[WinXP] Hauppauge XP drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 13:03
Hauppauge heeft nieuwe drivers voor XP/Win2k... zelf pronken ze met:

WinTV works best under Windows XP!

WinTV running under Windows XP has a new feature called "de-interlacer". This feature improves the video quality of TV running on your PC screen. For example, if you've noticed lines in your TV picture when watching a football game, or when watching a news ticker, the WinTV's new de-interlacer will remove the lines.

We zullen zien.. ik ga ze nu ff probere en kijken of dat zo is :)

Hier is de link http://www.hauppauge.com/xp/xpinstall.htm
Bij Punt 1 staan de WDM drivers 3.17 en bij punt 5 de WinTV tool 3.35

edit:

Jawel ze werken toppie... eindelijk weer overlay :)
Dit werkte nooit met Win2k, verder een de-interlace tab erbij... perfect dus.

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Gebruikt alleen wel meer processorkracht.. als ik nu een DivX aan het compressen ben bijvoorbeeld dan gaat het TV beeld heel erg schokkerig.. Dat was met de Win2k drivers wel anders :(

Tevens is een klein beeld niet meer zo mooi en scherp, lijkt wel JPEG compressie ineens. En ik krijg een error melding als ik deinterlace gebruik en sowieso als ik WinTV uberhaupt start (Connecting to Overlay Mixer Input Pin: HR=0x80040207).

Waar ik wel over te spreken ben: kan nu TV full screen bekijken zonder resolution change, kan het scherm zo groot/klein maken als ik wil en er komt geen zwarte rand omheen, kan veel sneller zappen en ik kan een game starten die de resolutie verandert zonder dat WinTV voor een hangup zorgt (als ie ook aanstaat).

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:54

BertV

Handgemaakt

25 % processor usage ipv 1% eerst door de nieuwe deinterlace functie (kan ook uit)...

daar staat tegenover dat het beeld enorm veel beter is.
(bij mij het verschil tussen dag en nacht)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Ik ga het meteen proberen... heb die kaart al maanden op me tafel liggen en doe er geen fuck mee :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Die mixerfout krijg ik ook... in 98SE met WMD drivers. Ik hoor zowie zo geen geluid meer op de WinTV app. Echter radio doet het daar in tegen wel. Verder slaat heel WinTV geen instellingen meer op. Heb toen maar de VFW drivers weer geinstalled.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Change
Ik heb een email naar de support van Hauppauge gestuurd over die errormelding (mijn ervaring leert echter dat ik van hun nooit een reply krijg...). Heb er wel over gedacht om naar oude drivers terug te gaan, maar ik vind het nu wel lekker dat ie snel zapt en dat ik veel makkelijker het beeld kan vergroten/verkleinen zonder dat ie naar een andere resolutie hoeft oid.. :P Moeilijke afweging..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 14:48

gpex

Pex voor intimi

Op maandag 29 oktober 2001 21:44 schreef Change het volgende:
En ik krijg een error melding als ik deinterlace gebruik en sowieso als ik WinTV uberhaupt start (Connecting to Overlay Mixer Input Pin: HR=0x80040207).
Deze melding kreeg ik ook totdat ik opmerkte dat ik nog een andere programma open had staan (een SVCD player) dat ook de overlay van de videokaart gebruikt.

Waarschijnlijk heb je nog een ander programma open staan die ook de overlay van je videokaart gebruikt? :?

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:22
Heeft iemand Virtualdub zo ver gekregen dat hij weer in hoge resoluties (768x568) wil capturen met deze nieuwe driver?

Ik krijg een foutmelding dat het videoformat niet gesupport is, terwijl het bij de oude driver wel ging... Verder is deze driver buiten het capturen zoveel beter... wil eigenlijk niet terug ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hmmm Heerlijk drivertje (en applicatie erbij)... Win-tv start nu binnen een seconde op, dat duurde voorheen wel 5-10 sec. en zappen gaat nu ook zoals het hoort :Y). Dat deinterlace is wel grappig maar het maakt alles wel erg wazig, vooral als je een slecht signaal hebt krijg je een vreemd beeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ehorde/TV.jpg

(Dit is dus een slecht signaal bij mij). 'Normaal' zijn deze witte lijnen gewoon schuin maar dan recht en niet als een zaagtand zoals dat nu is...

