonkey draait> -v

Als je op meerdere machines edonkey wilt draaien zal je es moeiten zoeken of er al een edonkey module is.

Kijk ook eens op http://www.tsmservices.com/masq/cfm/applist.cfm?group=I
(en voor die link zou ik eigenlij moeten zeggen UTFS, may the google be with you)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Ik zie hier een phpscript waarmee je de linux edonkey kan gebruiken via je browser.
http://www.inetmanu.de/phpdonkey/

Heeft iemand dit al geprobeerd?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....