Wie heeft verstand van oude Philips speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18395

Topicstarter
Ik heb hier nog een paar oude Phips speakers(3 weg) staan, met de volgende "eigenschappen" :

type: Philips 22RH532/OOZ 50/60 Hz, 150 Watt
met ingebouwd versterker systeem - "motional feedback loudspeaker system" - Output power 60 Watt, continous Sine Wave.

*Ze hebben alletwee een on/off switch, een "mains in" aansluiting (lijkt op een scheerapparaat aansluiting), waar bij staat: Max power consumption 150 Watt.

*Ze hebben een "mains out" aansluiting, waar bij staat max power supply 1 amp.

Verder nog een signal in/out aansluiting en een keuze mogelijkheid voor:
- pre amplifier 1V
- power amplifier 75 V
- power amplifier 19 V
- left/right channel

Nou wilde ik deze eerst uit elkaar slopen en er zelf een filter in zetten om ze vervolgens op m'n hifi set aan te sluiten.

Maar ik vroeg me af of die speakers het waard zijn om alle spullen (aansluitdraden) erbij te gaan zoeken etc. Heeft iemand verstand van dit oud spul ?

Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17
kijk eens op www.audiofriends.nl en op www.hifi.nl

Je speakers zijn geld waard. Gewoon verpatsen en andere terugkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Het heeft geen zin om de versterkers eruit te slopen en ze passief te gebruiken (als ik je geod begrijp). Deze speakers zijn ontworpen om actief aangestuurd EN (indien nodig) gecorrigeerd te worden. Het is echt een supermooi systeem wat ook erg goed klinkt: signaal gaat erin, wordt versterkt, de analoge computer die erin analyseert het uitgangssignaal en berekent wat de conusuitslag zou moeten zijn, signaal gaat naar de speaker, conusuitslag wordt gemeten, vergeleken met de eerdere berekening, en indien nodig, realtime bijgestuurd.

Deze dingen mogen dan inmiddels zo'n 20 jaar oud zijn, maar zelfs op deze leeftijd staat de kwaliteit nog op een hoog plan.

EDIT: Als je ze nog goed zijn en je ze verkoopt, heb ik belangstelling (als we het over een eventuele prijs eens kunnen worden)
/EDIT

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de replies zover :)

Ik weet niet of ze nog werken , want ik heb ze zo gekregen en er nooit meer naar omgekeken. Wel heb ik ze net opengemaakt -(kwestie van twee schroefjes en de "deur" waar de versterker in hangt scharniert open)- om te kijken hoe t eruit zag aan de achterkant. Ik heb wel gezien dat er een paar zekeringen uit hun houders zijn. Ik zou-ondanks de zekeringen- niet weten hoe ik moet checken of ze nog werken ja dan nee...

Over verkopen, ik weet zelf nog niet wat ik ermee kan/wil doen, maar als ik een manier weet om te kijken of ze werken en zo ja, dan denk ik eerst aan jou als ik ze wil verkopen, ok? Over prijzen moeten we t nog helemaal niet hebben, want ik weet bij GoT niet wat ze waard zijn (in werkende staat) :)

edit:
Ze zijn iig niet "as good as new" , want aan de achterkant is t hout van 1 van de kasten een beetje beschadigd....... maar dat doet mij er op dit moment niet toe, ik ben alleen erg benieuwd wat ik er nog mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar kan ik ze dan trouwens op aansluiten :? Want je zegt dus dat aansluiten op een "normale" versterker niks wordt :? . Dat kan dus sowiezo niet? ook niet als ik ze intact laat? Ik heb er echt de ballen verstand van :P

Info needed :P THNX!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

je kunt ze prima aansluiten op je geluidskaart....is een stuk beter dan pc-speakertjes...

zelf heb ik active diamonds(van wharfedale) van 15 jaar oud er aan hangen...best wel leuk.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25624

zoals fat boy al zei je kan ze wel op een versterker pleuren en dan ff een kabeltje van je versterker naar je SB

veeel beter dan pc spiekertjes idd :)

* Anoniem: 25624 heeft 200 watt bose boxen eraanhagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-07 22:56

Jag

Jee, Philips motional feedback, zeker geen slechte dingen ondanks hun leeftijd. Ik zou ze niet verkopen, tenminste, als je ze kan gebruiken that is.
Die verschillende inputs zullen ongetwijfeld voor het volgende zijn:
die preamp 1V volt input is de line level input. De normale manier om ze te gebruiken. In deze speakers zit een power ampflier, en die geef je een line level signaal dat uit een voorversterker komt (preamplifier).
De andere twee aansluitigen zullen speakerlevel aansluitingen zijn. Je kan dus waarschijnlijk de speaker outputs van een versterker op deze speakers aansluiten, op dezelde manier als je een actieve sub op je versterker aan kan sluiten. Je gebruikt dan nog steeds de interne versterker(s?) van die Philips speakers. Dat is om het systeem wat universeler te maken.
Je kan dan ook nog kiezen tussen twee typen versterkers. Eentje die een max spanning levert van 19V en eentje die 75V kan leveren. Ik vind alleen die waarde 75 een beetje erg hoog, beetje raar.
De reden dat je kan kiezen tussen die twee, is dat je de speakers niet te makkelijk te hard zet of dat ze niet hard genoeg kunnen.

Waarschijnlijk hebben die Philips dingen DIN ingangen, van die vijf polige stekkers. Die kan je nog wel kopen, want die worden nog steeds wle gebruikt (voor midi bijvoorbeeld).

Als je een pre out hebt op je versterker (geen tape out!), dan moet je het als volgt doen:
aan de ene kant heb je twee rca pluggen (tulp stekkers), en aan de andere kant heb je een DIN plug. Je moet dan wel weten wat welke pin van de DIN plug moet zijn, anders heb je of geen geluid of uit fase.

Als je geen pre outs hebt, kan je ze op de speaker outputs van je versterker hangen (merkt de versterker niks van). Je moet dan aan speakerkabels (mogen heel dun) een DIN plug solderen.

In beide gevallen heb je een kabel nodig met aan beide kanten een DIN plug, en die gebruik je om de twee speakers met elkaar te verbinden (elke speaker krijgt het signaal voor links en rechts, en met de links/rechts knop selecteer je welk signaal de speaker gebruikt).