Maar een mooie verbetering t.o.v. de 'oude' drivers dus :9

/Update

Najah dat deinterlace werkt helemaal niet zo super.. k had em gewoon op single field staan, en daardoor wordt ie blurry (maar geen strepen). Two Fields is normaal (Scherp maar strepen) en dan kan je deinterlace kiezen, maar dat werkt niet snel genoeg zodat je zwarte stippen en alsnog strepen krijgt te zien :(

System specs

• Change
Waarschijnlijk heb je nog een ander programma open staan die ook de overlay van je videokaart gebruikt?
Nope, helemaal niets. Krijg toch altijd die melding..
Ik krijg een foutmelding dat het videoformat niet gesupport is, terwijl het bij de oude driver wel ging...
Kwam er ook achter toen ik weer wat wilde capturen. Na een lange lijdensweg eindelijk een manier gevonden om de oude drivers weer terug te zetten (reinstall driver - choose). En toen werkte het weer.. dus ik blijf ff bij die ouwe drivers, wil wel kunnen capturen!!
Najah dat deinterlace werkt helemaal niet zo super..
Nee daar ben ik ook achter gekomen :(. Het wordt soms wel erg blurry, zeker rond ondertiteling.. krijg je zo'n JPEG effect, terwijl het gewoon scherp kan. En als je de hele interlace zooi aanzet dan kan je eigenlijk alleen maar TV kijken, want met multitasken hapert je TV constant door het hoge processorgebruik. :(

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 10:21
Connecting to Overlay Mixer Input Pin: HR=0x80040207
Deze error krijg ik ook steeds, ook na een new boot. Lijkt me dus niet dat een andere app. de overlay van mijn videokaart gebruikt.
Iemand al een oplossing gevonden? Heb zelf ook een mail naar Hauppauge gestuurd, maar nog geen antwoord gehad.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 14:48

gpex

Pex voor intimi

Er zijn weer nieuwere drivers beschikbaar voor de Hauppauge WinTV kaarten: http://www.hauppauge.com/xp/xpinstall.htm (WDM 3.24)

Op de site staat dat ze van 5 december zijn maar de link is pas 1 week geleden op de site gezet.

Een eerste test zag er goed uit:

Opnemen in hoogste kwaliteit (uncompressed RGB) met VirtualDub gaf goede resultaten(geen dropped frames).

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• snakeye
  • Laatst online: 13:17
Nou zo super find ik het niet. Ik heb het idee dat mijn kaartje in win98 in primairy mode veel scherper is. Dat deinterlace help ook ook geen fuck (ik krijg juist strepen) :( :(

Primairy mode lijkt helemaal niet te werken want ik kan hem gewoon fullscreen vergroten. Daarnaast zegt ie in de applicatie steeds mono geluid i.p.v stereo. Terwijl het onder win98 allemaal gewoon perfect werkt.. :'(

Hmm ook nog 50 % proccessor belasting op mijn p3-450 :( :(

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Hey, ik heb zo net een Hauppauge model WinTV-Theater aangekocht gehad.
Als ik deze installeer met de drivers en de programma's vanop cd die erbij zat, dan heb ik een probleem met wintv, dat logo verschijnt zo op men scherm en dat blijft gewoon staan en gaat niet verder :s
Nu heb ik alle nieuwe drivers vanop de site gedownload gehad en één vooreen geinstalleerd en verwijderd gehad, maar tijdens het installeren van de video drivers blijft die op het einde hange en hangt mijn muis vast en kan ik niets meer doen dan resetten, crtl+alt+del werkt ook niet (dus pc slaagt vast) :(

Ik weet niet wat ik moet doen of aan wat dit kan liggen :(
pc draaid onder windows XP, systeem info Tbred 2600+ - 512 ddr - hercules 9500 pro voor de rest ni veel info nodig denk ik :) (mobo: asus a7n8x deluxe)

Ik heb dus dringend hulp nodig :)

met dank bij voorbaat,

Jakke

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Beste jakketje, welkom op GoT :)

Het is niet gebruikelijk om zomaar een oud topic nieuw leven in te blazen met een nieuwe vraag. Dat kan nog wel verwarrend werken ;)

Je mag je vraag in een nieuw topic plaatsen, alleen plaats 'm dan in Overige Hardware, omdat hij daar denk het beste past.

Let wel even op de policy van dat subforum die je bovenaan in de topic listing kan vinden in Overige Hardware. Daar staat precies in wat men van je verwacht in een nieuw topic.

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.