HELP !!> HP 7100i 4x2x24x Buffer Underun <HELP !!!

Pagina: 1
Acties:

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 14:48

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Heb een Hp 7100i burner. Tis niet de nieuwste, maar toch. Een 4x2x24x. Heb hem als volgt aangesloten.

IDE1 Prim Master : HD 8.4 GB 7200RPM Western Dig.
IDE1 Prim Slave : HD 30 GB 7200RPM Maxtor
IDE2 Sec. Master : 40x BCD Cdrom
IDE2 Sec. Slave : HP 7100i
:r

Nu heb ik vroeger Easy CD creator 3.5 gedraaid en dat leverde altijd bij elke burn een Buffer Underun op.
toen heb ik alles eraf gehaald en Easy CD creator 4.0 geinstalleerd, en dat werkte wat beter. Ook nog niet perfect hoor. Tot voorkort. Toen kreeg ik de meldingen weer. Toen heb ik nero 5.0 en Nero 5.5 geprobeerd, maar daar krijg ik ook dezelfde foutmeldingen.

Ik kopieer vanaf cdrom naar brander, maar ook van HD naar brander. Mijn configuratie is een :
PIII 450
320 mb intern SDRAM
8,4 GB 7200 RPM Western Dig
30 GB 7200 RPM Maxtor
Win 98 en nu Win Me, binnenkort Win XP

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Thanx

Mzzl
MartinvdM

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Verwijderd

ik zou zeggen koop een brander met buffer underrun protection voor 300 gulden heb je een 3x zo snelle brander die geen cd-tje meer verpest

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 12:30 schreef marrekau66 het volgende:
ik zou zeggen koop een brander met buffer underrun protection voor 300 gulden heb je een 3x zo snelle brander die geen cd-tje meer verpest
Voor minder zelfs nog: voor 237 piek heb je een 16x10x40 lite-on ;)

maar, daar vroeg de topicstarter niet om... Kijk in elk geval eens of je DMA voor de brander aanstaat. En verder is het ook iets slimmer om je brander als master te zetten op het secundary IDE channel, maar dat zou niet noodzakelijk moeten wezen....