Ik hoop dat je er hiermee uitkomt, anders moet je het maar posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Volgens mij hebben (of hadden?) wij nog ergens een Philips versterker liggen die daar speciaal voor bedoeld is, daar kan je dus ook weer geen "gewone" speakers aanhangen omdat dat ding geen eind(?)versterker heeft.
Heeeeeeeel oud ding trouwens.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Ga eens kijken bij de betere audiozaak voor een 2e hands Quad -buizen-voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 27 oktober 2001 04:20 schreef Jag het volgende:
Jee, Philips motional feedback, zeker geen slechte dingen ondanks hun leeftijd. Ik zou ze niet verkopen, tenminste, als je ze kan gebruiken that is.
Die verschillende inputs zullen ongetwijfeld voor het volgende zijn:
die preamp 1V volt input is de line level input. De normale manier om ze te gebruiken. In deze speakers zit een power ampflier, en die geef je een line level signaal dat uit een voorversterker komt (preamplifier).
De andere twee aansluitigen zullen speakerlevel aansluitingen zijn. Je kan dus waarschijnlijk de speaker outputs van een versterker op deze speakers aansluiten, op dezelde manier als je een actieve sub op je versterker aan kan sluiten. Je gebruikt dan nog steeds de interne versterker(s?) van die Philips speakers. Dat is om het systeem wat universeler te maken.
Ok, ik verkoop ze dus nog niet thnx :) Als jij ze al interessant vindt ;)
Mooi!!! dan kan ik ze dus wel op een gewone versterker aansluiten ?
Je kan dan ook nog kiezen tussen twee typen versterkers. Eentje die een max spanning levert van 19V en eentje die 75V kan leveren. Ik vind alleen die waarde 75 een beetje erg hoog, beetje raar.
De reden dat je kan kiezen tussen die twee, is dat je de speakers niet te makkelijk te hard zet of dat ze niet hard genoeg kunnen.
Ik heb een erg simpel versterkertje, de Sony STR-GX311, kan ik met deze versterker dan nog wat? Dus op de (door mij vetgemaakte) manier van jou aansluiten ?
Waarschijnlijk hebben die Philips dingen DIN ingangen, van die vijf polige stekkers. Die kan je nog wel kopen, want die worden nog steeds wle gebruikt (voor midi bijvoorbeeld).
KLOPT! idd :) er zitten twee van die Din uitangen op: in/out :)
Als je een pre out hebt op je versterker (geen tape out!), dan moet je het als volgt doen:
aan de ene kant heb je twee rca pluggen (tulp stekkers), en aan de andere kant heb je een DIN plug. Je moet dan wel weten wat welke pin van de DIN plug moet zijn, anders heb je of geen geluid of uit fase.
Nee :'( ik heb geen pre-out, t is maar een simpel versterkertje met alleen normale speakerconnecties en Phono, CD, tape1/dat, video en tape2 connecties... en een keuze uit a/b speakers
Als je geen pre outs hebt, kan je ze op de speaker outputs van je versterker hangen (merkt de versterker niks van). Je moet dan aan speakerkabels (mogen heel dun) een DIN plug solderen.
Dat zou errug mooi zijn :) . Dat werkt gewoon wel goed dus? in tegenstelling tot wat Afterburn zei, dat ze persé actief moeten worden aangestuurd?
In beide gevallen heb je een kabel nodig met aan beide kanten een DIN plug, en die gebruik je om de twee speakers met elkaar te verbinden (elke speaker krijgt het signaal voor links en rechts, en met de links/rechts knop selecteer je welk signaal de speaker gebruikt).

Ik hoop dat je er hiermee uitkomt, anders moet je het maar posten.
Bedankt voor je reply :) dat brengt me weer een stuuuuk verder :) Ik had na Afterburns reply zoiets van: Nah, ze zien er leuk uit, wegen een halve ton, maar ik kan er niks mee :) Maar ik had dus wel nog een paar vraagjes (ter extra bevestiging van je uitleg) :) :P :'( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

Op zaterdag 27 oktober 2001 03:13 schreef Shred het volgende:
zoals fat boy al zei je kan ze wel op een versterker pleuren en dan ff een kabeltje van je versterker naar je SB

veeel beter dan pc spiekertjes idd :)

* Anoniem: 25624 heeft 200 watt bose boxen eraanhagen :)
juist geen versterker er tussen hangen...die zit er al in!!!.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17
Op Saturday 27 October 2001 04:20 schreef Jag het volgende:
buizenversterkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36884

Volgens mij kan je die speakers op twee manieren op je versterker aansluiten. Op de tape(out) aansluiting met een kabel zoals deze: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202097971004268695&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=2427&TK_PAR[MEDIUM]=89
Door op de info box in die pagina te klikken zien je de aansluitingen.

of op de speaker B-aansluiting. Dan moet je waarschijlijk zelf een kabel in elkaar knutselen. Je kan dan ook je toonregeling blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Je kan ze idd waarschijnlijk op een normale versterker aansluiten. Je zal wel een beetje moeten klooien met kabels solderen.
Maar je kan ze niet op de tape out aansluiten! Daar zit namelijk geen voorversterker tussen, en dan krijgen de eindversterkers in die Philips speakers altijd zo'n 1.5V signaal. Dan staan ze dus altijd maximaal of harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 18:18 schreef Jag het volgende:
Je kan ze idd waarschijnlijk op een normale versterker aansluiten. Je zal wel een beetje moeten klooien met kabels solderen.
Maar je kan ze niet op de tape out aansluiten! Daar zit namelijk geen voorversterker tussen, en dan krijgen de eindversterkers in die Philips speakers altijd zo'n 1.5V signaal. Dan staan ze dus altijd maximaal of harder.
Thnx, ga ik proberen :) Eerst ff nieuwe zekeringen erin kwakken (die ontbraken :+ belooft weinig goeds :) ) , kabeltjes maken en kijken of ik t stof eruit kan blazen :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Ik heb wel schema's van deze MFB speakers thuis liggen.
Sterker nog ik heb zelf zo'n setje staan H32.

Gewoon ff die DIN kabel solderen. (2 maal een L en een R)
Aansluiten op wat je maar wilt.
Pre amp kan
Audio kaart PC kan
Gewone Verster (eindblok) kan.

In het laatste geval de schakelaar vernaderen die in 3 standen kan. Naar 17 of 19 volt naar ik meen.
De verster die erin zit nooit eruit halen.
Deze boxen zijn mooi en goed door het regelcircuit, het MFB principe. Als je het als een gewone box ombouwd, zullen
ze klinken als AudioSonic dingen vrees ik.

