Toon posts:

AMD XP 1600+ draait alleen op 1050 MHz...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V266 moederbord met een AMD XP 1600+ processor,deze zou normaal op 1400 MHz en 133 FSB moeten draaien.
Als ik hem op 1400 MHz zet dan crasht windows meteen bij het opstarten, als ik hem wil installeren met 1400 MHz dan crasht de installatie..
Jumpers enzo staan goed op het moederbord, bios update heb ik ook gedaan, de bios zelf is ook goed ingesteld.
Alleen met 1050 MHz en 100 FSB draait alles zonder problemen.
Weet iemand hier meer over ?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Herkent je moederbord de processor wel als een XP?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat doet ie gewoon

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:27
Als je 1400 instelt, doe je dit dan door de bios op 133/133 in te stellen, niet op 100/133 (dat resulteerd in 133/177 :) )

Heb je een goede voeding, een XP 1400mhz lust wel een paar drupjes stroom (70-80 watt ofzo)
Het kan heel goed dat op 1050 hij zuinig genoeg is voor je voeding, maar op 1400 teveel.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Minimaal 300 watt, liever 350 watt zou ik zeggen.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
En anders gewoon naar de winkel terug... ;)

Dat dan weer wel......

• Ronald
Een slechte 300 watt kan problemen geven. een goede 300 watter moet goed gaan, een hele goede kan zelfs 2 MP's aan (volgens Tyan)

Foxfire: zet een paar spaties in je sig, dan schroeft het de layout niet zo :-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Antec/Enermax :+

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
voeding ff nakijken, in de bios hardware monitor of de spanningen wel goed zijn
je kunt dus posten met 1400? dan in bios kijken of de spanningen nog goed zijn, zoniet -> andere voeding, kun je ook eens de temp nakijken, misschien wordt ie gewoon te warm

Verwijderd

Wat voor een mobo heb je? Lijkt me een belangrijkere vraag!

Verwijderd

NoStra ga naar bed, je bent blijkbaar niet echt meer wakker. ;) Zie eerste post van hem :D

Verwijderd

zal idd de geheugen settings wel zijn, mot dus op 133/133

Verwijderd

ow en kijk ff of je geheugen wel op degoede cas latency loopt

Verwijderd

Topicstarter
yep geheugen staat op 133:133 maar dat staat ie al automatisch als je 1400 MHz kiest, ook als je dit handmatig instelt maakt het niet uit.
Ik kom nu windows wel in met 1400 MHz, alleen na 30 seconden ofzo dan krijg ik veel blauwe schermen of de pc start automatisch opnieuw op.
Soms doet ie 4 minuten..
Is het nou de processor of me geheugen ik weet het niet meer..

Verwijderd

Topicstarter
Aan de kast zal het NIET liggen het is een 300 WATT A-open miditower dat lijkt me toch wel kwalitatief genoeg...

• Ronald
wat voor geheugen heb je?

staan de geheugen timings niet strakker dan het spul aan kan?

Hoe warm wordt de cpu in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Apacer geheugen, ik heb ook al Samsung geheugen geprobeerd maar hetzelfde probleem..
Geheugen instellingen staan gewoon op standaard.

Verwijderd

Topicstarter
50 graden wordt ie

Verwijderd

Topicstarter
Met 1050 MHz draait ie prima, daarom vind ik het zo raar dat ie het onder 1400 MHz niet goed doet , hele tijd blauwe schermen enzo..
Wat kan er met de processor aan de hand zijn ?

Verwijderd

proc rot

Verwijderd

moved HA >> PMG

Verwijderd

SAME PROBLEM HERE!!!!!!!!!!!!!! aghhhhhhhh

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Heb je al geprobeerd om het met een lege schijf te doen?

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 19:09

Johnny E

Dôh !!

welke revisie van de A7V133 heb je? De Athlon XP word pas ondersteund vanaf rev 1.5

Specs!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ligt het niet gewoon aan de fan? heb je wel casefans in je kast zitten? anders maakt een peperdure fan weinig uit, als die warmte niet weg kan dan laat windows dat wel merken :)

MechWarrior || Monsters Game

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Op dinsdag 06 november 2001 20:35 schreef Johnny E het volgende:
welke revisie van de A7V133 heb je? De Athlon XP word pas ondersteund vanaf rev 1.5
Hij heeft een A7V266 toch? :?

