Toon posts:

Alpha PAL8045 op een Asus A7v266

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een review aan het lezen over deze koeler en daar stond deze link in:
http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html#asus

Hier staat dat die koeler niet op een Asus A7v266 gaat! Ik heb dat moederbord. Weet iemand uit ervaring of het wel kan? Graag met foto's.

Alvast bedankt.

EDIT: Ik heb even zitten kijken op mijn eigen mobo en ik zie dat er een component (1 GVD!!!) net iets te dicht bij zit zodat die 80x80 heatsink niet past. Hoe goed koelt de Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP op een Thunderbird 1400?

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09
Ik was van plan om deze cooler te halen op de hcc voor mijn A7V266.
Nu maar hopen dat de swiftech MC462-A wel past

Verwijderd

Topicstarter
Gaat ook niet passen, heeft ook een heatsink van 80x80...

Dit is irritant man!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09
Ik heb dit moederbord gekocht omdat het zo'n goed bord was om te overklokken :(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/995881393.jpg
Het is zeker die zwarte condensator in de rechter bovenhoek van de socket ?

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
en past die op een msi k7t266pro :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 oktober 2001 12:49 schreef stunter het volgende:
Ik heb dit moederbord gekocht omdat het zo'n goed bord was om te overklokken :(

[afbeelding]
Het is zeker die zwarte condensator in de rechter bovenhoek van de socket ?
Ja die is het... is echt heeeeel vervelend!!! Heatsink ter grote van die van de Coolermaster EP5-6I11 is dus al maximaal!!!

En kijk in het lijstje of die daar wel op past.

Verwijderd

Heb hetzelfde mobo met een Coolermaster EP5-6I11. Heb die Coolermaster fan vervangen door een Delta 60 HP (>:-)). Wel veel herrie, maar dat boeit mijn niet (k'vin't wel cool :P).

Maar omdat deze pc waarschijnlijk volgend jaar naar mijn pa gaat ga ik maar een nieuwe heatink kopen waar die delta op 7 volt (minder herrie) ook goed op coolt (nu 53 graden max.).

Ik ga denk ik maar een Thermalright SK6 kopen dan, die koelt bijna even goed als een Swiftech MC462-A, en past er wel gewoon op.

Als ik jullie was zou ik die ook kopen, eventueel met een 80 mm fan adapter, koelt bijna even goed en past wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dan gaan we dat maar eens doen...

Ik hoop dat ze die op de HCC hebben.

EDIT:
Fan adapter heb ik al, alleen ging de temp van m'n pc toen zo achterlijk omhoog dat ik het niet meer normaal vond.

Verwijderd

jeezz doe niet zo moeiijk , het hoekje van de pal is er al af, om ....... Juist! over de condnsators heen te vallen, en past et nog niet, dan maak je dt hoekje toch gewoon wat groter?? beetje creatief mag wel hoor, het heet hier tweakers.net, geen computerid ofzoo

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, in m'n kast zet ik gerust een zaag, maar van m'n Mobo, koeler en proc blijf ik af. Het moet gelijk werken en anders niet.

Die condensator is trouwens best wel hoog. Hoe groot is dat hoekje in de koeler dan? En waarom staat ie dan in het lijstje "not compatible".

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 13:49 schreef shorty151 het volgende:

Die condensator is trouwens best wel hoog. Hoe groot is dat hoekje in de koeler dan? En waarom staat ie dan in het lijstje "not compatible".
AAAAAAaaaaaaaaaAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaargggggggghhhhhhh hoe dom kun je zijn, als je dat tocgh al weet WAAROM VRAAG JE ET DAN BANAAN !!!

en met een beetje creativiteit kan alles

Verwijderd

Hm, des te beter als ie wel past :), maar ik vind hem iets te duur, dus ik ga toch voor die SK6.

Maar wat ik wel ieder1 met die A7v266 en usb apparaten zou aanraden is een Pci USB kaartje (om ouwe pc's usb geschikt te maken) te kopen. Heb er 1 bij Informatique besteld samen met m'n Logitech Optical Mouseman (usb) en die labtec set.