Als je echt hulp nodig hebt zeg je het maar. Ik heb schema's en ervaring met deze dingen. Overigens niet voor reparatie, maar als je een scoop hebt ....
Komen we er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 11:31 schreef Klaas_Baas het volgende:
Ik heb wel schema's van deze MFB speakers thuis liggen.
Sterker nog ik heb zelf zo'n setje staan H32.

Gewoon ff die DIN kabel solderen. (2 maal een L en een R)
Aansluiten op wat je maar wilt.
Pre amp kan
Audio kaart PC kan
Gewone Verster (eindblok) kan.

In het laatste geval de schakelaar vernaderen die in 3 standen kan. Naar 17 of 19 volt naar ik meen.
De verster die erin zit nooit eruit halen.
Deze boxen zijn mooi en goed door het regelcircuit, het MFB principe. Als je het als een gewone box ombouwd, zullen
ze klinken als AudioSonic dingen vrees ik.

Als je echt hulp nodig hebt zeg je het maar. Ik heb schema's en ervaring met deze dingen. Overigens niet voor reparatie, maar als je een scoop hebt ....
Komen we er wel uit.
toon volledige bericht
He een mede eigenaar :) Thnx voor de ultieme bevestiging :) Nou weet ik dus 100% zeker dat t op een normale versterker ook kan :) En bedankt voor de aangeboden hulp, als t echt niet lukt maak ik daar graag gebruik van :)
Bij mijne kan ik kiezen uit 1V, 19V of 75V. Dat wordt dus 19V bij mij :)

Oh, nog een vraagje meteen: moet ik, als ik ze op een normale versterker aansluit, ook nog op 220V aansluiten (stopcontact) ?

Thnx :) Ik ga morgen ff alle ontbrekende dingen halen en kijken of t allemaal wil lukken. Zo ja *D /nee :'( , dan laat ik t hier horen :)

Verder natuurlijk allemaal bedankt *D :) . Zonder dit draadje had ik de speakers weer in een hoek gekwakt (euh, ik bedoel op m'n bureaukast gekwakt). Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

tbusquet

©

Op vrijdag 26 oktober 2001 23:57 schreef AirHead het volgende:
Ik heb hier nog een paar oude Phips speakers(3 weg) staan, met de volgende "eigenschappen" :

type: Philips 22RH532/OOZ 50/60 Hz, 150 Watt
met ingebouwd versterker systeem - "motional feedback loudspeaker system" - Output power 60 Watt, continous Sine Wave.

*Ze hebben alletwee een on/off switch, een "mains in" aansluiting (lijkt op een scheerapparaat aansluiting), waar bij staat: Max power consumption 150 Watt.

*Ze hebben een "mains out" aansluiting, waar bij staat max power supply 1 amp.

Verder nog een signal in/out aansluiting en een keuze mogelijkheid voor:
- pre amplifier 1V
- power amplifier 75 V
- power amplifier 19 V
- left/right channel

Nou wilde ik deze eerst uit elkaar slopen en er zelf een filter in zetten om ze vervolgens op m'n hifi set aan te sluiten.

Maar ik vroeg me af of die speakers het waard zijn om alle spullen (aansluitdraden) erbij te gaan zoeken etc. Heeft iemand verstand van dit oud spul ?

Thnx! :)
toon volledige bericht
Als het de speakers zijn die ik denk dat het zijn.. dan zien ze er heel oud en lelijk uit.. maar ik zou ze maar inelkaar laten zitten, want ze zijn nl. erg goed.

En volgensmij kan je ze desnoos voor een aarig bedrag nog wel verpatsen als je ze niet meer gebruikt. Maar ik vind het best goede speakers.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eeeh je moet ALTIJD de 220 Volt aansluiten.
Na 5 minuten schakelt hij zichzelf uit als hij geen input krijgt.

Zet je schakelaar op de middelste als je gaat testen en zet je versterker volume ff erg zacht, en als je wat hoord ga je
de schakelaar omhoog zteen (75V zoal sje zegt, ik dacht eigenlijk 7.5). Anyway zet de schakelaar in de stand waar het geluid het zachtst is. Dit omdat je hem al aan een
versterker hebt hangen, en hij dus niet of nauwlijks van
de interne versterker gebruik hoeft te maken.

De 220 V is nodig voor het MotionalFeedback systeem.
MAW strak gecontroleerde mooi bas.

PS het kabeltje voor je speaker (de DIN plug) is naar mijn idee niet een standaard aansluiting.
MAW als jij wat bij de winkel koopt moet je het vast en zeker omsolderen. Moet ik ook nog wel een gif plaatje van hebben.
Oh en bij en winkel aankomen met de vraag of ze een kabel setje voor de H32 MFB hebben lijkt me niet werekn.
Maar je weet nooit. BTW perfecte speakers voor aan je TV of
maybe een surround setje. Voor het formaat heel mooi geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 13:38 schreef Klaas_Baas het volgende:
Eeeh je moet ALTIJD de 220 Volt aansluiten.
Na 5 minuten schakelt hij zichzelf uit als hij geen input krijgt.

Zet je schakelaar op de middelste als je gaat testen en zet je versterker volume ff erg zacht, en als je wat hoord ga je
de schakelaar omhoog zteen (75V zoal sje zegt, ik dacht eigenlijk 7.5). Anyway zet de schakelaar in de stand waar het geluid het zachtst is. Dit omdat je hem al aan een
versterker hebt hangen, en hij dus niet of nauwlijks van
de interne versterker gebruik hoeft te maken.

De 220 V is nodig voor het MotionalFeedback systeem.
MAW strak gecontroleerde mooi bas.

PS het kabeltje voor je speaker (de DIN plug) is naar mijn idee niet een standaard aansluiting.
MAW als jij wat bij de winkel koopt moet je het vast en zeker omsolderen. Moet ik ook nog wel een gif plaatje van hebben.
Oh en bij en winkel aankomen met de vraag of ze een kabel setje voor de H32 MFB hebben lijkt me niet werekn.
Maar je weet nooit. BTW perfecte speakers voor aan je TV of
maybe een surround setje. Voor het formaat heel mooi geluid.
toon volledige bericht
Nou perfect! Ik moet je toch weer ff bedanken :) Ok, ik ben ben erg blond als t op audio aankomt ;)
Ik neem trouwens gewoon ff één zo'n speaker mee naar een audiozaakje (ik ken wel een goeie) dan kan t helemaal niet meer fout gaan :P . Thnx again :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Uiteraard moet je hem in 230V prikken, hoe wil je anders dat de versterkers die erin zitten het doen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 16:12 schreef Jag het volgende:
Uiteraard moet je hem in 230V prikken, hoe wil je anders dat de versterkers die erin zitten het doen :) ?
LOL, ja zoals ik net zei ik ben errug blond hiermee :D ;) ( alleen hiermee? Ja :( :P :) )

Logisch nadenken is ook moeilijk, toch ????? :? ?? ;)
Edit: ik ga ff rijlessen, tot zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vrees dat er maar weinig audio winkels zijn die je
kunnen vertellen welke pinnen je nodig hebt aan de DIN
plug voor dit kastje, hij is immers allesbehalve
standaard.

