Chaintech 5VGM

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30
Ik heb hier een Chaintech 5VGM met daarop een p166MMX staan. Ik zal de vraag kort en simpel houden: Wat is de snelste processor die hier op kan? Ik dacht zelf iets in de trant van een k6-400. Ik zal effe wat specs geven van het mobo:

Socket 7
Ondersteund Dual Voltage
FSB instelbaar van 50-75.
Multiplier instelbaar van 1,5-3 (maar ik heb begrepen dat de k6, 2 als 6 ziet)
Core Vcc instelbaar op 2,5 2,7 2,8 en 2,9
I/O Vcc instelbaar op 3,3 3,4 3,5

Dat was het. Ik heb al gezocht op het forum maar kon nix vinden en chaintech mailt ook niet terug.
bvd

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Brent
Niemand?

Verwijderd

Ik heb hier een chaintech 5vgm waar vroeger een p166mmx op draaide, nu draait er een AMD K6-2 450mhz op aan 6x75fsb.
Hoger gaat ie niet in fsb en doordat die AMD de multiplier 2x als 6x leest lukt het.
De Vcore moet je op de laagste waarde zetten, ik denk rond 2.5volt ofzo en dat is nog veel voor een K6-2 maar die kan er tegen en wordt alleen redelijk warm, maat draait hier al bijna een jaar stabiel :)

Verwijderd

op de site van chaintech (ff zoeken met google) kun je nog wel specs vinden van hun mamaplankjes in PDF formaat.

6x75 is denk ik wel het maximaal haalbare, jammer dat dat plankje geen 100mhz fsb ondersteunt (mijn 5agmt 2 wel) anders had je naar een k6-550 kunnen gaan.

• Brent
Ok, bedankt allemaal! Het word een K6-2 450!

Bij mij zit er nu ook een p166mmx op :)

idd jammer dat ik geen fsb van 100 in kan stellen... Je kan niet alles hebben *D