[WinXP] SBlive! 4 boxen werken na elke reboot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb de nieuwste winXP SBlive drivers geinstalleerd maar nu moet ik bij elke reboot weer aanzetten dat ik 4 boxen heb. Weet iemand waar ik dat in de registry kan zetten of ergens anders dat het wel blijft?

Tevens mijn pc bij elke koude start hangen bij dat witte balkje in het begin van het booten. Weet iemand wat dat kan zijn? Als ik 1 keer reboot daarna werkt ie gewoon.
iemand een idee :?

ActueleWind

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 15:00
Op zaterdag 27 oktober 2001 09:03 schreef Lurge het volgende:
Ik heb een probleem. Ik heb de nieuwste winXP SBlive drivers geinstalleerd maar nu moet ik bij elke reboot weer aanzetten dat ik 4 boxen heb. Weet iemand waar ik dat in de registry kan zetten of ergens anders dat het wel blijft?

Tevens mijn pc bij elke koude start hangen bij dat witte balkje in het begin van het booten. Weet iemand wat dat kan zijn? Als ik 1 keer reboot daarna werkt ie gewoon.
iemand een idee :?
Dat tweede: toevallig bios 1007 en een A7V moederbord?

Heb ik ook, bij een koude start doet ie er 20 seconden over om mijn HD te vinden |:(

Verwijderd

Op Saturday 27 October 2001 09:03 schreef Lurge het volgende:
Ik heb dus precies hetzelfde, en het is zwaar irritant. Ik dacht dat de drivers wel ok waren na zo'n tijd wachten :'(. Na een reboot werken de rear speakers niet, maar als in AudioHQ of in het config.scherm kijkt staan ze nog wel gewoon goed op 4 speakers ingesteld. Ze springen dan ook ineens aan, wanneer je in XP de speakerinstellingen opent. Zonder dat je een instelling hoeft te veranderen.

Ik ga even kijken welke versie van de Live-chip ik nu heb, misschien heb ik die toelie waar pas eind november een driver voor kwam :(.

[update] Hm, ik heb dus de CT4670 en daarvoor komen pas eind november officile Creative drivers voor uit ;(. Dat zal er wel mee te maken hebben dan...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-08 19:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen heeft er last van jah.... zeeeeeeeer irritant! |:(

Ik werd verwezen hierheen, bij de meuktracker had ik de vraag gesteld.

Hmmz, * Harmen wacht af... :z

Geen flauw idee hoe ik het op kan lossen. |:(

Whatever.

Verwijderd

Ik heb vernomen dat er ook mensen met dit probleem zijn die wel een offcicieel ondersteunde Live-chip hebben (dus een Live! / Value CT483x of CT478x), dus het ligt niet puur aan die versie lijkt me.

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 22:21

XPhreak

Mja......

Ik heb met mijn Live 5.1 kaart en de drivers nergens last van.

BTW ik heb ook wel via Windows Update die nieuwste drivers gehaald, misschien is dat het?

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 13:54 schreef XPhreak het volgende:BTW ik heb ook wel via Windows Update die nieuwste drivers gehaald, misschien is dat het?
Als ik die Windows Update drivers er overheen zet heb ik helemaal geen 4 speakers meer :(. Heb ook al de n na nieuwste WDM drivers gepakt, die fixen het probleem ook niet.

Verwijderd

Ik heb Live! Value en die werkt perfect onder XP met de standaard drivers van Windows XP.

p.s. hebben jullie de 4 speakers wel geactiveerd!

Verwijderd

Ja hoor.
Op Sunday 28 October 2001 11:54 schreef Robin het volgende:
Na een reboot werken de rear speakers niet meer, maar als ik in AudioHQ of in het config.scherm kijk staan ze nog wel gewoon goed op 4 speakers ingesteld. Ze springen dan ook ineens aan, wanneer je in XP de speakerinstellingen opent. Zonder dat je een instelling hoeft te veranderen.

Verwijderd

The same problem over here!!!

Heel vaag allemaal, als ik XP opstart is heb ik geluid uit de voorste 2 speakers + dat het geluid traag en kraakt klinkt in Winamp.
Ga ik naar de speakerinstellingen van XP komt alles weer goed. (alles was al goed ingesteld maar blijkbaar werkt alles weer bij het openen van de speakerconfiguratie).

Wie het weet mag het zeggen.
Yoshibah

Creative 5.1 Live ! + DTT 2200 5.1 speakers

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 14:21
Kijk, dit probleem heb ik dus ook :(

Zowel bij winxp zelf als bij de surround mixer van creative staan m'n speakers op 4 of quidrofonic (ofzo) ingeseld. Maar bij elke reboot komt het geluid alleen uit m'n voorste speakers, terwijl al m'n settings nog steeds op 4 speakers staat |:(.

Hopen dat hier snel een oplossing voor gevonden wordt.
Ik gebruik dus de laatste drivers van creative met alleen de surround mixer, niet audio hq...

Verwijderd

Creative Support doet er ook lekker veel mee :(. Kreeg dit net als antwoord:
Though initial testing indicates that Creative products work well with Microsoft Windows XP, they will not be officially supported until Creative has fully tested them with the shipping version of Microsoft Windows XP.

Creative will soon be releasing updated Microsoft Windows XP-compatible drivers for most our products, however, the drivers are not available yet. When available will be posted on our Website.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:11
Dat probleem HAD ik dus ook, maar na 4e reboot vanaf de install ofzo deed ie t niet meer en hoefde ik niet meer naar t config-scherm om 4 speakers te activeren. 't Gaat nu al 30 boots ofzo goed.Lijkt wel of die iets in de registry goed heeft gezet. Er is dus hoop ;)Maar misschien komt t terug....?Als er nieuwe drivers komen install ik ze gelijk.

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 23:32
oh mooi ben dus niet de enige met dit probleem |:(
Ik vond het ook al zo vaag.
Wachten op de nieuwe drivers dan maar:(

Handtekening

Verwijderd

Probleem heb ik ook, ik gebruik nu Windows Update drivers

Er schijnt nogal een verschil te zitten tussen Windows Update drivers en de XP drivers van de creative support site:

zie deze topic:

[topic=306196/1/25]

Hier worden beide drivers met elkaar vergeleken...

Verwijderd

Ik gebruik de Creative drivers (dus niet van de Windows update site). Bij werkt mijn Soundblaster Live! Platinum 5.1 zonder problemen.

Verwijderd

heb de windows update drivers nu draaien, die doen het goed, ook na boot...
kweenie, maar ik had eerst de SB Live! drivers draaien, maar die waren helemaaaaaaaaaaaaal k*t, vond maar 2 boxen, en geluid kraakte als de ziekte...
misschien komen er binnenkort nieuwe uit? weet iemand misschien wanneer :?

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 14:34
Ik heb dus ook precies hetzelfde probleem
met mijn Sb Live! maar dan onder Win2k...

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-08 15:17

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Dat gekloot had ik dus ook nadat ik de laatste drivers van Soundblaster.com had afgetrokken en geinstalleerd..
Ik heb na veel gekloot de boel opgelost d.m.v. het volgende.

1. heb alles van creative erafgetrapt behalve drivers en audioHQ.
2. Daarna ingesteld op 2 speakers en gereboot.
3. Na de reboot van stap 2 alles ingesteld op 4 speakers en toen weer gereboot.

Sindsdien heb ik geen problemen meer...

* Hans.Solo hoopt dat het voor jullie ook werkt....

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Pagina: 1