Maar mocht je er niet uitkomen dan zoek ik thuis ff naar
dat gif plaatje met de juiste pinnen.
Verder hou rekening met die L/R schakelaar op ieder
box. De orginele kabel had L+R in 1 kabel die naar beide
boxen ging. En dan kon je met de schakelaar bepalen welke
speaker ook daadwerkelijk asl L of R ging werken.

Beetje rare oplossing maar het kan.

Maar plz hou ze heel, en ga ze niet slopen.
Want dan wil ik ze wel overnemen van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op dinsdag 30 oktober 2001 13:40 schreef Klaas_Baas het volgende:
Ik vrees dat er maar weinig audio winkels zijn die je
kunnen vertellen welke pinnen je nodig hebt aan de DIN
plug voor dit kastje, hij is immers allesbehalve
standaard.

Maar mocht je er niet uitkomen dan zoek ik thuis ff naar
dat gif plaatje met de juiste pinnen.
Verder hou rekening met die L/R schakelaar op ieder
box. De orginele kabel had L+R in 1 kabel die naar beide
boxen ging. En dan kon je met de schakelaar bepalen welke
speaker ook daadwerkelijk asl L of R ging werken.

Beetje rare oplossing maar het kan.

Maar plz hou ze heel, en ga ze niet slopen.
Want dan wil ik ze wel overnemen van je.
toon volledige bericht
Volgens mij is dat bij alle MFB's hoor. Anders is het ook niet nuttig om een vijf pins DIN te gaan gebruiken als je maar twee aders zou gebruiken.

En het is idd een belangrijk detail wat welke pin doet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze doen t iig :D , want ik heb er nu zekeringen ingekwakt en als ik ze op 220 gooi, hoor ik "bomp" en gaat er een lampje branden :)

Maar als ik eerlijk ben heb ik idd graag dat gif plaatje van je Klaas_Baas, want ik weet eigenlijk nog niet hoe dat snoer eruit moet komen te zien. Ik moet ze toch ook met elkaar verbinden of niet? (zucht, ik voel me dom) Thnx alvast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op dinsdag 30 oktober 2001 16:46 schreef AirHead het volgende:
Ze doen t iig :D , want ik heb er nu zekeringen ingekwakt en als ik ze op 220 gooi, hoor ik "bomp" en gaat er een lampje branden :)

Maar als ik eerlijk ben heb ik idd graag dat gif plaatje van je Klaas_Baas, want ik weet eigenlijk nog niet hoe dat snoer eruit moet komen te zien. Ik moet ze toch ook met elkaar verbinden of niet? (zucht, ik voel me dom) Thnx alvast :P
Eén snoer is heel makkelijk, dat is gewoon DIN -> DIN. Maar de andere is tricky, daar moet je idd bij opletten dat je de juiste pinnetjes gebruikt. Niet dat het anders kapot gaat, maar dan heb je of geen geluid of uit fase (of links en rechts verwisseld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:49 schreef Jag het volgende:

[..]

Eén snoer is heel makkelijk, dat is gewoon DIN -> DIN. Maar de andere is tricky, daar moet je idd bij opletten dat je de juiste pinnetjes gebruikt. Niet dat het anders kapot gaat, maar dan heb je of geen geluid of uit fase (of links en rechts verwisseld).
Op de speakers zitten op allebei een DIN in en out, moet ik dan de speakers aan elkaar verbinden op de DIN out, met de DIN/DIN kabel? nee, dus denk ik. Want ik heb dus geen DIN in/out op de versterker......
En dan de speaker-out van de versterker op de beide DIN ins? EN dan nog op 220V allebei. Zoiets? Ik wordt irritant zolangzamerhand he ? Sorry hoor :'( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Je kan beide speakers met elkaar verbinden (DIN out met DIN in). Door die kabel loopt namelijk het signaal voor zowel links als rechts.
En je moet van je speaker outputs naar de DIN input op een speaker. En je moet dan een vieraderige kabel gebruiken en daar een DIN plug aan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:59 schreef Jag het volgende:
Je kan beide speakers met elkaar verbinden (DIN out met DIN in). Door die kabel loopt namelijk het signaal voor zowel links als rechts.
En je moet van je speaker outputs naar de DIN input op een speaker. En je moet dan een vieraderige kabel gebruiken en daar een DIN plug aan solderen.
OK, dat snap ik nu eindelijk, hoera :D

Maar hoe sluit ik em dan op de versterker aan :? :? , want ik heb dan geen aansluiting meer daarvoor op de speaker :? . Ik heb namelijk alleen een DIN in/out op de speakers en een aansluiting voor de stroomvoorziening......En als ik dan alle DIN in/outs gebruik om de speakers aan elkaar aan te sluiten is er dus geen aansluiting meer over...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh ik denk dat ik t snap:

Van die 4 aderige kabel van jou, gaan er 2 naar de versterker en 2 naar de speaker ????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:06 schreef AirHead het volgende:

[..]

OK, dat snap ik nu eindelijk, hoera :D

Maar hoe sluit ik em dan op de versterker aan :? :? , want ik heb dan geen aansluiting meer daarvoor op de speaker :? . Ik heb namelijk alleen een DIN in/out op de speakers en een aansluiting voor de stroomvoorziening......En als ik dan alle DIN in/outs gebruik om de speakers aan elkaar aan te sluiten is er dus geen aansluiting meer over...........
Huh, zit er maar één DIN aansluiting op die dingen? Vaag, dan zie ik niet wat het nut ervan is, maar goed.
Wat je dan doet is een kabel van de versterker naar beide speakers. Dan gebruik je gewoon een dunne twee aderige kabel en daar soldeer je de DIN plug aan.
En de ene speaker sluit je dan aan op de output voor je linker speaker enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:10 schreef Jag het volgende:

[..]