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Ik word er echt scheitziek van, ik heb hetzelfde probleem, maar zelfs bij 1050 mhz doet die wel es raar (wel veel minder), maar op 1400 kan die nog wel es opstarten maar langer dan een minuut houdt hij het niet vol.
heb trouwens ook een a7v266

waar kan het aan liggen? (heb veel geinformeerd en dit allemaal werd mij aangeraden_

- biosupdate: oude bios herkent mn proc niet (TB1400):?
-jumperfree mode uitzetten en zelf met jumpertjes werken )ga ik ff proberen)

maar ik heb dus gehoord dat meer mensen hiermee problemen hebben (a7v266 + amd (1400))

wie kan me verder helpen

Verwijderd

heb trouwens win2000 op. Installatie daarvan ging ik echt met moeite (en1050mhz).

Verwijderd

Ik zie het al voor me
"AMD neemt XP pro6oren uit de winkel na foute samenwerkingen met mobo chips" >:)

Niet echt lollige voor de mensen die dat hebben :(

maar goed ik hoop dat jullie het problemtje vinden.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Het is me nog steeds niet duidelijk wat voor Bios revision je nu hebt. Hij ziet je XP dus wel als een XP zeg je. Ik zou eens proberen mijn bios te resetten en daarna de nieuwste revision erop te zetten. (ookal had je die al, eventueel)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Heb je je jumpertje wel op automatisch detectie staan (of zoiets). In eerste instantie start-ie dan op op 1050 (voor de veiligheid :?) en kan je hem in de BIOS op 1400 zetten. Vervolgens zou die het moeten doen. Jumpertje natuurlijk op Palomino zetten CPU temp jumpertje op Athlon (niet op Reserved).

Succes

Verwijderd

Ik heb ook A7V266 met AMX XP 1600+. No problemo's. Ik heb overigens BIOS revisie 1002B (standaard).

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 21:26
er zit een asus a7v266 in, alleen is niet duidelijk welke versie. is het de oude a7v266 met KT266 chip of is het de nieuwe a7v266-E met KT266A chipset? deze laatste moet probleemloos werken, maar er zit een jumper op het moederbord waar je palomino en gewone athlon kan instellen. misschien moet je dit verwisselen... bij mij werkt het in ieder geval goed op een a7v266-E moederbord

Verwijderd

ik heb met de ouwe chip. en ik hoef hem niet op de palimino te zetten (ik heb TB 1400). ik weet het echt niet meer

kutcomputer :(

Verwijderd

en nog iets. mn harde schijf led doet het niet (dus verkeerd aangesloten) kan het misschien daaraan liggen?? :?
en waar moet ik dat aansluiten (hoe heet dat)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Zitten jullie koelers er wel goed op jongens?

Als die 50 graden van de originele poster is bij een idle toestand op 1050...dan weet ik wel waarom de 1400 niet haalbaar is!!

Als de koeler er wel goed opzit...is het wel een goede koeler...zit er netjes koelpasta onder of zo een vieze sticker?

50 graden stressed bij een Palomino op 1400 klinkt bij beter dan idle op 1050....just a thought!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 20:35 schreef Johnny E het volgende:
Hij heeft dus een A7V266, stond al in zijn eerste post.
Dus ik neem aan dat hij bios 1002.c heeft of 1003 final beta.

Verwijderd

ik denk dat je geheugen niet goed is!
ik had ook gewoon pc-133 geheugen.
stond zelfs met een klein stickertje op het dimmetje
maar bij een fsb boven de 125 liep hij zelfs in de bios
al vast. Ik heb hem omgewisseld voor een andere
en nu draaid hij super strak!

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 20:39 schreef GambitRS het volgende:
ligt het niet gewoon aan de fan? heb je wel casefans in je kast zitten? anders maakt een peperdure fan weinig uit, als die warmte niet weg kan dan laat windows dat wel merken :)
n00000000bb

• Hammer31
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2023
Koeler verkeerd om. |:(

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

Pagina: 1