Boven de 137 fsb werkte m'n usb namelijk niet meer, maar nu heb ik gewoon met die muis + een sidewinder joystick aan die usb kaart zonder problemen een fsb van 155. >:) :) :9

[EDIT]

Uit je sig : "[..]als ik weer loop te flamen ben ik weer bezopen (geweest).......[..]"

hehe, no comment :P ;)

[EDIT]

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 oktober 2001 13:52 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

AAAAAAaaaaaaaaaAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaargggggggghhhhhhh hoe dom kun je zijn, als je dat tocgh al weet WAAROM VRAAG JE ET DAN BANAAN !!!

en met een beetje creativiteit kan alles
Voor de zekerheid euh... APPEL! Ik wil die koeler namelijk graag hebben, dus als iemand toevallig weet hoet het wel kan dan had ik het graag gehoord!

Ga nu maar weer door met zuipen, als dat in elk geval klopt daar in je sig. Want volgens mij ben je nog te jong op alcohol te drinken. Aan de Fanta dan maar?

Verwijderd

Dat lijstje klopt voor geen meter, heb hier een ASUS A7M266 en hij past dus wel B-)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een ASUS A7V266 is niet hetzelfde als een A7M266 :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 02:24 schreef Rick2001 het volgende:
Een ASUS A7V266 is niet hetzelfde als een A7M266 :)
Klopt Rick2001 ( had ik zelf ook wel door hoor ;) ), maar wat ik bedoel te zeggen is dat die lijst van Alpha niet 100% garantie biedt.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ja, ze zijn niet overal even snel. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:15

botoo

💀 too old to die young

shorty151, ik heb zelf de 8045 op een A7V133 geplaatst en als ik de lay-out van de A7V266 bekijk heeft die nog iets meer ruimte dan mijn bord.
Er zijn idd hoekjes uit de 8045 gefreest en bij mij zorgt dat ervoor dat de condensator vrij blijft.
Volgens mij gaat het dus wel lukken, maar ik zou voor de zekerheid aan je leverancier vragen of je 'm terug kan brengen als het onverhoopt toch niet past.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar een klein plaatje van die A7V133 en ik zie daar inderdaad ook een condensator redelijk dichtbij zitten...

Hoe hoog is die condensator op de A7V133? En hoe groot zijn die hoekjes die eruit gefreesd zijn? Ik wil die koeler namelijk ECHT graag hebben!. Al is het alleen al omdat ie met schroeven vast zit.

Verwijderd

Op Saturday 27 October 2001 12:40 schreef stunter het volgende:
Ik was van plan om deze cooler te halen op de hcc voor mijn A7V266.
Nu maar hopen dat de swiftech MC462-A wel past
Ik weet het niet jongens, maar zover ik weet is de 'footprint' van de Swift463 en de Alpha8045 hetzelfde.

Het enige verschil was de oude revisie van de Swift, in de nieuwe revisie zijn exact dezelfde hoekjes uitgefreesd als bij die Alpha. Beide passen op alle AMD mobo's met die 4 gaten rond de Socket......

T'is maar een weet misschien .. ;)

//edit achja alpha 8045 of 8046, what's in a number.. :+

• [NUT]
  • Laatst online: 18-08 15:32

[NUT]

Heppiedepeppie

[beetje off-topic]
pfeew, ben ik even blij dat de Epox van mij die koeler wel kan hebben, ik had 'em besteld en toen bekroop mij het idee dat hij wel eens niet zou passen...

:D *D B-) :* :9~ >:)
[/beetje off-topic]

Zijn we hier nou tweakers/case modders of niet? :P pas je 'em toch aan? gewoon 4 nieuwe gaten boren en 'em er 90° gedraaid op vast zetten 8-)

;( kan niet wachten tot hij binnen is samen met mijn Delta FFB-80HP goed voor 80.16 CFM :9~

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 11:07 schreef nutie het volgende:
*knip*
;( kan niet wachten tot hij binnen is samen met mijn Delta FFB-80HP goed voor 80.16 CFM :9~
Heb je ook al oordopjes besteld ?
Of anders een tekst telefoon, je kunt er de bel nog net onder door horen rinkelen, da's alles....

Verwijderd

54.5dBA maakt die Delta 80HP, ik vraag me af hoe lang de buren het volhouden, voordat ze komen klagen of zelf gaan verhuizen, LOL :P

• [NUT]
  • Laatst online: 18-08 15:32

[NUT]

Heppiedepeppie

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:20 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
54.5dBA maakt die Delta 80HP, ik vraag me af hoe lang de buren het volhouden, voordat ze komen klagen of zelf gaan verhuizen, LOL :P
heh :D en trouwens het is ook mijn bedoeling er een baybus aanvast te knopen *D

Zal nog wel een gaaf gezicht worden met dit lcd'tje besproken in deze thread :D

dus nogsteeds :9~

:P
Pagina: 1