Huh, zit er maar één DIN aansluiting op die dingen? Vaag, dan zie ik niet wat het nut ervan is, maar goed.
Wat je dan doet is een kabel van de versterker naar beide speakers. Dan gebruik je gewoon een dunne twee aderige kabel en daar soldeer je de DIN plug aan.
En de ene speaker sluit je dan aan op de output voor je linker speaker enz.
Voordat er een "failure to communicate" onstaat :P :

2 speakers hebben beide --> één DIN in en één DIN out.

Dus totaal zijn er 2 DIN ins en 2 DIN outs.
En 2x 220V aansluitingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 09:55

mymind*

A Beautiful Mind

Hee, da's leuk om te zien, ik heb namelijk ook een setje motional feedbacks staan van philips. Ik heb de 22RH544.
Ze hebben dezelfde specs, alleen de aansluitingen zijn een beetje anders volgens mij (ik heb b.v. vaste powercords)
Hang bij jouw de tweeter ook onderin boven de woofer?? (met een frame erboven gemonteerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:21 schreef mymind het volgende:
Hee, da's leuk om te zien, ik heb namelijk ook een setje motional feedbacks staan van philips. Ook 150 watt (max consumption) Ik heb de 544. ik ben benieuwd of het dezelfde zijn.
Hang bij jouw de tweeter ook onderin boven de woofer?? (met een frame erboven gemonteerd?)
Nee, ik heb een ouder type: de RH 532. En wat betreft t uiterlijk: klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eeeh de ene speaker gaat de din plug in de OUT waarbij hij
bij de andere in de IN gaat.

Dan heb je bij de eerst speaker een IN vrij, en die gaat naar je versterker/audiocard/preamp of whatever.

Ik zelf had 2 kabeltjes gemaakt die allebei op de
DIN IN gingen van beide speakers, en separaat weer
naar me versterker(speakers out)/audiocard (line out) of whatever.

Nuttig;
http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/speciaal/
Dit is een nieuwe model dan wij hebben, en iets minder
mooi heb ik begrepen.

http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/speciaal/page2.html
Deze lijkt al meer op de onze.
En is de opvolger van de 532, en is wat scheller in het hoog.

http://whaan.homestead.com/files/
Ook leerzaam, ff zoeken naar MFB, helaas geen pin config.

En kijk dit vond ik op dejanews naar wat zoek werk.
Nu moet je eruit komen !!

<start copy pasta>
Hoeveel pinnen heeft jouw DIN plug?
Bij de pinnen is de volgorde op de pinnen gezien (MALE), linksom tellend
1,2,3,4,5
bij de drie poligen heb je dus alleen pinnen 1,3 en 5.
1,2 zijn ingang (L en R)
3 massa
4,5 uitgang (L enR)
Jouw MFB-box zou dus tussen de 1 en 3 (of tussen de 2 en 3 moeten aansluiten
bij 5 polig voor andere kanaal.)
Succes CPK.

<end copy pasta>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:27 schreef Klaas_Baas het volgende:
Eeeh de ene speaker gaat de din plug in de OUT waarbij hij
bij de andere in de IN gaat.

Dan heb je bij de eerst speaker een IN vrij, en die gaat naar je versterker/audiocard/preamp of whatever.

Ik zelf had 2 kabeltjes gemaakt die allebei op de
DIN IN gingen van beide speakers, en separaat weer
naar me versterker(speakers out)/audiocard (line out) of whatever.

Nuttig;
http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/speciaal/
Dit is een nieuwe model dan wij hebben, en iets minder
mooi heb ik begrepen.

http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/speciaal/page2.html
Deze lijkt al meer op de onze.
En is de opvolger van de 532, en is wat scheller in het hoog.

http://whaan.homestead.com/files/
Ook leerzaam, ff zoeken naar MFB, helaas geen pin config.

En kijk dit vond ik op dejanews naar wat zoek werk.
Nu moet je eruit komen !!

<start copy pasta>
Hoeveel pinnen heeft jouw DIN plug?
Bij de pinnen is de volgorde op de pinnen gezien (MALE), linksom tellend
1,2,3,4,5
bij de drie poligen heb je dus alleen pinnen 1,3 en 5.
1,2 zijn ingang (L en R)
3 massa
4,5 uitgang (L enR)
Jouw MFB-box zou dus tussen de 1 en 3 (of tussen de 2 en 3 moeten aansluiten
bij 5 polig voor andere kanaal.)
Succes CPK.

<end copy pasta>
toon volledige bericht
Bedankt :)
Mijn DINs hebben 5 pinnen :)
Ik ben al eerder bij de websites langsgeweest, iig bedankt voor de links :)
Dat aansluitschema (copy/paste) van je is idd erg handig :)

Ik snap alleen echt de bekabeling zelf niet, Ik ben gewoon |:( |:( dom . AArgh, dit is echt frustrerend. Ik draai m'n hand niet om voor een pc in mekaar zetten, maar dit zie ik gewoon niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk, na 10 keer deze topic doorgelezen te hebben ;) , dat t zo moet :P :

"schematisch"

-Uit de Sony versterker (speaker-out) laat ik 4 draden lopen, (2 voor linker signaal, 2 voor rechter signaal, duh ;) ).
-Die 4 draden komen samen in een DIN aansluiting.
-Die DIN aansluiting gaat op de DIN-in van 1 (eerste)speaker.
-De DIN-out van diezelfde speaker sluit je dan weer aan op de DIN-in van de volgende(tweede) speaker.
-De DIN-out van die (tweede)speaker blijft leeg.
- Vervolgens kies je met de L/R schakelaars op de speakers welke links en rechts moeten weergeven.
-Aansluiten op 220V , instellen op "7,5V power amplifier" en klaar.
:)
Suggesties? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik ben trots op je.....hihih helemaal goed.
Een dikke pluim voor de jongens die het hebben uitgelegd.
Kan me voorstellen dat het heel lastig kan wezen om het uit te leggen..

RedVox

p.s. wees zuinig op die MFB Speakers....zijn veel liefhebbers voor........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 22:07 schreef RedVox het volgende:
Ik ben trots op je.....hihih helemaal goed.
Een dikke pluim voor de jongens die het hebben uitgelegd.
Kan me voorstellen dat het heel lastig kan wezen om het uit te leggen..

