Toon posts:

Mac geheugen vraag (Mac leek !!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer is in het bezit van een IMac 400 Mhz D.V. (OS X) Hij gebruikt SDram PC 100 DIMM. Nu wil ik voor zijn verjaardag geheugen modules kopen. Nu is mijn vraag, kan ik gewoon de geheugen modules die ik in mijn Window's pc-tje heb voor hem aanschaffen? En zou het een probleem voor hem zijn als het 133 Mhz modules zijn?

Bedankt

By the way... we gaan zwemmen en pannekoeken eten en je wordt thuis gebracht als het feestje is afgelopen.

Verwijderd

als je apple belt (020-3469104) van 8 tot 8 dan vertellen zij je precies welk geheugen er in welke mac moet, ik neem aan dat t hier om een Summer 2000 series gaat ??

Verwijderd

Topicstarter
al sla je me dood, ik zou het niet weten. Dit is het enige wat ik van zijn comp afweet. Maar in ieder geval bedankt voor je moeite. Ik ben wel bang, dat als ik hun bel, zij alleen maar spul van hun adviseren.....(eigen belang).

Grt

Verwijderd

nee hoor... (Ik daar gewerkt :Y)) waarscheinlijk zullen ze je naar de APplestore doorverwijzen, maar als je vraagt om wat voorn geheugen daarin gaat, zouden ze je t wel moeten zeggen. t is echter zow, koop je t niet bij Apple->geen hulp bij installatie. opzich logisch

wat je ook kunt doen, is een AASP bellen, maybe wel beter ook, Bijvoorbeeld Card Services, is een van de betere, ff nrs zoeken. 038-4233536 is die uit zwolle, zijn r 4 van in nederland, zij installen zelfs t geheugen voor je daar.

Verwijderd

daar gaat pc 100 geheugen in volgens mij tot een maximum van 512 meg dat is per slot maximaal 256.

Verwijderd

Bij de primafoon verkopen ze PC100 geheugen tegen afbraakprijzen, want NIEMAND koopt het daar, en de prijzen worden zelden aangepast. (ik geloof dat ze de laaste 6 prijsverhogingen gemist hebben, ghehehe)

Je krijgt voor dat bedrag zelfs echte kensington-bankjes incluis installatie-instructie voor de Imac

Succes ermee

p.s.
Waar meld ik me voor de pannenkoeken?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kijk op versiontracker.com eens naar het programma mactracker, dit heeft data over (bijna) alle gereleasede macs inclusief het te gebruiken geheugen.

heb zelf een G4 sawtooth die eigenlijk PC100 eet, maar heb er laatst 256Mb PC133 bijgezet en dit werkt uitstekend.

//hmm, met natte haren en een dropveter in de mond thuisgebracht worden, dat zijn de beste partijtjes (alhoewel een vertonen van 16MM disney cartoons met geluid ook altijd tof was)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Geheugen is gewoon backwards compatible.
Dus al koop je 133Mhz geheugen, dan draait het gewoon op 100Mhz.
No problem.
Het enige waar je voor op moet passen is hoeveel chippies erop zitten en of ie enkel of dubbelzijdig is, maar volgensmij vreten die iMacs alles.
Pagina: 1