RedVox

p.s. wees zuinig op die MFB Speakers....zijn veel liefhebbers voor........
Bedankt ;) En ze verdienen idd een dikke pluim :D Jag en Klaas_Baas zijn me zat zolangzamerhand denk ik. Terecht :+ , Bedankt he jullie :)

En ik zal er zuinig op zijn, mits ze goed klinken, als ik ze morgen ga testen (kan nou niet meer, beetje laat, buren enzo, je kent t wel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou luchthoofd, ik hoop dat het je lukt.

Ik heb inmiddels het gif plaatje gevonden op een
CD van me.

Maar ik ben weer te dom om te weten hoe je dat
copy paste in een reply hier.

Ik hou er ook eigenlijk niet echt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op woensdag 31 oktober 2001 11:30 schreef Klaas_Baas het volgende:
Nou luchthoofd, ik hoop dat het je lukt.

Ik heb inmiddels het gif plaatje gevonden op een
CD van me.

Maar ik ben weer te dom om te weten hoe je dat
copy paste in een reply hier.

Ik hou er ook eigenlijk niet echt van.
Je moet dat plaatje eerst op je webspace ergens zetten. Als je geen webspace hebt, mail dat plaatje dan maar naar mij toe, zet ik hem wel op Aphrodite.
En dan pak je de url van dat plaatje en daar doe je image tags omheen, dus zo: [img]url plaatje[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Ow en als je denk dat links en rechts gewisseld is op de speaker hoort er nog een knop op te zitten waarmee je kan kiezen of de speaker links of rechts is.(weet niet of elk type dat heeft/had) Verder als ze het doen _nooiT verkopen en als je ze dan wel wilt verkopen alleen maar aan mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk toch dat ze stuk zijn :'( (of iig één)

Ik heb dus de kabeltjes gesoldeerd.
Wat ik nu pas merk(in de binnenkant kijkend):

Elke keer als ik em alleen al op 220V aansluit(die kabel is iig goed), springt na verloop van tijd (10 seconden ofzo) de 1,6A zekering die erin zit. ( Ik heb dan dus nog niet de audiokabel aangesloten).
Er zitten drie zekeringen in: 3,15 1,6 en 6,3A(geloof Ik).

Hij blijft daarna wel gewoon reageren als ik em van 220V afhaal en weer erop zet( t "bomp" geluid, waarbij de cone van de speaker beweegt)....

Als ik daarna eigenwijs doorga, springt m'n Sony-versterker op "Protect" (ja ja, ik wist dat ie die had) als ik er een nieuwe zekering heb ingedaan en t opnieuw probeer, maar dan MET de audio kabel .
Hij sluit dus volgens mij ergens kort :'(

Misschien dat ik ze laat nakijken, als jullie zeggen: ja, voor t geluid dat ze geven, zijn ze dat waard (?) .

Er zit by the way ook nog een Voltage keuze op, ik kan ipv 220V ook 240V kiezen. Niet doen maar he? :P

Verdrietige groetjes en bedankjes van een zielige "tweaker" :'( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

volgen mij zie ik hier links een bijbehorende philips versterker :) (lelijk :D)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thielen/GoT/Bureau/sc2.jpg

plaatje komt uit een of ander HK topic

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee je had speciale MFB versterkers, een HighEnd versie, en een budget versie.

Hihihi leuk he High End en Philips.
Ha, ha, nou ze kunnen het wel hoor.
Maar bijna geen enkle HiEnd nerd durft zo'n
machine aan te schaffen.

Nee nee ik heb ook Hi End thuis !!
Oh ja joh. Wat dan ?? McinTosh, Acupase, Rotel ?? Quad ?

Eeh nee Philips !!

Oh eeh, biertje !??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja eeh AirHead.
Ik heb schema's thuis liggen van deze MFB's
En ik kan solderen :-)

Maar ik heb geen scope, maar met wat mazzel hoef je voor
dit defect geen scope te gebruiken.

En laten repareren kan ja. Heb geen idee wat het kost.
Een nieuwe set boxen van deze kwaliteit kan je maar
zoo eeeh nou 1000 tot 1200 gld. kosten ofzo.

2e hands doen deze MFB's als ze werken (kut opmerking)
eeeh nou 200 tot 500 piek ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 10:55

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik weet welke speaker je bedoelt die zijn best leuk, maar hoe heet dat systeem ookalweer , philips heeft het een naam gegeven

mfb? edit: hehe had niet goed gelezen MFB is het dus

ik weet wel uit ervaring dat ze niet zo hard gaan, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 12:49 schreef Klaas_Baas het volgende:
Oh ja eeh AirHead.
Ik heb schema's thuis liggen van deze MFB's
En ik kan solderen :-)

Maar ik heb geen scope, maar met wat mazzel hoef je voor
dit defect geen scope te gebruiken.

2e hands doen deze MFB's als ze werken (kut opmerking)
eeeh nou 200 tot 500 piek ofzo.
Ik kan ook solderen :( ;) En t ging al fout voordat ik een gesoldeerde kabel aansloot..... (voel ik me aangesproken? Nee hoor ;) )

Heb je heel misschien geen zip/rar/ace-bestandje voor me van die schema's? :P Ik ga ze gewoon een keer helemaal uit elkaar halen en kijken waar de fout zit.

En ik zal ze een keer werkend krijgen :( Een tweaker (nep of niet nep ;) ) geeft niet op :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 13:18 schreef AtomicShockwave het volgende:
ik weet welke speaker je bedoelt die zijn best leuk, maar hoe heet dat systeem ookalweer , philips heeft het een naam gegeven

mfb? edit: hehe had niet goed gelezen MFB is het dus

ik weet wel uit ervaring dat ze niet zo hard gaan, hoe kan dat?
Dan moet je t volume wat opschroeven ;)

Nee, ik zou niet weten of ze niet zo hard kunnen, want ze werken bij mij nog niet :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou nou
Airhead het had je nu toch wel gelukt moetne zijn.

Mijne was ook defect, maar het was de speaker zelf die
defect was. De magneet had het frame los gelaten (ouwe lijm).
En dat moet dus weer gecentreerd worden zonder de spreekspoel te slopen. Nou da's k^t werk hoor.
Maar na 30 minuten werkte die.
Moest toen wel een dag wachten om de lijm te laten uitharden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh of ze hard gaan.

Nou reken maar van Yes.

En vrijwel zonder vervorming, omdat ze MFB hebben
MAW ze kunnen echt vreselijk hard juist.
Een regelcircuit dat er voor zorgt dat ze nietgaan
klapperen. En anders zit er nog een beveiliging in.

Maar je moet het nooit zo hard zetten.
Er zit immers geen beveiliging in je oren, en het klinkt
niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 15:34 schreef Klaas_Baas het volgende:
Nou nou
Airhead het had je nu toch wel gelukt moetne zijn.

Mijne was ook defect, maar het was de speaker zelf die
defect was. De magneet had het frame los gelaten (ouwe lijm).
En dat moet dus weer gecentreerd worden zonder de spreekspoel te slopen. Nou da's k^t werk hoor.
Maar na 30 minuten werkte die.
Moest toen wel een dag wachten om de lijm te laten uitharden.
:'(

Is niet zo makkelijk hoor, één, twee drie vinden waar hij kortsluiting maakt :'( . Maar t gaat me wel lukken hoor :) alleen dat schema van je in zip formaat zou wel handig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou kom maar op met je mail adres Airhead.

Anders kan ik het niet mailen !

Hmm het is wel 5.7 Meg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 10:23 schreef Klaas_Baas het volgende:
Nou kom maar op met je mail adres Airhead.

Anders kan ik het niet mailen !

Hmm het is wel 5.7 Meg !
[slijmmodus on]
:'( , maar je bent al zo aardig geweest en ik kan t zo goed gebruiken en slijm slijm :) >:) >:) :)
[/slijmmodus off]

Yess, thnx!!!!!! Kan ik mooi verder :P , kan ik echt goed gebruiken. Echt tof als je die zou willen mailen :9~

edit
Thnx *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Op donderdag 01 november 2001 12:49 schreef Klaas_Baas het volgende:
...

Deze dingen kosten destijds toen ze uitkwamen ongeveer 1500,- per stuk voor de kleine cq lichte versie. De zwaardere versie die jullie hebben was nog een stukkie duurder.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup Yup I know.

Nou wij hebben volgens mij de kleinere (532)
Maar de grotere waren niet altijd beter.
De 544 (opvolger van 532) was iets minder mooi omdat
hij een ander type tweeter gebruikte. En daardoor
wat onnatuurlijk scheller klonk.

Airhead, de zip komt er aan.
Maar plz zorg dat je account die 5.7 mag
kan accepteren.

MAW maak je mail box een beetje schoon.
Maar over een paar minuten heb je het in je Box,
of ik krijg het natuurlijk terug gebounced !!

KOMT IE !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 11:24 schreef Klaas_Baas het volgende:
Yup Yup I know.

Nou wij hebben volgens mij de kleinere (532)
Maar de grotere waren niet altijd beter.
De 544 (opvolger van 532) was iets minder mooi omdat
hij een ander type tweeter gebruikte. En daardoor
wat onnatuurlijk scheller klonk.

Airhead, de zip komt er aan.
Maar plz zorg dat je account die 5.7 mag
kan accepteren.

MAW maak je mail box een beetje schoon.
Maar over een paar minuten heb je het in je Box,
of ik krijg het natuurlijk terug gebounced !!

KOMT IE !
toon volledige bericht
M'n hotmail is helemaal leeg :) Ik hoop toch wel dat hotmail 6 mb accepteert :? . Zal toch wel ?
Ik lees net van niet geloof ik :( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het past niet.

Damn

Nou zoek ff uit wat max is bij hotmail.

Vervolgens moet je weer ff slijmen en dan
verpak ik het in multiple rar's ter grootte
van max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 11:43 schreef Klaas_Baas het volgende:
Het past niet.

Damn

Nou zoek ff uit wat max is bij hotmail.

Vervolgens moet je weer ff slijmen en dan
verpak ik het in multiple rar's ter grootte
van max.
Thnx :* Ik dacht: nou is ie boos, maar dat valt gelukkig mee :D

Ik las dus nèt na jou reply dit:
Notes

All files are scanned for viruses before they are attached to a message. If a file contains a virus that cannot be cleared by the virus-scanning software, you will be unable to attach it to the message.
You can attach more than one file, but the total size of your message including attachments can't be larger than 1 megabyte (MB), and no one attached file can be larger than 500 kilobytes (KB).
Dus ik lees dat de attachements niet groter kunnen zijn dan 500 KB :'( Is dat te doen voor je? Anders "moet" jij even een of ander vaag emailadres geven, dan geef ik jou een "echt" emailadres waar t in één keer op past :? Ik wil namelijk liever niet m'n echte emailadres hier neerzetten, ik hoop dat je dat begrijpt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KlaasBaas2002@yahoo.nl

Blijft leuk die gratis mail adressen !

Ik word niet zo snel boos hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 12:03 schreef Klaas_Baas het volgende:
KlaasBaas2002@yahoo.nl

Blijft leuk die gratis mail adressen !

Ik word niet zo snel boos hoor.
OK :D Gelukkig maar :P

Ik mail je nu meteen ff, wacht ff........ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg dit terug, als ik naar dat email adres iets verstuur:
This is a collection of reports about email delivery
process concerning a message you originated:

<smtp yahoo.nl KlaasBaas2002@yahoo.nl 60001>: ...\
<<- RCPT To:<KlaasBaas2002@yahoo.nl> ORCPT=rfc822;KlaasBaas2002@yahoo.nl
->> 550 5.1.2 <KlaasBaas2002@yahoo.nl>... Unsupported mail destination

Following is a copy of MESSAGE/DELIVERY-STATUS format section below.
It is copied here in case your email client is unable to show it to you.
The information here below is in Internet Standard format designed to
assist automatic, and accurate presentation and usage of said information.
In case you need human assistance from the Postmaster(s) of the system which
sent you this report, please include this information in your question!

Virtually Yours,
Automatic Email delivery Software

Reporting-MTA: dns; ***.***.***.nl
Arrival-Date: Fri, 2 Nov 2001 12:06:28 +0100

Original-Recipient: rfc822;KlaasBaas2002@yahoo.nl
Final-Recipient: RFC822;KlaasBaas2002@yahoo.nl
Action: failed
Status: 5.1.2
Diagnostic-Code: smtp; 550 (<KlaasBaas2002@yahoo.nl>... Unsupported mail destination)
Remote-MTA: dns; nomail.yahoo.com (***.***.**.**|25|***.***.**.**|21017)
Last-Attempt-Date: Fri, 2 Nov 2001 12:07:04 +0100
toon volledige bericht
Heb je nog wat anders ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah fuck it !!

Altijd hetzelfde met die gratis accounts.

Sorry het is KlaasBaas2002@yahoo.com

COM ipv NL

Zaad !!

Try again Mister Airhead, we komen er wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 12:19 schreef Klaas_Baas het volgende:
Ah fuck it !!

Altijd hetzelfde met die gratis accounts.

Sorry het is KlaasBaas2002@yahoo.com

COM ipv NL

Zaad !!

Try again Mister Airhead, we komen er wel !
OK wacht ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
edit: t is al gelukt geloof ik?

Ik wacht met smart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je een mailtje gekregen, Klaas_Baas of is er iets fout gegaan ? Als t goed is heb je er twee gekregen, (2, omdat ik bij de 1e een foutmelding kreeg, maar waarna hij wel in m'n verzonden items stond) ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja sorry er ging iets mis, ik zit op mer werk :-)
En ik moest lunsjen !

Maar ik doe me best, w8 ff 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 13:08 schreef Klaas_Baas het volgende:
Ja sorry er ging iets mis, ik zit op mer werk :-)
En ik moest lunsjen !

Maar ik doe me best, w8 ff 5 min.
Ok, no problem, ik hoop dat t smaakte iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu is t dan toch gelukt :7

Hartstikke bedankt voor t rar bestand!!!. Ik heb winrar natuurlijk al :)

Ik ga t es ff bekijken allemaal. Hé, bedankt voor je moeite hè ? Much appreciated :)
Ik zie dat je m'n sig ook toepasselijk vindt :D ;)

very simple ;)

He thnx !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Suc6
Hou me op de hoogte als het lukt of niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 13:48 schreef Klaas_Baas het volgende:
Suc6
Hou me op de hoogte als het lukt of niet lukt.
Oops, nou heb ik je net een mailtje gestuurd om je ff te bedanken :P Ik zal je zeker via deze draad en mail op de hoogte houden!

:) Ik neem er alleen nu iets meer de tijd voor, want ik wil ze niet helemaal verkl*ten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn ouders hebben hier twee van (niet in gebruik) http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/speciaal/page2.html, met bijbehorende tuner/preamp. Ik dacht altijd dat het oude troep was, blijkt wel mee te vallen dus :).

Als ik die tuner een beetje oplap en het hele setje dan verkoop is niet niet raar als ik daar 500 piek voor kan vangen dus? (als m'n ouders ze kwijt willen natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 10-07 23:29
Eh.. <komt voorzichtig om het hoekje kijken...>

Ik heb wel interesse in die MFB's mail me eens. Lijken op de philipsjes die ik thuis heb staan (niet mfb, wel zelfde tweeter)

Zijn er trouwens meer fabrikanten die MFB toepsten? of zijner zelfbouwschema's

Die digitale(aansluiting) speakers van Philips die ze 5 jr. geleden maakten(900 series) lijkt dat hierop of hebben die geen MFB???

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik meen dat inifinity ook ooit eens MFB maakte.
Die noemde het anders, weet de naam ff niet meer.

Ik geloof dat er ook subwoofers werken met deze grap.
Alleen Krel ofzo (glad ijs voor mij)

De 900 serie van philips is iets heel anders naar ik me
herinner. Maar ook erg mooi.
Dat is die hele digitale lijn van ze.
Er leuk, dan loopt er dacht ik ethernet naar je speakers,
waar de DA converter in zit, en de amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 13:50
ik heb hier ook een setje philips 541 MFB staan, die ik aan mn sony STR DB840 wil hangen, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe die DIN aansluiting in elkaar zit, en in welke stand de pre amplifier moet staan, ik wilde geen gebruik maken van de out DIN aansluiting, omdat ik dan een DIN kabel zou moeten hebben van een dikke 6 meter lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou Brinkman, als je me een mailadres geeft kan ik wel wat mailen.

Maar je moet toch die din aansluiting gebruiken.
Dat is de enige input die die kastjes hebben.

Ja je moet solderen, en je moet het ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
Je kunt me mailen op ebongers@zonnet.nl, in ieder geval bedankt, het solderen zal geen probleem worden, dat heb ik wel vaker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel meg mag je hebben op zonnet ?!?

Wat ik je kan mailen is 5.7 meg.
Maar dan heb je de layout van de DIN plug
De service manual, en de schema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
je kan het ook naar mn @home account sturen: ebongers@home.nl, daar is de limiet 5 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm het is 5.7.

Ik stuur wel ff wat naar @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
In Ieder geval hardstikke bedankt, nu nog ff een paar DIN aansluitingen zien te regelen, en dan ka nik ze testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElcoB,

Ik heb een rar file gemaakt van 3.8 meg
En @home vindt het nog te groot.

Ik stuur enkel wel ff de pinout van de din plug.
Kan je tenminste iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Ik heb hier ook 4 x oude Philips staan met 8hoekige subs erin. (Oud Monacor mengpaneel + Monacor eindtrap)

Ik had eerst de single uitvoering en later op de markt in Rdam 2 bijgekocht met dubbele subs... Geeft gewoon een veel warmer geluid en meer power als die shit van tegenwoordig.. Het bereik is wel iets minder maar ik zou het handeltje niet weg willen doen <1000... Dit zijn tenminste nog eens speakers. Oude KEFs klinken vaak ook bijzonder goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat benne hele andere speakers denk ik, aangezien je er een eindtrap van Monacor bij hebt.

Is dat niet zo'n Tandy merk??
Radio Shack achtig.

Anyway wij hebben het hier over actieve motional feedback speakers. Dus iets heel anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Is iets heel anders klopt... Toch vind het wel een vermelding binnen deze "oude Philips" topic waard gezien de asociaal harde sound die uit mijn opstelling komt..

Monacor "Tandy" ??? kom je boxen er maar aan hangen, dan weet ik zeker dat het schuimrubber en conussen regent hieroo...

Ik heb van crown ook nog een voor en eindtrap. Op die voortrap kunnen direct 6 eindtrappen aangesloten worden..
-Wil ik allleen mijn oude philipsjes niet aan doen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
In iedder geval bedankt voor de aansluitingen, nu kan ik in ieder geval eens de boel gaan aansluiten.
Waarschijnlijk zal de rar file met alle extra data en dergelijke boven de 5 Mb uitkomen, Als het dan toch verzonden zou moeten worden, dan moet het in kleinere stukjes, bv in drie delen.
Pagina: 1